Mede tweakers ik zit met een probleem.
Ik moest voor een collega 2 pctjes bouwen beide bestonden uit 1x 60GB maxtor hdd. maar de bestanden moesten bewaard bleven nu is 1 hdd goedgegaan en de 2e is echt een puinzooi geworden dit heb ik gedaan:
1. Partition magic 8.0 in dos gerunt en de hdd opgesplits naar wens. dat proces laten draaien en ik had 3 partitiets. maar het toestenbord weigerde opeens dus heb ik hem gereset daar begon de ellende.
Windows zag de volle hdd als een lege Partitionmagic wel als een met files erop.
na veel klooien de rest van de ruimte ook weggehapt (5GB) dus had ik 22.9GB aan data over en opeens kan ik de 5GB nergens vinden meer
het is ook geen unlocalled space. XP cd erin Repair gedaan en FIXBOOT,FIXMBR uitgevoert. nu is die hdd van 22.9GB een lege FAT( Geen FAT32) terwij hij eerst NTFS was ( hierbij vergeet ik te zeggen dat ik geprobeert heb met Partitionmagic de hdd te converteren naar FAT32 maar dat was mislukt dus toen was het nog NTFS weet niet of het hierdoor komt) en nu ben ik dus alle data kwijt. maar het is zeer belangrijke data en het was niet gebackupped
. ( not my fault ) maar is er nog een optie om het terug te halen
Setup:
ECS K7S5A mobo
1x 256MB DDR400
XP2200+ processor word gezien als 1400+ maar dat maakt even niets uit.
60GB maxtor hdd.
CDRW Brandertje
Ik moest voor een collega 2 pctjes bouwen beide bestonden uit 1x 60GB maxtor hdd. maar de bestanden moesten bewaard bleven nu is 1 hdd goedgegaan en de 2e is echt een puinzooi geworden dit heb ik gedaan:
1. Partition magic 8.0 in dos gerunt en de hdd opgesplits naar wens. dat proces laten draaien en ik had 3 partitiets. maar het toestenbord weigerde opeens dus heb ik hem gereset daar begon de ellende.
Windows zag de volle hdd als een lege Partitionmagic wel als een met files erop.
na veel klooien de rest van de ruimte ook weggehapt (5GB) dus had ik 22.9GB aan data over en opeens kan ik de 5GB nergens vinden meer
Setup:
ECS K7S5A mobo
1x 256MB DDR400
XP2200+ processor word gezien als 1400+ maar dat maakt even niets uit.
60GB maxtor hdd.
CDRW Brandertje