Toon posts:

Plextor PX 716a werkt niet met Nforce 4

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een wel zeer vreemd probleem. Ik heb sinds 10 maand 2 plextors PX 716a waar ik zeer tevereden over ben. In november is er een al wel een keer omgeruild door plextor omdat de lade er moeilijk uit kwam maar is verder netjes opgelost.

Nu heb ik met mijn 2 maanden oude brander (die ik dus van plextor hebt gekregen) het volgende probleem. Als ik er een DVD-rom erin doe bevriest de hele pc en kan ik niks doen. Ook niet nadat ik de DVD-rom er weer heb uitgehaald. Ik reset de pc maar weer en de bios herkent geen brander wel de andere. Ik moet hem weer eerst laten zoeken door de bios en dan kan ik gewoon weer rebooten. Ook heb ik dit probleem als ik alle andere ide apparaten loskoppel.

Ik heb plextor weer opgebeld en die komt wel met een heel vreemd verhaal. Toen de PX 716a ontworden werd is er alleen rekening gehouden met de Nforce 3 Mobo's en niet de Nforce 4. Nou wordt er gezegt dat ik van hun site een patch kan downloaden en dat het dan misschien wel werkt maar zeker weten ze het ook niet.

Overige hardware:

Mobo - DFI Lanparty Nforce 4 SLI DR
Proc - AMD 939 3500+ Venice
Geheugen - Corsair C2P2 2x1 GB
Vid - ASUS 7800 GT
Hdd - 1 ide van 200 gb maxtor en 6 Sata hdd's van de hitachi a 250 GB per stuk
Rest is niet van belang lijkt me

Nu is mij de vraag hebben er meer mensen van dit probleem gehoord of last van en waar kan ik die patch vinden.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ook zitten te googlen en gezocht op internet maar het zou wel moeten werken en omdat de andere brander (dezelfde) wel goed werkt. Heeft iemand er meer last van en zal ik hem gewoon rma sturen en zeggen dat ik en NForce 3 mobo gebruik?

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Heb je die bokkende drive al ff op een andere PC/controller geprobeerd ?

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Topicstarter
Ja op een Gigabyte GA-K8NE NVidia nForce4 4X. Zodra ik er een DVD in deed bevriesde de pc. Ook al haalde ik hem er weer uit pc deed niks en moest hem resetten.
Ik heb het probleem eigenlijk van het begin al aan toen ik een nieuwe kreeg van plextor. Toen liep de pc vast na het uitwerpen van de DVD maar branden en afspelen verliep vlekkeloos.

Het is ook geen gerepareerde drive die ik terug kreeg omdat de drive nog een maand eerder is gefabriceerd.

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Mmm maar je vraag is of ie niet met de nForce4 werkt en dan ga je em testen op een ander systeem met ook een nForce4 ?

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:21

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Optical drives vallen onder Opslagmedia, moederborden onder Processor, Moederborden & Geheugen. Waarom dump je dan zo'n topic in Overige Hardware :?

Move OH -> OM

Oslik blyat! Oslik!

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-02 18:26

swampy

Coconut + Swallow = ?

Ik had het andersom, ik had een Serial Ata PX716 en die gaf zware problemen. Toen verving ik hem voor een P-ATA en toen deed hij het gewoon. Maar de persoon die mijn PX716SA kocht kon hem weer wel draaien op een NF4 chipset?

Wacko! Zoals gezegd ben ik al blij dat deze drive het wel doet! De Nforce 4 chipset is nou eenmaal, tja, soms doet het rare dingen. Ik hoop dat je een oplossing vindt voor jou probleem!

There is no place like ::1

Verwijderd

Topicstarter
Okej net getest op een nforce 2 bordje (ABIT NF7-S2G zo uit mijn hoofd) en weer het zelfde probleem. Denk dat het dus aan de brander ligt en zal zo wel een RMA aanvragen. Maar ik vind het erg vaag dat ze zeggen dat die brander niet op een Nforce 4 kan aangsloten worden omdat het niet goed zou werken en op hun site bij product info wordt er met geen woord over gesproken.

Verwijderd

Ik heb op het werk ook deze problemen.
We hebben 2 Plextor 716 apparaten in een Dell Precision Workstation 380 en een NVidia Quadro FX 1400 128MB VGA Card PCI E zitten. Verder hangt er nog een externe Plextor 740 aan.
Die laatste werkt perfect. de andere spelers geven de zelfde klachten. Pc hangt, na minuten gaat hij wel weer verder. Bij gelijktijdig branden (Nero 6) mislukt de schijf in de 716, en is de schijf in de 740 wel goed. Voorheen zaten de 2 Plextor 716 apparaten in een Dell PWS 530. Dat werkte prima.
Pagina: 1