[Dualscreen] Film vertonen uitgestrekt over 2 beamers

Pagina: 1
Acties:
  • 368 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• WoBoW
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:34
Ik ben opzoek naar een player of een (hulp) programma dat er voor zorgt dat ik een film (DVD) kan vertonen, uitgestrekt over twee beamers.
Deze beamers komen een stukje uitelkaar te staan en zullen samen het volledige beeld moeten vormen.
Dit zou ik graag softwarematig op willen lossen, maar helaas zit ik met het probleem dat Windows maar op één scherm tegelijkertijd een overlay kan maken voor één filmvenster.

Systeem:
Het systeem waar ik het nu op test is een laptop met AGP uitgang (ATI Radeon IGP 320M). Het zal op een andere comp met twee video kaarten vertoont worden (helaas weet ik daar op dit moment niet de gegevens van, maar dat kan ik wel gaan navragen als dat nodig blijkt).
Windows XP home in beide gevallen.

Zoeken:
Zoeken op GoT leverde wel topics over dualscreen, problemen met een fullscreen op secundaire monitor en zaken als dualmonitor gamen, maar leverde wel nieuwe inzichten maar geen oplossing op.
Helaas was Google dit keer niet 'your friend' en lang zoeken leverde dat dan ook weinig op.

Zelfgeprobeerd:
Met allerlei verschillende players heb ik geprobeerd het afspeelvenster uit te rekken over de vensters, maar dan wordt of de éne kant zwart of de andere kant van het venster, maar speelt wel verder op het andere beeldscherm
Twee x mediaplayer classic opstarten met dezelfde film en deze fullscreen op twee beelschermen vertonen lukt wel goed.
Met de instellingen van Zoom Player lopen spelen, maar hiermee lukte het niet me niet.

Oplossing?:
Zelf denk ik aan een met media player die niet op de overlay de video vertoond maar op andere(?) manier.
Of een programma dat het beeld van de film in tweeën 'knipt' en op het ene scherm vertoont en op het andere in een verschillend video venster.

Hopelijk kunnen jullie mij helpen?!

• ViNyL
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
2 beamers aansturen doen wij op bv evenementen met een soort VGA splitter.. wij kunnen het zelf over wel 20 beamers/schermen splitten als het moet..

Dit is een hele simpele die vor jou volgens mij wel geschikt moet zijn

Als je echt een video wall idee wil, is dit meer iets

[ Voor 17% gewijzigd door ViNyL op 05-01-2006 15:42 ]

• DexterBelgium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-03 09:05
Verdiep je eens in het gebruiken van VMR (en dan vooral VMR9) in plaats van "Overlay". Daarmee is het mij in elk geval al gelukt van een film uitgespeid over een tv en mijn laptop te spelen (in mijn geval volstrekt nutteloos, maar wel kicke). Ik meen mij te herineren dat ik toen NIET gemaximaliseerd werkte, maar gewoon het venster manueel de juiste grootte gaf.

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

• WoBoW
Bedankt voor je hulp!
Het is alleen toch nog flink aan de prijs, en het is voorlopig voor maar 2 (lange) flimavonden/nachten.
Dus ik wil het liever softwarematig oplossen, maar ik zal het in mijn achterhoofd houden.

• Qman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07-2021

Qman

Tha Lup

Wellicht dat de tool UltraMon je verder kan helpen:
http://www.realtimesoft.com/ultramon/

• WoBoW
DexterBelgium schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 15:41:
Verdiep je eens in het gebruiken van VMR (en dan vooral VMR9) in plaats van "Overlay". Daarmee is het mij in elk geval al gelukt van een film uitgespeid over een tv en mijn laptop te spelen (in mijn geval volstrekt nutteloos, maar wel kicke). Ik meen mij te herineren dat ik toen NIET gemaximaliseerd werkte, maar gewoon het venster manueel de juiste grootte gaf.
Ik zal het gelijk gaan uitproberen met Zoom Player, daarvan weet ik dat het overweg kan met VMR9.

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
ViNyL schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 15:38:
2 beamers aansturen doen wij op bv evenementen met een soort VGA splitter.. wij kunnen het zelf over wel 20 beamers/schermen splitten als het moet..

Het gaat niet over splitten, maar over het beeld uitrekken over 2 beamers.

Jouw vraag lijkt me echter hetzelfde als een dual screen setup. Dus je moet in die richting kijken. Ik denk niet dat er een softwarematige oplossing is.

• WoBoW
Dat programma had ik al wel gevonden via Google, maar in de features staat niets over films of iets dergelijks.
Als ik de eigenschappen bekijk lijkt het vooral een handig programmatje om effcient gebruik te maken van je dualscreen opstelling.
Maar ik zal het eens downloaden.

