Toon posts:

Xpertvision 9800 pro te langzaam

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey hallo

Ik heb onlangs een radeon 9800 pro gekocht van xpertvision, eindelijk thuis gekomen en beetje testen zie ik dat hij waardeloos presteert en niet zijn werk doet zoals het zou moeten...

Ik ben er achter gekomen dat de clocks 380/500(ddr) zijn maar normaal hoort het toch 380/680 te zijn?

Is hier een rede voor? kan ik dit oplossen?

Heb enkele malen op google gekeken maar niks erover te vinden.
Mvg, maurice

Opgelost, prima winkel

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2006 16:20 ]

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-02 15:08
Misschien heb je een 128bits versie, dwz dat de geheugeninterface 128bits ipv 256bits. Dat scheelt ernorm!

Hier kan je niks aan doen, alleen even nachecken. Download de nieuwste catalist drivers etc, en 3dmark03 ofzo om te testen(gewoon standaard instelling) dan zou je rond de 5000punten moeten halen.

[ Voor 49% gewijzigd door ToFast op 05-01-2006 16:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik heb hem gekocht bij euromaxi, hun vertellen op hun website dat het gaat om een vga kaart met 256 bits maar nu ik hem net test zie ik dat het maar 128 bits zijn.

kan ik hem nu weer terug sturen en door deze misleidende informatie mijn geld terug krijgen?

er staat namelijk niet duidelijk om welke 9800 pro het nou precies gaat en bij de website fabrikant (onderaan het artikel) staat simpelweg ATI.

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-02 15:08
Ja inderdaad 256mb en 256bits. Hmm test nog maar eens met andere drivers, lagere catylist enzo(kan wel eens helpen!!)

En bekijk bij instellingen van videokaart of er ook 128bits staat etc, dan is het de wel de verkeerde! Dan gewoon netjes het probleem voorleggen.

128 bits tov 256 bits scheelt gewoon 50% snelheid van het geheugen, dit kan in sommige situaties wel tot 30-40% lagere scores lijden. Immers de snelheid van een spel/test is niet alleen afhankelijk van de geheugeninterface, maar ook van de GPU en CPU en chipset en alles:)

[ Voor 42% gewijzigd door ToFast op 05-01-2006 16:12 ]

Verwijderd

Ik zou zeker die kaart terugbrengen, aangezien er op de site iets anders vermeld stond moeten ze em wel terugnemen. En daarnaast, met die 128bit versie wil je echt niet gaan gamen :X

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 16:12:
Ik zou zeker die kaart terugbrengen, aangezien er op de site iets anders vermeld stond moeten ze em wel terugnemen. En daarnaast, met die 128bit versie wil je echt niet gaan gamen :X
joh! haha nee maar perfecte zaak die euromaxi nemen hmem gewoon terug zonder enig probleem.

slotje kan erop! probleem duidelijk met oplossing

• Tedlens
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
nee, nog geen slotje
ik heb waarschijnlijk precies hetzelfde probleem, maar ik kan nergens vinden of ik nou 265bits of 128bits geheugen heb, als testprogramma's heb ik 3dmark 2001se en 3dmark 2k5., welke test moet ik daarvoor runnen?
of is dit gewoon in apparaatbeheer ofzo te vinden?

edit: in atitool staat memory bus width: 128bit
betekent dit dat ik de langzamere kaart met 128-bit geheugen heb?

[ Voor 18% gewijzigd door Tedlens op 06-01-2006 18:10 ]

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Ja
Pagina: 1