Dag,
Ik ben op dit moment bezig met het botwar project hier op tweakers, en heb dit aangepakt om c# te leren. Dit omdat ik op mijn stageopdracht in C# moet gaan programmeren, en er nog helemaal geen ervaring mee heb.
Ik wil de GUI en botcode gescheiden houden, omdat dat "hoort"
Maar nu dus het volgende: Als er dus worldinfo binnenkomt, wordt die geupdateted. Dit wil ik dan ook in een textBox op mijn mainForm laten zien, zodat ik weet dat het verwerkt wordt. Maar ik krijg dit totaal niet voor elkaar.
Ik heb
[rml]whoami in "[ C#] button.Show() vanuit anderen Thread"[/rml]
[rml][ C#] Nieuw window openen, thread loopt vast?[/rml] en
http://www.gekko-software.nl/DotNet/Art05.htm
al doorgenomen, maar ik krijg het maar niet voor elkaar. Waarschijnlijk ben ik er te dom voor
Kan iemand mij aub helpen, want ik denk dat ik er enorm veel van zou leren. (En ik kan weer verder met het projectje )
PS: wat linkjes naar (of een linkje) naar informatie over eventhandlers, delegates en invokes in C# zouden ook wel handig zijn)
Mainform:
bot.cs:
protocol.cs
Het is natuurlijk niet de volledige code, en er zitten tikfouten in, omdat ik het maar even vlug heb neergezet, maar je zult het idee snappen.
Ik ben op dit moment bezig met het botwar project hier op tweakers, en heb dit aangepakt om c# te leren. Dit omdat ik op mijn stageopdracht in C# moet gaan programmeren, en er nog helemaal geen ervaring mee heb.
Ik wil de GUI en botcode gescheiden houden, omdat dat "hoort"
Maar nu dus het volgende: Als er dus worldinfo binnenkomt, wordt die geupdateted. Dit wil ik dan ook in een textBox op mijn mainForm laten zien, zodat ik weet dat het verwerkt wordt. Maar ik krijg dit totaal niet voor elkaar.
Ik heb
[rml]whoami in "[ C#] button.Show() vanuit anderen Thread"[/rml]
[rml][ C#] Nieuw window openen, thread loopt vast?[/rml] en
http://www.gekko-software.nl/DotNet/Art05.htm
al doorgenomen, maar ik krijg het maar niet voor elkaar. Waarschijnlijk ben ik er te dom voor
Kan iemand mij aub helpen, want ik denk dat ik er enorm veel van zou leren. (En ik kan weer verder met het projectje )
PS: wat linkjes naar (of een linkje) naar informatie over eventhandlers, delegates en invokes in C# zouden ook wel handig zijn)
Mainform:
code:
1
2
3
4
| private void button1_Click(object sender, System.EventArgs e)
{
Bot B = new Bot ("bint");
} |
bot.cs:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| public class Bot
{
public Bot(string Name)
{
_Protocol = new Protocol(Name);
_Protocol.OnWorldInfo+=new Protocol.WorldInfoHandler(s_OnWorldInfo);
}
s_OnWorldInfo(WorldInfo wi)
{
_WorldInfo = wi;
}
} |
protocol.cs
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
| public class Protocol
{
public delegate void WorldInfoHadler(WorldInfo WorldInfo);
private Thread _BotThread;
public event WorldInfoHalder OnWorldInfo;
public Protocol(string Name)
{
_BotThread = new Thread(new ThreadStart(BotThread))
_BotThread.Start();
}
private BotThread()
{
HandleWorldInfo(param);
}
private void HandleWorldInfo(string param)
{
OnWorldInfo(new WorldInfo(param));
}
} |
Het is natuurlijk niet de volledige code, en er zitten tikfouten in, omdat ik het maar even vlug heb neergezet, maar je zult het idee snappen.
Memories of yesterday, will grow, but never die