Sinds kort heb ik mijn Centrino notebook voor een 15 inch powerbook vervangen (had ik jaren eerder moeten doen) en het werkt allemaal werelds. Er is alleen 1 ding dat me irriteerd, als ik bijvoorbeeld een disk image mount en ik heb veel icoontjes op mijn bureaublad staan dan verschijnt het icoontje rechts onder naast de Dock, op zich niets mis mee totdat er meer programma's open gaan staan dan wordt de Dock steeds breder en gaat hij uiteindelijk over het icoontje van de gemounte disk image heen. Beetje slecht over nagedacht van ome Apple. Maar goed nu is mijn vraag dus: is er een tool of instelling die kan voorkomen dat er iconen op het onderste deel (waar de dock staat) iconen kunnen staan?
Je kunt je dock 'hiden', dat 'ie alleen zichtbaar is als je naar die plek van het scherm gaat. Geeft je tijdens je werk ook nog 's meer ruimte. Is dat niets?
Kan natuurlijk ook maar ook dan is het vrij vervelend als je net dat ene icoontje wilt aanklikken en je dock springt er ineens overheen.
Wat heel goed werkt is je desktop icons wat kleiner zetten, dit doe je als volgt:
-rechtermuisklik (of ctrl-klik met enkelknops) op de desktop
-show view options
Ik heb daar de icons naar 16x16 gegooid met de tekst rechts en 11pt. Resultaat: Een zee aan ruimte op je desktop, trust me!
-rechtermuisklik (of ctrl-klik met enkelknops) op de desktop
-show view options
Ik heb daar de icons naar 16x16 gegooid met de tekst rechts en 11pt. Resultaat: Een zee aan ruimte op je desktop, trust me!
Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB
Thnx mate! Heb ze wat kleiner gezet, text op 11 en icons op 40x40 omdat het anders te klein is. Werkt inderdaad een stuk beter en de icoontjes zijn nu wat scherper.
Ja daarom, ik heb ze ook op grid gezet, blijft het allemaal net even wat geörganiseerder. En zeker met 1600x1200 heb je aardig wat te vullen zoTha_Lord schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 21:15:
Thnx mate! Heb ze wat kleiner gezet, text op 11 en icons op 40x40 omdat het anders te klein is. Werkt inderdaad een stuk beter en de icoontjes zijn nu wat scherper.
Slotje dan maar mod's?
Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB
Normaal gaan topics nooit op slot als ze afgerond zijn, dat lijkt me in dit geval ook niet nodig.
Pagina: 1