[NEC P550] Windows crasht wanneer CD-rom lade dicht is

Pagina: 1
Acties:

• DJMurtz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-11-2024
Hallo,

Ik heb nu ongeveer een half jaar een NEC P550 laptop voor mijn studie. Nooit problemen mee gehad tot een uur geleden toen mijn laptop opeens opnieuw opstarte vlak nadat het branden van een DVD op mijn Philips DVD+RW SDVD8441 klaar was. Ik kreeg een BSOD met de error "A wait operation, attach process, or yield was attempted from a DPC routine." en als code "0x000000B8".

Nu iedere keer als windows opstart crasht de laptop met dezelfde BSOD. Dit kan echter verholpen worden door géén CD-Rom in de DVD drive te stoppen of de lade open te houden. Het updaten van de CD-Rom drivers leverde geen succes op en andere drivers die eventueel zouden kunnen helpen deden dit ook niet.

Het enige wat ik op de windows site kon vinden was dit: http://support.microsoft.com/kb/q281428/ maar hier hebben ze het over een zip-drive die niet eens in de laptop zit en het probleem komt toch echt door de CD-Rom. Ook GOT search leverde alleen bovenstaande link op maar verder niets wat lijkt op mijn probleem.

Iemand een mogelijke oplossing anders dan een format? Alvast bedankt.

• DJMurtz
niemand?

Misschien staat dit in het verkeerde forum? Kan een mod de post misschien verplaatsen als dit het geval is?

• DJMurtz
Kom er net achter dat het inladen van een DVD/CD via Daemon-tools precies dezelfde BSOD geeft. Het disablen van alle virtuele driven hielp niets en ook het verwijderen van Daemon-tools was helaas ook niet de oplossing...

Maar het is dus wel duidelijk dat dit niets met de DVD speler van phillips te maken heeft (?) maar met iets anders, controllers ofzo? Heb er zelf niet veel verstand van maar dat het dus niet de DVD speler is lijkt me nu wel duidelijk.