Toon posts:

Hoge ping met Wanadoo cable

Pagina: 1
Acties:
  • 125 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik woon sinds kort in een studentenhuis waar we met 3 personen een kabelinternet aansluiting delen. We hebben het Wanadoo broadband basic abo, dus 4.200 down / 660 up volgens de site. Bij mijn vorige woning had ik een xs4all adsl basic internetabo, dus ik ben wel wat sneller internet gewend. Dat ik nu bestanden veel langzamer download maakt me niet uit, het gaat me om de ping. Met online schietspellen (ut2004, counterstrike etc) heb ik een extreem hoge ping, zo rond de 600 en hoger.
Als ik het volgende doe: start>uitvoeren>cmd>ping www.tweakers.net kom ik op hetzelfde uit. Andere site's precies hetzelfde.. Ook www.speedtest.nl geeft slechte resultaten aan. Om het ff kort te zeggen: de download snelheid is dus niet mijn probleem, maar puur de ping snelheid, wat kan ik hier aan doen??
Alvast bedankt :)

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online

Coldcat

HODL

Zijn er misschien mensen die op hetzelfde moment als jij gamed zitten te downloaden of misschien een download programma, zoals bittorrent of limewire, aan hebben staan?

Die programma's kunnen nog wel niets downloaden maar zijn toch "veeleisend" voor je internetverbinding.

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)

• cyspoz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-10-2025

cyspoz

Relaxed, het zijn maar 1 en 0

Hoe is het netwerk opgezet. Wat gebruiken jullie voor apparatuur, kabels. Wat zijn pingtijden naar het modem en naar andere pc's?

Verwijderd

Topicstarter
Coldcat schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 16:56:
Zijn er misschien mensen die op hetzelfde moment als jij gamed zitten te downloaden of misschien een download programma, zoals bittorrent of limewire, aan hebben staan?

Die programma's kunnen nog wel niets downloaden maar zijn toch "veeleisend" voor je internetverbinding.
De 2 huisgenoten die van dezelfde internetverbinding gebruik maken downloaden idd af en toe, maar is dat mogelijk het probleem? Ik dacht namelijk dat de router de bandbreedte eerlijk verdeeld tussen de pc's..

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2006 17:04 ]

• Coldcat
  • Nu online

Coldcat

HODL

Dat doet hij ook wel alleen gebruik jij relatief weinig bandbreedte tijdens het gamen. De mensen die aan het downloaden zijn die krijgen dan meer bandbreedte. Ik heb hetzelfde gehad met mijn broer dat als ik downloade zijn ping nergens meer was. Ik kon de download limiten of stoppen anders was er niets aan te doen.

Zou je zoals cyspoz zei je situatie even willen beschrijven?

En probeer het eens als de anderen niet aan het downloaden zijn.

Verwijderd

Topicstarter
cyspoz schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 16:59:
Hoe is het netwerk opgezet. Wat gebruiken jullie voor apparatuur, kabels. Wat zijn pingtijden naar het modem en naar andere pc's?
Er staat een router op de kamer van me huisgenoot. Ik zal zo even kijken welke router dit precies is. Qua kabels ligt er gewoon een utp kabel van mijn pc naar de router, hoe het verder zit weet ik ook (nog) niet. Ik weet niet hoe ik het modem kan pingen, en andere pc's staan op dit moment uit..

Verwijderd

Topicstarter
Hmm ik begrijp dat ik jullie niet echt duidelijk de details kan geven, helaas is de huisgenoot waar de router staat er op dit moment niet zodat ik er ook niet achteraan kan gaan :(

• Coldcat
  • Nu online

Coldcat

HODL

Hoe ping je:

Naar je opdrachtprompt gaan en dan het volgende intypen:

code:
1
/ping (ip van je router)

Dat zou dan moeten werken.

Je kunt in je opdrachtprompt komen door naar bureauaccessoires te gaan en daar staat hij wel tussen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben er via ipconfig achter gekomen dat mijn ip 1.0.0.8 is. Standaardgateway is 1.0.0.5 en als ik die ping krijg ik 0ms en 0 packetloss, prima dus. Als ik 1.0.0.1 en 1.0.0.2 ping krijg ik hetzelfde (die pc's staan dus wel aan). Betekent dit dat het niet aan het netwerk ligt, maar aan de internetverbinding?

• Coldcat
  • Nu online

Coldcat

HODL

Dat denk ik wel ja, maar als je een hoge ping in een online game hebt dan ligt het sowietso aan je internetverbinding.

Je kunt dus niet bij de router komen?

Anders kun je een game joinen en kijken wat je ping is, is die hoog dan kun je kijken over er andere lampjes snel aan het knipperen zijn, net zoals die van jou op dat moment aan het doen is.

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan idd niet bij m'n router komen. Als ik http://1.0.0.5 probeer krijg ik een time out.
Dit komt volgens mij omdat ik geen tcp/ip instelling heb ingesteld nadat ik heb geformatteerd (zo'n 2 weken terug). Hiervoor kon ik namelijk de router wel bereiken (handig die geschiedenis van m'n browser ;) ) Is dit misschien het probleem? Anders ligt het duidelijk aan wanadoo, lijkt me :(
Pagina: 1