(Wel internet geen netwerk) (wel netwerk geen internet)

Pagina: 1
Acties:

• riquard
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-04-2022
Ik heb kabel internet via casema en heb 2 pc's aangesloten via een switch (sweex). Deze switch is weer verbonden met mij casema modem(motorola). Beide pc's kunnen het internet op als ik DHCP instel, maar kunnen elkaar dan niet vinden. Als ik ip-adressen instel (192.168.0.*, 255.255.255.0) werkt het netwerk wel, maar het internet weer niet.

Heeft iemand enige idee wat ik moet doen? Als ik bij de gateway het ip-adres van de modem instel zou hij het mijns inziens meoten doen. Alleen kan ik dit ip-adres nergens vinden....

• Snoll3bulk
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-03-2025
Je zou idd de gateway moeten instellen, of probeer anders Wizard Tuisnetwerk instellen.

[ Voor 5% gewijzigd door Snoll3bulk op 05-01-2006 19:19 ]

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-04 15:04

job

Je hebt casema, en een switch..
Dan heb je volgens mij ook nog een router nodig.

Verwijderd

Wat job al zei, volgens mij moet je er een router tussen hebben ipv een switch.

Edit: het zou met een switch ook moeten lukken, maar een router is ontworpen om twee netwerken met elkaar te verbinden. Zie het verschil tussen routers en hubs.

Zo duur is een router tegenwoordig niet meer en ook uit veiligheidsoverwegingen is het niet vekeerd om over de aanschaf na te denken.

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2006 19:31 ]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:35

The Eagle

I wear my sunglasses at night

^^^ Eensch met mijn voorgangers. Koope een routertje. Ik heb zelf ook Casema en een motorola modem, en mijn Sitecom DC-202 draait al 2 jaar zonder morren :)

Enne, welkom op GoT :Y)
Maar doe ons de volgende keer overigens een lol, verzin een goede topictitel. 1x een korte omschrijving van het probleem is voldoende :)

Met een klik op het handje Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/icon_hand.gif rechts bovenaan je post kun je een moderator om een titelfix vragen :)

Edit: @luukabc: Met een switch gaat het toch echt niet lukken hoor. Dat motorola-modem heeft weliswaar DHCP, maar is slechts client, en geeft zijn IP rechtstreeks door aan de aangesloten PC of router. Het ding zou in jouw situatie meerdere IP's uit moeten geven, en dat doet ie simpelweg niet. Bovendien: zou jij je PC met een public IP-adres willen laten draaien :? Mij niet gezien ;)

[ Voor 28% gewijzigd door The Eagle op 05-01-2006 19:33 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-04 15:04

job

En als je dan een router aanschaft :)
Vergeet dan ook niet om de installatie software van casema van je pc af te gooien.

Verwijderd

@The_Eagle Thnx weer wat geleerd! Ik raad iedereen met meerdere pc's thuis een router aan, alleen ik las in mijn bron dat het in principe met een switch ook mogelijk was.

Verwijderd

Je moet ff kijken of dat motorola modem er een ingebouwde router op heeft zitten, maar volgens mij niet. Je hebt dan inderdaad een aparte router nodig (linksys WRT54G oid).
Pagina: 1