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:27
ViNyL schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 15:38:

Dan kan je natuurlijk alleen maar overal hetzelfde beeld projecteren.

Noodoplossing 1: gebruikt VideoSaver (zelfde makers als UltraMon), kan wat je wil, maar is bedoeld als screensaver die video's inderdaad over meerdere beelden uitstrekt. Maar juist omdat het bedoeld is als screensaver is hij behoorlijk beperkt in de functionaliteit, zoals simpel vooruit spoelen. (Als je VobSub voor de ondertiteling gebruikt heb je op zich genoeg om films met ondertiteling te krijgen)

Noodoplossing 2: Als het goed is gebruikt de tweede mediaplayer die je opent geen overlay, en dat is ook de reden dat je dit op het tweede beeldscherm kunt afspelen. Maar wat ook mogelijk zou moeten zijn is: De tweede mediaplayer stretchen over de twee schermen, alleen om het netjes fullscreen te krijgen is geloof ik onmogelijk

Semi-oplossing 3: Als je BS-Player gebruikt, kun je instellen op wat voor manier hij video rendert. Kijk bij Preferences -> Video -> Video rendering -> Rendering mode
Die staat normaal op "internal renderer overlay", maar die kun je ook op VMR7 / VMR9 [renderless] zetten. Je kunt even wat proberen welke het beste werkt, maar iig met die laatste kun je hierbij je makkelijk de twee schermen gebruiken. Nadeel: Het kost een slóót aan CPU-power, sterker nog; ik geef je weinig kans dat je genoeg power aan boord hebt om twee schermen fullscreen af te spelen, zelfs al hebben ze beiden slechts een resolutie van 640x480.

edit:
Toen ik begon met typen stond er slechts één reactie :+

[ Voor 7% gewijzigd door OnTracK op 05-01-2006 15:50 ]

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

• Mayco
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-03 22:35
media player classic > options > playback > output

daar wat spelen met de directshow video instellingen tot je wel beeld hebt op de projectors

• Moffin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02-03 23:10
Noork schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 15:43:
[...]

Het gaat niet over splitten, maar over het beeld uitrekken over 2 beamers.

Jouw vraag lijkt me echter hetzelfde als een dual screen setup. Dus je moet in die richting kijken. Ik denk niet dat er een softwarematige oplossing is.
Waarschijnlijk bedoeld vinyl ook ook het uitrekken over 2 beamers alleen split hij het signaal in 2en om het vervolgens apart naar de 2 beamers toe te sturen, wat dus het zelfde effect geeft.

[ pvoutput | 5760 wp @ O 45° - Z 10° - W 45°]

• Noork
  • Niet online
Er zijn trouwens wel wat topics over, bijvoorbeeld: DivX @ Dual screen?

Hier wordt gezegd dat je overlay uit moet zetten, en dat hen dan dus wel over 2 schermen wordt verspreidt.

• Poltergeist
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:53
Is http://www.matrox.com/graphics/offhome/dh2go/home.cfm dan niets: Niet software, maar wel makkelijk...

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:27
Ik bedenk me trouwens nog wat:

Misschien-een-oplossing 4: nVidia heeft meerdere manieren om Dual-screen te gebruiken. En waarschijnlijk ATi ook wel als je eens wat opties doorzoekt. Als je namelijk niet de standaard DualView techniek gebruikt maar een soort "Stretch" manier, worden beide beelden volgens mij gerenderd als één beeld, wat misschien wel eens zou kunnen werken voor video op twee schermen. (Het heeft wel als nadeel dat beide outputs op dezelfde resolutie moeten zijn, maar daar heb je waarschijnlijk geen last van). Ik heb hier niet de mogelijkheid om het te proberen, want ik ben niet bij mijn thuis-PC.

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

• WoBoW
Bedankt voor de reacties!

Ik ga eens even wat dingen uitproberen... jullie horen later meer van me!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

OnTracK schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 15:57:
Ik bedenk me trouwens nog wat:

Misschien-een-oplossing 4: nVidia heeft meerdere manieren om Dual-screen te gebruiken. En waarschijnlijk ATi ook wel als je eens wat opties doorzoekt. Als je namelijk niet de standaard DualView techniek gebruikt maar een soort "Stretch" manier, worden beide beelden volgens mij gerenderd als één beeld, wat misschien wel eens zou kunnen werken voor video op twee schermen. (Het heeft wel als nadeel dat beide outputs op dezelfde resolutie moeten zijn, maar daar heb je waarschijnlijk geen last van). Ik heb hier niet de mogelijkheid om het te proberen, want ik ben niet bij mijn thuis-PC.
Ik heb dit even geprobeert met twee tft's op een nVidia kaart maar dat werkt niet :/ . Fullscreen neemt nu wel alle twee de monitoren maar de je ziet alleen de ene helft van de video op 1 monitor.,

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• VisionMaster
  • Laatst online: 17-03 00:12

VisionMaster

Security!

