Geen PCI met een Asus A8N-VM CSM

Pagina: 1
Acties:

• solatis
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08-2022
Hallo,

Ik heb gister een nieuwe A8N-VM CSM moederbord gekocht. Aangezien ik een surround geluidssetje heb, wou ik in plaats van de onboard geluidskaart een SB Live! kaartje erin stoppen. Echter, toen Windows opstartte werd deze extra PCI kaart niet herkend.

Ik heb vervolgens wat andere kaartjes geprobeerd erin te prikken, geen doet het/wordt herkend door het systeem (als in, hij zag nieteens een "Unkown device", gewoon helemaal niks, alsof ik ze er niet in had geplugd).

Heeft iemand /enig/ idee waar dit door kan komen? Ik heb flink wat op internet zitten zoeken maar ben totaal niks vergelijkbaars tegengekomen... iemand enige aanraders waar ik moet kijken ?

Alvast bedankt!

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-05 22:58

Coldcat

HODL

Je geluidskaart wordt dus niet herkend. Wordt hij niet door Windows herkend of niet door je gehele systeem. En hoe weet je dat hij niet herkend wordt, is dat misschien doordat er een foutmelding verschijnt als je de drivers probeert te registreren?

Wat zou je kunnen doen:

1. Proberen de cd's met de drivers te installeren (die wit/oranje cd).
2. De kaart in een ander PCI slot steken en opnieuw proberen.
3. De instellingen in je bios even nalopen of daar niet iets verkeerds staat.

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)

• solatis
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08-2022
Coldcat schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 14:58:
Je geluidskaart wordt dus niet herkend. Wordt hij niet door Windows herkend of niet door je gehele systeem. En hoe weet je dat hij niet herkend wordt, is dat misschien doordat er een foutmelding verschijnt als je de drivers probeert te registreren?

Wat zou je kunnen doen:

1. Proberen de cd's met de drivers te installeren (die wit/oranje cd).
2. De kaart in een ander PCI slot steken en opnieuw proberen.
3. De instellingen in je bios even nalopen of daar niet iets verkeerds staat.
Nou, niet alleen m'n geluidskaart, uberhaupt een PCI device wordt niet herkend; bij bijvoorbeeld driver installatie van de geluidskaart wordt aangegeven dat er geen sound blaster in het systeem is geinstalleerd, terwijl deze dus wel in een PCI slot zit; tevens wordt een 3Com netwerkkaart niet herkend, extra USB controllers worden niet herkend, etc etc.

In de "Device Manager" van Windows zie ik ook helemaal /niks/ over de PCI kaarten die ik erin stop; er staan helemaal geen "unkown devices", niks dat herkend wordt van de extra PCI kaarten, etc.

En ik heb de nForce chipset drivers die bij het moederbord werden geleverd geinstalleerd, die werken ook allemaal naar behoren...

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Kijk eens in je BIOS, misschien staat daar iets over PCI?

Het kan ook zijn dat het bord gewoon defect is.

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-05 22:58

Coldcat

HODL

Meestal werken dan toch nog wel een paar poorten. Bij veel borden schakelen ze die dingen dus doet de helft het dan wel en de ander helft niet. Maar ik zou eerst je bios maar eens napluizen of er iets in staat wat betrekking heeft tot het niet werken van je poorten.

En anders kun je proberen je bios te resetten, batterij eruit halen of een jumpertje verzetten.

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)