Toon posts:

Quake 3 Arena server

Pagina: 1
Acties:
  • 727 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo. Ik heb een probleem met het draaien van een Quake 3 arena server. Quake 3 gebruikt port 27960 en dan voor elke speler een poort hoger.
We hebben thuis een router met NAT(UPnP ook) dus forward ik de poort 27960 naar mijn computer.
Als mensen proberen op ip te connecten lukt dat niet. Wel sta ik in de server lijst. Als iemand dan connect blijkt het op een hele andere poort te gaan en lukt het wel om te connecten. 8)7.
Ondersteunt de nieuwe versie van Quake 3 arena UPnP?
Wij hebben thuis een Speedtouch 510 router. En ik heb geen firewall 8)
Ik draai op win2k

[ Voor 2% gewijzigd door Koffie op 05-01-2006 20:15 . Reden: Flame removed ]

Verwijderd

Topicstarter
Kan ik deze vraag beter in het game gedeelte van dit forum plaatsen?

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Kijk eens in je quake3 server wat hij teruggeeft als je /net_ip <enter> intypt in de console.

Uhm, sorry, /net_port bedoel ik.

[ Voor 21% gewijzigd door woekele op 06-01-2006 15:23 ]

• [ash]
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-04-2025

[ash]

Cookies :9

Heeft iedereen wel dezelfde versie van quake 3?
Op zich is het forwarden van 27960 naar de quake 3 server voldoende om de gebruikers te laten testen.
Wordt er wat gemeld in console.log?

Hoe start je de quake 3 server op? dedicated?

Je kan de server op een bepaalde poort starten door het volgende aan het startcommando toe te voegen:
code:
1
quake3.exe +set net_port 27960

Heeft de computer waarop je de quake 3 server draait meerdere netwerkkaarten en/of ip-adressen? Zo ja voeg dan ook het volgende commando toe:
code:
1
quake3.exe +set net_port 27960 +set net_ip <ip-adres waarop de server moet komen te draaien>

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

moet je niet zoals je zegt voor elke speler een poort hoger, 27961 27962 27963 enzovoorts forwarden?

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Dezelfde versie hebben maakt niet uit, dan krijg je een andere foutmelding. Je hoeft niet per speler een poort te forwarden. De server draait op 1 poort.

• TimDJ
  • Laatst online: 16:31
let erop dat je zowel udp als tcp forward! voor de rest net_ip werkt alleen als je op één computer meerdere netwerk interfaces hebt.

Send encrypted messages - Freelance Drupal Developer

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de reacties :)
Ik heb udp en tcp poort 27960 geforward.
net_port staat ook op 27960. En ik heb maar 1 netwerkkaart.
Maar nog steeds lukt het andere niet om op ip te connecten. Wel zaten er meteen mensen op mijn server.
Als ik /status typ in de console krijg ik een lijst met spelers met hun score etc... en hun poort.
Maar die poorten wijken totaal af van 27960. Kan iemand mij dit uitleggen? Of kan ik dat beter in de game topic's vragen?

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

De poort die je bij status ziet, is de poort op de computer van de client die wordt gebruikt. Die kan hij zelf kiezen. Dit kan dus van alles zijn. Ook door een NAT router van de client kan deze poort heel anders staan. Het zegt dus niks over de poort van de server.

Misschien is het handig als je ons het IP adres geeft waarop de server zou moeten runnen. Dan kunnen we het beter nakijken. Mensen die niet bij jou thuis op het internet zitten, moeten wel connecten op je publieke IP adres he, niet je lokale. Je publieke IP-adres kan je zien op http://www.watismijnip.nl . Mensen die wel op je netwerk zitten, moeten het lokale IP adres gebruiken, die kan je zien door net_ip in quake3 te typen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb altijd mijn WAN ip gegeven. Het is 80.126.111.188

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu ook geprobeerd om alle poorten naar mij te forwarden.(default server)
Maar dat werkte ook niet. :O

Verwijderd

Topicstarter
8)7 8)7 8)7
Er zitten nu gasten op mijn server terwijl ik geen poorten heb geforward.

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Op je IP vind ik geeneen server. Weet je zeker dat die gasten geen bots zijn? :p Maaruh, in welke lijst zie je de server staan en met welke poort dan? En voor wie lukt het connecten nou niet? Voor mensen uit je lokale netwerk niet, of ook niet voor mensen buiten je netwerk?