Ik heb het ook geprobeert, maar met een Appian Rushmore.
Op 1 zo'n videokaart zitten twee Ati 7000 videochips, dus goed voor 4x DVI out per kaart.
Mijn probleem was dat het via de PCI bus liep en voor het volgende multi-monitor project van ons (8 of meer schermen aan 1 PC) wil ik PCI-Express gebruiken als interface en dan normal met VideoLAN hethalen wat ik heb geprobeert.

VideoLAN kan vanalles en nogwat, onderandere zonder overlay de video afspelen.

ps: je kan die screensaver ook direct uitvoeren met:
code:
1
C:\WINDOWS\VideoSaver.scr /s

I've visited the Mothership @ Cupertino

• WoBoW
OnTracK schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 15:48:
[...]
Dan kan je natuurlijk alleen maar overal hetzelfde beeld projecteren.

Noodoplossing 1: gebruikt VideoSaver (zelfde makers als UltraMon), kan wat je wil, maar is bedoeld als screensaver die video's inderdaad over meerdere beelden uitstrekt. Maar juist omdat het bedoeld is als screensaver is hij behoorlijk beperkt in de functionaliteit, zoals simpel vooruit spoelen. (Als je VobSub voor de ondertiteling gebruikt heb je op zich genoeg om films met ondertiteling te krijgen)

Noodoplossing 2: Als het goed is gebruikt de tweede mediaplayer die je opent geen overlay, en dat is ook de reden dat je dit op het tweede beeldscherm kunt afspelen. Maar wat ook mogelijk zou moeten zijn is: De tweede mediaplayer stretchen over de twee schermen, alleen om het netjes fullscreen te krijgen is geloof ik onmogelijk

Semi-oplossing 3: Als je BS-Player gebruikt, kun je instellen op wat voor manier hij video rendert. Kijk bij Preferences -> Video -> Video rendering -> Rendering mode
Die staat normaal op "internal renderer overlay", maar die kun je ook op VMR7 / VMR9 [renderless] zetten. Je kunt even wat proberen welke het beste werkt, maar iig met die laatste kun je hierbij je makkelijk de twee schermen gebruiken. Nadeel: Het kost een slóót aan CPU-power, sterker nog; ik geef je weinig kans dat je genoeg power aan boord hebt om twee schermen fullscreen af te spelen, zelfs al hebben ze beiden slechts een resolutie van 640x480.

edit:
Toen ik begon met typen stond er slechts één reactie :+
Bij al deze oplossingen blijft het probleem dat de helft zwart blijft en de andere helft video is.
Vooral bij oplossing 1 had ik goede hoop, omdat echt gericht is om video te verdelen over twee schermen, maar helaas ook daar blijft het hetzelfde verhaal.

Mogelijk ligt het ook aan mijn drivers. Ik heb nog nooit mijn videodrivers geupdate omdat ik daarvoor mijn bios moet flashen (maar dat moet ik dan toch maar es gaan doen).

Ik heb gewoon het idee dat het moet kunnen en dus blijf ik nog even prutsen, als jullie nog meer ideeën hebben... graag!

• WoBoW
Het is me gelukt!
Bedankt allemaal!

Ik heb met de VideoLAN speler ingesteld dat ik video wilde afspelen met OpenGL instellingen->voorkeuren->outputmodules---> openGL video uitvoer kiezen

Hiermee werkt het best netjes (beetje hortend en stotend, maar dat ligt aan mijn drivers, die hebben nooit goed overweg gekunt met OpenGL (spellen, 3d aplicaties etc..))

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

Dubbel post door slome connectie en dubbel klikken.... |:( 8)7

[ Voor 90% gewijzigd door VisionMaster op 05-01-2006 21:31 ]

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

nORush! schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 17:01:
Het is me gelukt!
Bedankt allemaal!

Ik heb met de VideoLAN speler ingesteld dat ik video wilde afspelen met OpenGL instellingen->voorkeuren->outputmodules---> openGL video uitvoer kiezen

Hiermee werkt het best netjes (beetje hortend en stotend, maar dat ligt aan mijn drivers, die hebben nooit goed overweg gekunt met OpenGL (spellen, 3d aplicaties etc..))
En de bandbreedte kan tegen je zijn als je een PCI videokaart zou hebben gebruikt ;)
Persoonlijk ben ik een groot fan van videolan, lekker simpel en toch ingewikkeld als je meer wilt :D

Pagina: 1