[Alcatal Speedtouch 510] Poorten Openen

Pagina: 1
Acties:
  • 549 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• brada
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 02-04 00:57
Beste tweakers,

Ik heb daarnet geprobeerd voor eMule poorten open te zetten op mijn Alcatel Speedtouch 510 en ik heb ook de poorten in de Windows Firewall opengezet. Maar als ik met eMule de poorten ga testen krijg ik te horen dat ze nog steeds niet werken.

De betreffende poorten heb ik hiervandaan: http://www.emule-project....m=show_topic&topic_id=459
Ik heb de poorten op deze manier geopend: http://portforward.com/en...peedTouch510Alt/eMule.htm
En de Windows Firewall heb ik via deze manier geopend: http://www.emule-project....m=show_topic&topic_id=461

Wat kan ik verder nog doen om deze poorten geopend te krijgen?

PS. Ik heb ook al een Static IP aangemaakt voor alle PC's in het netwerk.

EDIT: het ligt waarschijnlijk niet aan de Windows Firewall want hij werkte alsnog niet toen ik die helemaal had uitgeschakeld.

[ Voor 9% gewijzigd door brada op 05-01-2006 15:18 ]

Waarom heeft een computer geen versnellingen?

Verwijderd

voer eens een vast intern ip bij intern ip. Bij mij moest dat wel iig (sptouch 510 versie dec 2003).

• brada
Verwijderd schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 15:24:
voer eens een vast intern ip bij intern ip. Bij mij moest dat wel iig (sptouch 510 versie dec 2003).
Dat heb ik al geprobeerd maar dat werkte ook niet.

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:58

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Al eens geprobeerd met Alcatel NAT-Manager?
Mep je ook op save all als je de poorten hebt toegevoegd (staat ook wel in die link wat je geeft, maar soms wordt het toch nog vergeten)?

[ Voor 39% gewijzigd door FlipFluitketel op 05-01-2006 15:30 ]

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Soms wil die NAT-Manager het even beter doen dan de web-interface. (<Probeer dit maar is :))
Save all hoef je alleen te doen als je je instellingen wilt bewaren voor als je het modem reboot.

Goedkoop bellen via VoIP

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01:44
Bij mij gaat het testen van de poorten niet goed maar heb toch een Hoge ID. Bij mij is de TCP poort al niet bereikbaar en niet eens de UDP poort testen. Kijk gewoon of je een hoge ID hebt.

Je kunt nog voor alle zekerheid kijken of jouw IP adres niet in een door E Mule gebruikte blockist voorkomt; ipfilter.dat in map Config.

Wat voor een intern IP adres gebruik je trouwens. ALs ik de tutorial bekijk en je zou die letterlijk volgen dan zou je vergeten een IP adres in te vullen.... Heb je wel op Save All gedrukt?
MensionXL schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 15:31:
Save all hoef je alleen te doen als je je instellingen wilt bewaren voor als je het modem reboot.
Het is ook zinning als de spanning van het modem een keer per ongeluk uitvalt... :+

• brada
Bedankt voor al jullie snelle reacties.

Ik heb inderdaard op save all gedrukt en mijn intern IP (10.0.0.151) ook ingevuld. Ik ga nu wel even kijken naar dat NAT Manager en of ik in de IP blocklist sta. Mijn ID is in eMule trouwens nog steeds laag.

EDIT:
NAT Manager kan de router niet vinden in het netwerk. Mischien komt dat omdat dit een van de oudere modellen routers is.
Die IP Blocklist staat er trouwens niet bij in de map config van eMule.

[ Voor 38% gewijzigd door brada op 05-01-2006 16:18 ]

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04:14
Je kan het hier testen: https://www.grc.com/x/portprobe=x

Bij de x vul je de poort in, als het werkt staat ie op "OPEN!"

• lSltAlKeR
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-04 19:21

lSltAlKeR

Time destroys everything!

brada schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 16:10:
Bedankt voor al jullie snelle reacties.

Ik heb inderdaard op save all gedrukt en mijn intern IP (10.0.0.151) ook ingevuld. Ik ga nu wel even kijken naar dat NAT Manager en of ik in de IP blocklist sta. Mijn ID is in eMule trouwens nog steeds laag.

EDIT:
NAT Manager kan de router niet vinden in het netwerk. Mischien komt dat omdat dit een van de oudere modellen routers is.
Die IP Blocklist staat er trouwens niet bij in de map config van eMule.
Welk firmware draai je dan? Dat mis ik al in je start post even als je besturingssysteem.

Bovendien wat het voor zin om een windows firewall uberhaupt active te hebben in een Nat-ed omgeving?

[ Voor 8% gewijzigd door lSltAlKeR op 06-01-2006 11:21 ]

Speedtouch freak

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-04 23:34
lSltAlKeR schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 11:19:
Bovendien wat het voor zin om een windows firewall uberhaupt active te hebben in een Nat-ed omgeving?
De zin zou het volgende kunnen zijn:
PS. Ik heb ook al een Static IP aangemaakt voor alle PC's in het netwerk.
Maar even ontopic: Ik heb zelf flinke NAT-problemen gehad met inderdaad een oude firmwareversie van dit apparaat.

[ Voor 4% gewijzigd door 0siris op 06-01-2006 11:36 ]

ach...in een volgend leven lach je er om!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06:29
EricJH schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 15:45:
Wat voor een intern IP adres gebruik je trouwens. ALs ik de tutorial bekijk en je zou die letterlijk volgen dan zou je vergeten een IP adres in te vullen.... Heb je wel op Save All gedrukt?
Oh?

Als ik die tutorial letterlijk volg, inclusief de eerste stap...
Do not skip this step!
Please enter the static ip you want to forward to:
..., geeft ie precies aan waar je je interne IP moet invullen anders.

Ik heb met oiudere firmwares ook weleens problemen gehad met nat entries in de 510. Nieuwe firmware deed bij mij wonderen...

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• brada
Ik zal maar eens op zoek gaan naar een nieuwere firmware, hopelijk helpt dat wel.

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04:14
brada schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 15:44:
Ik zal maar eens op zoek gaan naar een nieuwere firmware, hopelijk helpt dat wel.
De nieuwste firmware kun je hier downloaden:

http://www.speedtouch.nl/downloads/510_Upgrade_427.exe

• lSltAlKeR
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-04 19:21

lSltAlKeR

Time destroys everything!

En de allernieuwste hier:

http://speedtouch.net.nz/....6%20upgrade%20wizard.exe

Mocht je terug willen kun je altijd hier het overzicht vinden voor alle firmwares...

http://members.lycos.nl/epias/st510/

Speedtouch freak

• Koffie
  • Laatst online: 00:06

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Doe eens wat screenshots van je port forwards ?
Heb je soms nog ergens een firewall draaien ?

Tijd voor een nieuwe sig..

• 0siris
  • Laatst online: 19-04 23:34
Oei, blij dat ik dit topic nog eens tegenkom, lees dit eerst eens voor je bovenstaande probeert!

ach...in een volgend leven lach je er om!

Pagina: 1