Toon posts:

Lay-out in HTML code zetten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een lay-out gemaakt die zo goed als af is, zie plaatje. Ik gebruik de Slice tool van Paint Shop Pro om het als html op te slaan, zie plaatje voor het tekst vakje. Ik heb hier voor het gemak nu niet alles gesliced, zoals de buttons, titelkop enzv. Als ik nu het nu met Dreamweaver tekst wil gaan invoegen gaat het helemaal mis, zie plaatje.

Mijn vraag is nu hoe ik het onder kant moet slicen, oftewel in html code zetten, zodat als ik tekst in wil voegen niet het hele pagina uit elkaar gaat. Dat dit met de tekst uitrekt.

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
ik vind je 'dit gaat fout' plaatje toch niet zo duidelijk (sorry) ik snap dus niet helemaal wat er precies fout gaat.

als ik de rest van je verhaal lees denk ik dat je bedoelt dat de onderkant oprekt bij teveel text.

natuurlijk moeten wij dan iets meer weten dan plaatjes.

maar stel dat je divs gebruikt, en je groteste vakje (waar je text in komt) is een divje, dan kan je daar de css property 'overflow: auto;' geven, zodat er een scrollbar verschijnt als de div groter zou worden als de hoogte die jij opgeeft

zou dan zoiets worden

HTML:
1
2
3
4
5
<div id="content">
...
veel text
....
</div>

Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
#content {
  overflow: auto;
  height: 800px;  /*als je hem 800 pix hoog wilt hebben dan natuurlijk */
}

edit:
ik ben trouwens bang dat dreamweaver tables gebruikt :(

[ Voor 29% gewijzigd door BasieP op 05-01-2006 17:29 ]

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
oops dubbel

[ Voor 92% gewijzigd door BasieP op 05-01-2006 17:28 ]

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb echt geen verstand van CSS, dus ik zou niet weten hoe ik dat zou moeten doen. Ik wil een simpele html site maken, waar ik een lap tekst kan zetten zonder dat helemaal de pagina uit elkaar gaat, maar dat je gewoon naar beneden kan scrollen. De code waar ik m'n tekst wil neerzetten ziet er zo uit:( dit groene vakjedus )

code:
1
2
3
4
5
6
7
<tr>
<td rowspan="2"  valign="top" colspan="1" width="574" height="479"> 

Lap tekst!

</td>
</tr>

Een simpele voorbeeld: http://www.zimmertech.com.../3d-crystals-tutorial.php Hoeveel tekst ook geplaatst wordt, de pagina wordt ook langer.

• RagaBaSH
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-11-2025

RagaBaSH

Huttenbouwer

kortom je wil dat het vakje wat je in het tweede plaatje hebt aangegeven met groen, meegroeit met de text die je invoegd, maar toch een minimale hoogte heeft?

In principe kan het eerste binnen tables door geen hoogte mee te geven aan je table. je hoogte zal zich dan aanpassen aan de content. Het enige wat je dan soms niet hebt is het kleine stukje leeg onder je buttons. Verder zal je hoogte dan afgesteld zijn op de hoogte van of je buttons of je text, afhankelijk van wat hoger (langer) is.

als je alles graag een vaste lengte mee wil geven kan je beter wat onderzoek doen naar een div/css based layout.

Zes pallets, een paar vierkante kilometer dekzeil en een zooi verroeste spijkers is geen troep. Dat is een hut in ontkenningsfase.

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Verwijderd schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 18:44:
Ik wil een simpele html site maken, waar ik een lap tekst kan zetten zonder dat helemaal de pagina uit elkaar gaat, maar dat je gewoon naar beneden kan scrollen.
RagaBaSH schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 11:40:
kortom je wil dat het vakje wat je in het tweede plaatje hebt aangegeven met groen, niet meegroeit met de text die je invoegd, maar toch een minimale hoogte heeft?
Ben bang dat dat met tables lastig gaat worden ...

[ Voor 31% gewijzigd door TheRookie op 06-01-2006 11:56 . Reden: +quote ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk ook dat ik me beter maar moet gaan verdiepen in css en meer in html. Ik snap er nu ff niks meer van. Toch bedankt voor de hulp.
Pagina: 1