Toon posts:

Sound output zowel headset als boxen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heey Tweakers,

Ik zit hier met een probleem. Ik wil namelijk geluid horen uit mijn boxen én uit mijn Logitech USB-headset. Echter lukt het mij alleen om geluid óf uit de boxen, óf uit de headset te krijgen!

Is het mogelijk dat ik (hetzelfde) geluid kan krijgen uit mijn USB headset en mijn boxen???

Alvast bedankt voor je reply,

Rémy Reijven

• Sneak[3G]
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-11-2023
Ja dan moet je even bij de audiozaak een splitter kopen en die op je audio-uitgang doen van je geluidskaart! Op de ene ingang van de splitter doe je het groene stekkertje van je headset en op de ander ingang van de splitter doe je het (groene) stekketje van je boxen (de gehele splitter met kabels er aan gaat dan in je audio-out). Leg in de winkel uit wat je er mee wilt doen (zoals je hier nu doet) en dan lukt het wel. Veel succes :) O, ja ---> Groeten doen we niet op GOT, want dan komt er zoveel lege ruimte overal op de pagina's (GOTters groeten default ;) )

Zo ziet het er uit:
http://cgi.ebay.nl/3-5-mm...ViewItem#ebayphotohosting

Ik neem aan dat het om (3,5 mm stereo jack plug naar 2 x 3,5 mm stereo socket) Stereo gaat?
Daar moet je wel op letten....

[ Voor 110% gewijzigd door Sneak[3G] op 05-01-2006 15:11 ]

Aldi PC PIII 1 GHZ, GF2 GTS, 396 MB SDRAM/ALDI PC PIV 1,8, GF3 TI200, 396 MB SDRAM

Verwijderd

Sneak[3G] schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 15:01:
Ja dan moet je even bij de audiozaak een splitter kopen en die op je audio-uitgang doen van je geluidskaart! Op de ene ingang van de splitter doe je het groene stekkertje van je headset en op de ander ingang van de splitter doe je het (groene) stekketje van je boxen (de gehele splitter met kabels er aan gaat dan in je audio-out). Leg in de winkel uit wat je er mee wilt doen (zoals je hier nu doet) en dan lukt het wel. Veel succes :) O, ja ---> Groeten doen we niet op GOT, want dan komt er zoveel lege ruimte overal op de pagina's (GOTters groeten default ;) )

Zo ziet het er uit:
http://cgi.ebay.nl/3-5-mm...ViewItem#ebayphotohosting

Ik neem aan dat het om (3,5 mm stereo jack plug naar 2 x 3,5 mm stereo socket) Stereo gaat?
Daar moet je wel op letten....
Ben bang dat die oplossing niet gaat werken aangezien het een USB headset betreft ;)
Daarom kan hetgeen wat de TS wil ook niet. De headset zal waarschijnlijk gedetecteerd worden als apparte geluidskaart. En tenzij je een programma kan vinden dat al je geluid naar meerdere geluidskaarten kan sturen gaat het denk ik niet werken.

Verwijderd

Waarom zou het niet kunnen?

winamp->preference-> output , zoiets.. Daar kun je de geluidskaart kiezen geloof ik

Verwijderd

Topicstarter
Maar is zo'n splitter ook te gebruiken bij een 'USB'-headset? Is er misschien ook software voor, want de USB-headset is toch bijna geheel losstaand van de geluidskaart?

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Heb het gevoel dat hier vast wel een tooltje is wat de boel naar beide geluidskaarten mirrored... ik ga wel ff zoeken :)

Desktop: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 192GB DDR5-5600

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-02 19:09

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Verwijderd schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 15:18:
Waarom zou het niet kunnen?

winamp->preference-> output , zoiets.. Daar kun je de geluidskaart kiezen geloof ik
Ja, maar je kan daar niet 2 geluidskaarten kiezen ;)

Dus als de headset van de TS alleen een USB aansluiting heeft - en dus een apparte geluidskaart is in feite - dan gaat dit ben ik bang erg moeilijk worden.

[ Voor 36% gewijzigd door Orion84 op 05-01-2006 15:20 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Verwijderd

Topicstarter
Ja, het werkt als twee aparte geluidskaarten als hetware. In configscherm van windows kan ik dus alleen kiezen uit de ene of de andere, en allebei dus niet. Hier moet wel software voor zijn lijkt me zo! Op wat voor sites zou je naar dit soort software kunnen zoeken?

Verwijderd

Topicstarter
Zijn er nog suggesties van jullie kant?

• Sneak[3G]
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-11-2023
hmmz, ik denk dat het makkelijker is om de USB headset te ruilen voor een 3,5 mm headset. Dit is een beetje flauw, maar kan je dat niet doen? Deze zijn ook een stuk goedkoper!
De splitter heeft 2 3,5 mm ingangen en werkt zowieso niet met de USB headset....
Ik denk dat de kans klein is dat je WIN XP kan aanpassen met software zodat je 2 audio-apparaten tegelijk kan selecteren...

Probeer eens anders even te bellen naar een Computerland of een Norrod. Daar werken soms mensen die erg veel weten van dit soort dingen door hun jarenlange kennis en ervaring.

Kwam ook dit nog tegen op internet, iemand die beweert dat het gewoon moet kunnen als je maar niet bij de instellingen kiest voor een voorkeursapparaat:

http://66.249.93.104/sear...eadset+and+speakers&hl=nl

" Originally posted by billyd
When you don't choose a preferred device, both should work. If not, then Windows is begging for a reinstall. "

Maar volgens mij klopt dit niet.

Ook hier heb je wellicht wat aan (engels)
http://ask.metafilter.com/mefi/16371

Hier zeggen ze o.a. dat je wellicht iets in je BIOS kan veranderen of dat je ergens een vinkje kan uitzetten.

Op GOT zelf is er nog dit draadje, wellicht kan je TS eens mailen of hij een oplossing heeft voor je?
Speakers + Headset tegelijk
[rml][ XP] Logitech koptelefoon werkt niet gelijktijdig met SBLive[/rml]

[ Voor 118% gewijzigd door Sneak[3G] op 05-01-2006 19:12 ]

Aldi PC PIII 1 GHZ, GF2 GTS, 396 MB SDRAM/ALDI PC PIV 1,8, GF3 TI200, 396 MB SDRAM

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat het dan toch maar omruilen wordt voor een andere headset. Als jullie nog plotselinge ingevingen hebben, graag nog even melden dan!

PS: Als ik mijn relatief dure usb headset ga omruilen voor een goedkope 'goede' headset, kan ik dan ook het overige geld eisen, of niet? (Heb hier namelijk nog geen ervaringen mee gehad)

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-02 19:09

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Dat zal er aan liggen hoe lang je die logitech al hebt enzo. Hij is niet stuk, maar je hebt zelf gewoon een onhandige koop gedaan. Dan valt het gewoon binnen een ruilregeling die de winkel je aanbied. Bijvoorbeeld binnen 14 dagen in originele verpakking en op vertoon van de kassabon of zoiets. Ben je al over die termijn heen dan zul je moeten hopen op coulance van de winkelier.

Je kan natuurlijk je headset ook als "zo goed als nieuw" te koop zetten op marktplaats voor iets minder dan de winkelprijs en iets meer dan de prijs van een andere headset ;)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Pagina: 1