Verwijderd

Topicstarter
Dat er geen server draaide kwam omdat ik mijn Q3a server ook maar zelde heb aan staan. En het zijn geen bots dat weet ik echt zeker B)

lokaal:
ik sta in de server lijst en lukt het om te connecten als ik dan mijn server selecteer en op connect druk. dan connect hij op het lokale ip van mij: 10.0.0.152
Als ik op de knop druk "specefic" dan kun je een IP en een poort invoeren. lokaal voer ik dan mijn lokale IP in en de poort laat ik op 27960(default)

Internet:
Ik sta in de server lijst en andere lukt het te connecten. Op 80.126.111.188 op poort ?????
Als mensen dan willen connecten door mijn WAN ip en de poort 27960 in te voeren bij specefic krijggen ze de melding: "awaiting challange" dat dan niet meer weg gaat.

Hier zie je het menu als je op een specefiek IP en poort wilt connecten.
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~kersland/kasper/tweakers_quake_specefic.jpg

En hier zie je de internet serverlist. Ik zie mezelf daar niet staan maar dat is logish.
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~kersland/kasper/tweakers_quake_server_list.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2006 14:57 ]

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Ok, dus het probleem is dat je server achter een router (NAT) zit en blijkbaar op een andere poort draait van buitenaf gezien (kan je misschien uitzoeken welke poort?). Als je net_port intypt in je server, staat er wel gewoon 27960... Ik weet echt niet hoe dit kan komen dan...

En kan je misschien je server even aan laten staan met password ofzo erop? Zodat ik kan kijken wat hij aangeeft.

Verwijderd

Topicstarter
bedankt dat jullie mij zo goed willen helpen :)
oke. Morgen (maandag) zal ik mijn server van 16:00 tot 11:00( meschien nog later) draaien. De naam van de server zal: "Qwerty private server" zijn. Het wachtwoord zal "IAMATWEAKER" zijn. :P ( zonder de " ")
Ik zal net_port op 27960 zetten. En voor de zekerheid zet ik mijn firewall uit( Ik had eerst gezegd dat ik er geen had maar die heb ik nu wel 8)7 )
Als je geen tijd hebt tijdens dat ik mijn server draai moet je dat even zeggen en dan kan ik de server een andere tijd laten draaien. (Ik zit nog op de middelbare :+ )

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Ok, ik zal morgen kijken dan. Hoe stel je je router in? Alles forwarden naar je eigen PC (default server)? Of alleen 27960? Trouwens, als je Speedtouch modem hebt, moet je wel eerst 'save all' doen he, om veranderingen op te slaan in het modem.

Verwijderd

Topicstarter
voor de duidelijkheid nog even:
IP: 80.126.111.188
naam: "qwerty private server"
password "IAMATWEAKER"

je kan geen wachtwoord invoeren als je op de server connect. Voordat je connect moet je in de console "/password "IAMATWEAKER"" intikken. Maar ik denk dat je dat al wist :P

Verwijderd

Quake 3 gebruikt port 27960 en dan voor elke speler een poort hoger.

lijkt me sterk? iedereen zelfde poort toch

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Verwijderd schreef op maandag 09 januari 2006 @ 15:01:
Quake 3 gebruikt port 27960 en dan voor elke speler een poort hoger.

lijkt me sterk? iedereen zelfde poort toch
Zowel de client als server kan zelf zn poort instellen. Als je op een poort instelt die al bezet is op die PC, pakt Quake3 automatisch 1 hoger. Maargoed, s kijken of ik zn server kan bereiken :)

Edit: Ja dus, je server staat zo in de lijst:
qwerty private server|28ms|80.126.111.188:14788 en werkt ook gewoon (kom er gewoon in). Blijkbaar draait ie dus op poort 14788. Misschien kan ook rcon geven (stel je in met /rconpassword xxx misschien handig als je dat ook gewoon op IAMATWEAKER zet)? Dan kan ik checken hoe je server ingesteld staat. Staat poort 14788 wel geforward op je router? Of zit je server nog als default server? Anders moet dit helemaal niet mogelijk zijn ;)

[ Voor 39% gewijzigd door woekele op 09-01-2006 17:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik was geen default server meer. Maar gewoon poort 27960 geforward( tcp en udp). En net_port staat ook op 27960. Maar wat ik ook al eerder zij: Er zaten mensen op mijn server terwijl er geen poorten geforward waren. Dus het heeft geen effect welke poorten ik forward. (wel voor mijn http server)
Echt heel raar dus :|
de instellingen van de router:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~kersland/kasper/tweakers_quake_routerconfig.gif

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Weet je zeker dat InternetExplorer die pagina's niet uit de cache (temp internet files) haalt en dat je wel telkens save all hebt gedaan? Heb je trouwens je server uitgezet? Ik vind nu niks meer op je IP.

