[html] pdf opent niet in html in FF

Pagina: 1
Acties:

• ChroMe
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-01 15:25
Ik heb een link <a href=bla.pdf target="_blank">ldfjg</a> en die opent dan een nieuwe pagina, die blijft wit, hij start acrobat op en start daarin die pdf op, in internet explorer start hij het wel IN de nieuwe html op...

wat is het probleem?

• MoiZie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07:03
Openen als verkeerd staan in firefox? :P Lijkt me duidelijk...

• JeroenGans
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-04 20:57
ik jij niet volgen? Wat bedoel je? dat is toch de bedoeling, nieuw venster en daarin je pdf?

• ChroMe
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-01 15:25
tis een probleem da zich blijkbaar enkel voordoet als ge lokaal werkt, eens de site geupload is doet hij het wel goed

Het probleem was -> ik klik op de link:
-> in internet explorer: hij opent een nieuw venster en DAARIN geeft hij de pdf weer (ZO MOET HET)
-> in firefox: hij opent een nieuw venster en APART opent hij adobe acrobat en toont de pdf in die acrobat (dus het nieuwe venster staat daar voor niks en is nog maagdelijk wit)

[ Voor 74% gewijzigd door ChroMe op 05-01-2006 19:55 ]

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-04 09:54

André

Analytics dude

Dat soort dingen heb je weinig invloed op aangezien dat instellingen in je software zijn. Bij anderen kan het dus heel anders werken. Verder vind ik je topicstart erg aan de matige kant, zou je in het vervolg wat meer moeite kunnen doen met het uitzoeken van je probleem?

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
André schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 20:09:
Dat soort dingen heb je weinig invloed op aangezien dat instellingen in je software zijn. Bij anderen kan het dus heel anders werken. Verder vind ik je topicstart erg aan de matige kant, zou je in het vervolg wat meer moeite kunnen doen met het uitzoeken van je probleem?
zeg dat niet te hard, het kan ook met cross side scripting te maken kunnen hebben.

de TS kan even proberen of je op dezelfde pc via internet of lokaal verschil maakt (dus even met de laptop naar school oid)

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• MoiZie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07:03
Dat laatste had hij al geprobeerd, lokaal ging het verkeerd. Wat ik al zei, en André ook al aangeeft, het zit waarschijnlijk in de software. Ga in firefox eens naar het tabje Tools > Options > Downloads en scroll in dat menu naar PDF. Daar staat waarschijnlijk, always open in Adobe reader. Problem solved (hoogstwaarschijnlijk :))

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:37

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Weinig controle over denk ik..
In Firefox op een Mac download hij ipv openen...

Ligt vaak aan user instellingen. Is dat ook geen adobe acrobat plug-in voor IE die zorgt voor openen in browser window? Als een user die niet heeft...

[ Voor 3% gewijzigd door kaassouffle op 05-01-2006 21:42 ]

• RagaBaSH
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-11-2025

RagaBaSH

Huttenbouwer

Ik heb dergelijke "problemen" vaker met FireFox 1.5. Ik heb het ook al vaker gelezen bij verschillende reviews van deze versie. Het is moeilijk te voorspellen wanneer een PDF bestand via de plugin geladen wordt en wanneer hij gedownload wordt. ik heb het op mijn huidige computer zelfs door elkaar (alsin de ene pdf wel als plugin volgende niet).

lijkt me dus niet zozeer iets waar jij wat aan kan doen.

Zes pallets, een paar vierkante kilometer dekzeil en een zooi verroeste spijkers is geen troep. Dat is een hut in ontkenningsfase.

Pagina: 1