[MCE2005] Audio/beeld synchronisatieprobleem

Pagina: 1
Acties:

• Acolyte
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-08-2024
Ik weet het ik weet het, het is al duizenden keren voorbij gekomen en dat kon ik zien in de search. Maar ik heb alles opgevolgd wat ik kon vinden:

- decoder gewijzigd (powerdvd en nvidia purevideo)
- alle updates voor mce geïnstalleerd
- laatste forceware drivers (het is een FX5200 128MB)

maar niets heeft kunnen helpen. Soms valt het mee, soms zit er echt een heel groot verschil tussen beeld en geluid (miss wel een halve seconde) en dat is gewoon storend. Mijn specs:

ASuS A7N8X-X
AMD Thunderbird 1Ghz
512MB DDR
80GB pata
Geforce FX5200 128MB met s-video out en composiet out

Deze specs mogen dan misschien op het randje lijken, als ik via een remote control app kijk naar de cpu usage (zonder dat ook maar iets anders aanstaat dan LiveTV op de HTPC) dan komt die niet boven de 70% uit, bovendien staat de hdd ook uit z'n neus te vreten met 1,4mb/s write en 0mb/s read. Daarnaast is er 300mb+ ram over dus daar kan het ook niet aan liggen als je het mij vraagt.

Geluid gaat van de geluidskaart naar de versterker (niet naar de tv) dmv een minijack -> tulpstekker kabeltje.

Met divx en andere filmpjes heb ik deze problemen niet.
Wie kan toch voor eens en altijd dit veel voorkomende probleem de wereld uit helpen?

• Acolyte
Kom op nou mensen ;(

[ Voor 3% gewijzigd door Acolyte op 06-01-2006 20:04 . Reden: typo ]

• -Klimaks-
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-03 17:32
Welke tuner? Heb ook wat moeten stoeien met drivers voor mijn PVR 150 MCE eer het goed werkte

In those days spirits were brave, the stakes were high, men were REAL men, women were REAL women, and small furry creatures from Alpha Centauri were REAL small furry creatures from Alpha Centauri.
Zaphod in The Hitchhikers Guide To The Galaxy

• Acolyte
Oeps, ben ik dat toch nog vergeten in de haast. Het is een Hauppauge PVR150MCE. Zoeen die jij ook hebt dus :)