[xbox remote]Universele afstandbediening werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• mistercash
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08:24
Hey,

Wel ik heb een week geleden een dvd remote kit gekocht voor de xbox.
Nu dit werkt perfect.
Maar omdat ik met verschillende afstandbedieningen zat, en er in de Aldi een afstandbediening stond voor 7 eur had ik deze gekocht.
Deze afstand bediening is een 6 in 1 en heeft ook de mogelijkheid om te leren van een andere afstandbediening.

Ok in het codeboekje van die afstandbediening staat de code om de xbox aan te sturen namelijk '399' . Ok ik dit gedaan.
xbox aan en getest en hij reageert niet. Met het originele xbox afstandsbediening wel nog steeds.
Ok geen probleem.
De afstandsbediening de signalen van het originele geleerd.
Opnieuw getest, weer geen reactie.

Ok alles uit de kast gehaald en mijn oude palm vx tegen gekomen waar ik nog ooit noviiremote op had gezet. Opnieuw geinstalleerd op de site het pakket voor de xbox gedownload en geinstalleerd.
Test en resultaat weer geen reactie.

Ok geen probleem, noviiremote heeft ook een leer functie. Dus weer leren met de originele afstandsbediening en getest maar weer geen reactie.

Nu naar mijn weten als je een afstandbediening het signaal leert dan zou hij toch hetzelfde signaal terug moeten uitzenden. Daarom snap ik niet hoe het komt dat hij maar niet wil reageren.

Kan iemand mij soms zeggen of helpen hiermee?

• Coldcat
  • Laatst online: 09:03

Coldcat

HODL

Ik zou eerst eens proberen nieuwe batterijen in de afstandsbediening te doen. Vaak zijn lege batterijen goed voor een minder goed signaal, maar dan zou hij het nog wel moeten doen wat nu dus niet het geval is.

Mijn zusje heeft ook een radio van de aldi dacht ik. Ik weet dat de afstandsbediening daar ook heel slecht was en dat je er bijna recht voor moet gaan staan en dat het bereik hooguit 2 meter is. Met zo'n afstandsbediening verwacht je natuurlijk meer maar probeer ook eens recht voor je xbox te "richten".

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)

• mistercash
allemaal geprobeerd.
De tv die erboven staat werkt wel met de afstandsbediening.
Dus signaal sterkt lijkt mij niet het probleem

• Coldcat

Coldcat

HODL

Dan ligt het probleem dus bij de communicatie tussen je afstandsbediening en de Xbox. De afstandsbediening zou het juiste signaal moeten geven zoals ik hierboven heb gelezen. Dan moet het probleem denk ik bij de ontvanger zitten, in dit geval je Xbox.

• mistercash
De ir ontvange is van OSMART en is gemaakt in China.
Zou het kunnen dat hij plagiaat is ofzo mss.

Kan het mss zijn dat het signaal van het originele afstandsbediening zoveel sterker is en dat de palm het signaal wel leert maar het veel te zwak uitzend om te kunnen ontvangen van het niet originele afstandsbediening.

• Coldcat

Coldcat

HODL

mistercash schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 16:46:
De ir ontvange is van OSMART en is gemaakt in China.
Zou het kunnen dat hij plagiaat is ofzo mss.

Kan het mss zijn dat het signaal van het originele afstandsbediening zoveel sterker is en dat de palm het signaal wel leert maar het veel te zwak uitzend om te kunnen ontvangen van het niet originele afstandsbediening.
Het zou kunnen dat het plagiaat is, ik heb zelf ook wel eens zoiets gehad van schroefjes die verkocht werden onder de naam A maar ze pasten niet in apparaat A (waren een paar mm te dik). Je had er dus nog niets aan.

Het kan dus zijn dat je afstandsbediening bij de Xbox signalen mee verzend die je afstandsbediening van de aldi niet verzend. Misschien zijn hier meer mensen die een zelfde combinatie gebruiken of een iets andere alternatieve afstandsbediening.

Pagina: 1