Een gesubmitte string mag 1 letter uit het alfabet bevatten of 0-9 en met 0-9 bedoel ik dus dat de string daadwerkelijk 0-9 is. Dus a b c d e etc en 0-9, dus niet 0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 maar echt de string 0-9. Weet iemand dit? Ik ben niet zo een held in regex. a b c d e etc kan iknog wel. Dat is geloof ik [a-z]{1} maar die letterlijke string 0-9 lukt me niet.
is het niet gewoon zoiets:

maar waar gaat het fout dan? waarom lukt die letterlijke string niet?
code:
1
| ^([a-z]|0-9)$ |
maar waar gaat het fout dan? waarom lukt die letterlijke string niet?
Volgens mij is het dit:
edit: o nee, de haken behoren niet tot de expressie... dan is het wat Erkens ^^ zegt
code:
1
| [a-z]\\[0-9] |
edit: o nee, de haken behoren niet tot de expressie... dan is het wat Erkens ^^ zegt
[ Voor 64% gewijzigd door Stiegl op 05-01-2006 14:49 ]
Uit onderzoek is gebleken dat 85% van alle statistieken niet klopt
code:
1
| ^[a-z]{1}(0-9){1} |
Ben ook geen held in Regex, maar ik maak gebruik van "The Regulator". Heerlijke tool om je Regexp's op te bouwen.
Mijn regex zou ongetwijfeld nog beter kunnen, maar ag: het werkt.
Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored
daarmee escape je die [ lijkt met niet wat hij zoekt een [ in zijn stringThe Cheese schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 14:46:
Volgens mij is het dit:
code:
1 [a-z]\\[0-9]
daarmee match je op die letter _en_ die '0-9' string en niet _of_TeeDee schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 14:47:
code:
1^[a-z]{1}(0-9){1}
Mijn regex zou ongetwijfeld nog beter kunnen, maar ag: het werkt.
overigens hoeft {1} er niet bij
gebruik gewoon PCRE ipv POSIX:
eventueel aanvullen met A-Z of de i-modifier gebruiken als je case-insensitive wilt.
code:
1
| /^[a-z0-9]$/ |
eventueel aanvullen met A-Z of de i-modifier gebruiken als je case-insensitive wilt.
Intentionally left blank
Bugger... niet goed gelezen. Dacht dat het a0-9 moest zijn. En niet of/of.Erkens schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 14:50:
[...]
daarmee match je op die letter _en_ die '0-9' string en niet _of_
overigens hoeft {1} er niet bij
Hmm, met jouw regex krijg ik toch echt geen match op 0-9.crisp schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 14:51:
code:
1 /^[a-z0-9]$/
[ Voor 37% gewijzigd door TeeDee op 05-01-2006 14:53 ]
Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored
daarmee match je dus alle cijfers los en dat is dus niet wat hij wildecrisp schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 14:51:
code:
1 /^[a-z0-9]$/
Ik had al het idee dat ik het niet helemaal begreep (al doet hij wel een poging het goed uit te leggen, nog is het niet duidelijkErkens schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 14:53:
[...]
daarmee match je dus alle cijfers los en dat is dus niet wat hij wilde
Dan krijg je dus inderdaad zoiets:
code:
1
| /^[a-z]|0-9$/ |
Intentionally left blank
Guys? Lief dat jullie het compleet willen voorkauwen maar dat is natuurlijk niet helemaal de bedoeling 
RSD: Dat je geen held bent in regexps is helemaal niet erg maar iets meer moeite van jouw kant mag wel hoor
Lees ook je mail van 18 november nog eens goed door.. en let in het vervolg aub op P&W FAQ - De "quickstart"
RSD: Dat je geen held bent in regexps is helemaal niet erg maar iets meer moeite van jouw kant mag wel hoor
[ Voor 14% gewijzigd door Creepy op 05-01-2006 14:56 ]
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()