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet zeker dat dat niet kan want als ik andere poorten forward( en op save all klik) en dan weer naar die pagina ga zie ik dat die poorten zijn geforward. Ik had mijn commputer op standy staan. Dus nu draait hij weer. Ik zal er een rcon pass op zetten. dat word "IAMATWEAKER"

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2006 18:40 ]

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Ok, we hebben gister nog wat gespeeld in je server en je ging proberen je modem te resetten/herinstalleren en eventueel te flashen naar nieuwere firmware, waarin je upnp kunt uitzetten via de webinterface. Is het nog wat geworden? (ben heel benieuwd)

Verwijderd

Topicstarter
ik moet nog even een geschikt moment zoeken. Want mijn ouders en mijn zusje willen ook nog internetten |:(
Maar ik heb wel de nieuwe firmware software gedownload. Ik heb nu versie 4.0.0.9.0 De nieuwste versie is 4.2.7

Aarsbuds0r, Nog heel erg bedankt dat je me hier zo goed uit helpt _/-\o_

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Hehe, en dan maar hopen dat het flashen niet misgaat :p Of dat je je password kwijtbent bij het installeren. Succes en laat het even horen hier als je weer verder bent :)

Verwijderd

heb zelfde probleem gehad met een call of duty server (port 29760) :)
ook speedtouch 510 , mijn oplossing was in speedtouch menu ff de connectie een disconnect te geven en dan weer connect. want ik zag in mijn server af en toe wat mensen komen maar vrienden konden er niet in. na deze actie lukte het iedereen.

probeer het zou ik zeggen

Verwijderd

Topicstarter
hey. Het duurde even maar het is me gelukt om te flashen. :*)
:) Wat een groot menu in eens. Nu kan ik alles instellen. Maar nu moet ik nog even een geschikt moment vinden om alles goed in te stellen.

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Nog gelukt? :)

• marko77
  • Laatst online: 06-05-2025
ik heb sinds kort ook adsl met een speedtouch (voorheen chello) en ik heb exact hetzelfde probleem met een quake servertje runnen.

mijn situatie is iets anders, in de speedtouch heb ik dezelfde poorten geforward, echter ik heb er nog een router tussenzitten, ook daar heb ik de 27960 (tcp/udp) geforward naar mn serverbak.

In het netwerk kan ik wel connecten, echter via extern ip kan ik de server niet vinden.

Is dit nu een speedtouch probleem of zien we nu iets over het hoofd?

Met mn chello lijn en alleen de router ertusen wertke de port forward wel zonder problemen hier.

--edit
Ik heb het opgelost, blijkbaar kan je niet zelf naar je externe IP pingen met adsl. Een maat kom me wel pingen :)

[ Voor 10% gewijzigd door marko77 op 02-02-2006 19:52 ]

Mijn rig

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Ja, dat is bekend. Het is niet zo dat het met ADSL niet kan, het hangt af van je router. Een ST510 kan met de normale firmware geen internal loopback. En dat is dus niet exact hetzelfde probleem als wat qqqertyy had..

Verwijderd

Topicstarter
Hey. Ik heb een lange tijd niet meer aan het probleem gedacht. En ik denk dat ik het gewoon zo laat zitten.
Ik de router geflasht. En nu heb ik meer opties. Toen heb ik alle settings gereset. Maar nogsteeds het zelfde probleem. En vriend van draaide laatst een ET server( Enemy Tettority( wat op de quake III engine draait)). Had precies hetzelfde probleem( Hij heeft ook een SP510). Er zattten al mensen op zijn server voordat hij uberhaubt een poort had geforward.

Ik neem aan dat het gewoon iets aparts is van de quake engine.

Maar aan alle mensen die gepost hebben: Erg bedankt voor de hulp. vooral Aarsbuds0r :)

Dus deze topic mag gesloten wroden :*)
Pagina: 1