Hawking Broadband Booster waar of niet waar....??

Pagina: 1
Acties:
  • 202 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magure
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-04 22:36
Goede middag Mede Tweaknerds 8)

Ik heb thuis soms regelmatig last van lag :/ tijdens het gamen, en heb zon beetje alles al vervangen, adsl-modem (LinkSys WAG354G) en Wanadoo ADSL-Lite (3200/512) dus hier zou het niet aan moeten liggen, wij zitten er hier met 2 game pc's (kabel) en een notebook (wireless) op en als we met 2 pc's aan het gamen zijn (RavenShield, CoD2, BF2) lijkt het net alsof er steeds een piek in zit, ook heb ik op allebei pc's windows op nieuwgeinstalleerd en ook getest zonder firewall/antivirus dit mocht ook niet baten. Dus het lijkt me niet dat het in de hard- /software zit.. dus wat er nu overblijft zijn deze 2 dingen...

1. Wanadoo Sux..... :r
2. Aanschaffen Hawking Broadband Booster... _/-\o_

Wat zouden jullie denken, andere provider (dus weg met Wanadoo) of de Hawking Broadband Booster aanschaffen. En heeft er ook iemand ervaring met de Hawking Broadband Booster.

p.s. hier onder staat het verhaaltje over de Hawking Broadband Booster

Hawking Broadband Booster

Het gemiddelde thuis of kantoornetwerk heeft twee of meer computers die simultaan met het internet zijn verbonden. Of deze nu emails met attachments aan het versturen zijn, telefoon gespreken voeren via VoIP of online aan het gamen zijn, deze applicaties hebben een effect op elkaar en elke applicatie vecht om de bandbreedte. Het resultaat is dat het alle applicaties via het internet langzamer worden, het zogeheten"internet lag".

De Broadband Booster is een "plug and play" device die word geplaatst tussen het internet modem en de router en zorgt ervoor dat de "internet lag" verdwijnt in uw netwerk.
De Broadband Booster beheerd en"boosts" uw internet applicaties wanneer deze uw netwerk verlaten en naar het internet gaan, dit door een beter efficientie gebruik van uw netwerk bandbreedte.
Het resultaat is een"lag-free" ervaring van al uw internet applicaties!

De Broadband Booster stroomlijnt en beheert het dataverkeer voor deze applicaties en een gehele verbetering en ervaring voor alle gebruikers:
-VoIP Internet Telefoon gesprekken
-Web Cam Streaming Video
-Internet Camera's
-Online Console Gaming (Xbox Live, PS2 etc...)
-Online PC Gaming
-P2P File Sharing Programma's (Bitorrent, Kazaa etc...)
-Web Servers, Web-Hosting
-Video Conferencing via het Internet
-Instant Messaging (MSN, AIM etc...)
-Emails met Attachements

Computer Idee:
"Het lijkt te mooi om waar te zijn, maar de Broadband Booster
is als een internet-upgrade uit een doosje."

Hardware.Info:
"De Hawking Broadband Booster doet precies wat 'ie beloofd
en aangezien je alleen maar een extra netwerkkabel hoeft aan
te sluiten, is het gebruiksgemak ultiem. Als je vaak last hebt
van vertreging bij games of VoIP is het apparaatje zeker
het overwegen waard."

Producteigenschappen
Vergroot de snelheid van uw internet applicaties tot 400%
Compatible met alle Thuis or Kantoor Breedband Netwerken
Verbetert Email, VOIP, Web Cam, Online Gaming, Instant Messaging
Fantastisch voor Netwerken met meerdere computers (2 of meer)
Elimineert vertraging bij Online Xbox, PS2, Gamecube en PC Gaming
Plug and Play Installatie, Automatische Configuratie

Links mbt Hawking Broadband Booster
http://www.hawkingtech.nl...ProdId=57&Cat=6&SubCat=18

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:29

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Zit het probleem niet in de poorten die je naar de pc's hebt doorgesluisd? Als jij namelijk met 1 pc zit te gamen, wordt het internetverkeer met behulp van poorten naar de pc gesluisd. Alleen, als jij met 2 pc's (dezelfde game?) online zit te spelen, zitten ze elkaar in de weg met die poorten. Dus, kijk eens of je aan één pc andere poorten kunt toewijzen, om te zien of daar het probleem zit. Ik weet alleen niet hoe je aan het spel duidelijk maakt dat het een andere poort moet gebruiken.

Die broadband booster lijkt me gewoon een apparaatje dat automatisch de poorten forward. Ik kan het mis hebben, want ik ken het ding niet. Het is maar een idee.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:16

IceStorm

This place is GoT-like!!!

DrivinUCrazy schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 14:42:
Die broadband booster lijkt me gewoon een apparaatje dat automatisch de poorten forward. Ik kan het mis hebben, want ik ken het ding niet. Het is maar een idee.
Ik had meer het idee dat het om een soort traffic shaper ging. Ik heb het stuk(je) in de Computer Idee toevallig gelezen en ze waren er daar heel positief over. Met als enige minpunt de prijs van (uit mijn hoofd) € 175 oid.

Persoonlijk ben ik nogal sceptisch maar ach, wie weet heeft iemand er hier al ervaring mee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-05 07:00
Het kan ook voor nop, tis gewoon traffic shaping, wat linux al in de kernel heeft zitten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:49

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Je had zeker ook de informatique info-mail gekregen? :) Daar stond dat apparaat in voor 89 euro, ik kon er verder alleen geen enkele info over vinden buiten dat die door Cid goed was beoordeeld.

Omdat ik enorm veel webcam/chat/bladie met mijn vriendin in singapore dacht ik dat dit best wel een goeie upgrade kon zijn, maar kan alleen niet vinden waar je dat apparaat moet plaatsen als je een 2-in-1 modem/router hebt en of dit dus ook _echt_ werkt voor 12.000km afstand over het internet :)

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-05 19:55
Voor zover ik begrepen heb gaat het om het voorrang geven van datastromen die baat hebben bij prioriteit. (zodat er dus geen lag onstaat in de applicaties die daar last van hebben.) Ik denk dat wanneer je een internetverbinding hebt die je deelt met meer mensen die intensief internetten, zoals streaming video, voip, leechen, dat het dan wel zijn nut kan hebben, maar dat dus alleen als de bottleneck je eigen verbinding is. (de kilometer van jou naar de telefooncentrale.)

Wat informatique claimt: 'singaal versterker' is in elk geval onzin.

Productpagina: http://www.hawkingtech.co...ID=36&FamID=80&ProdID=216

Een review: http://www.hardware-revie...News&file=article&sid=143

[ Voor 9% gewijzigd door Jesse op 05-01-2006 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punica-
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-11-2023
Sinergy schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 15:43:
Je had zeker ook de informatique info-mail gekregen? :) Daar stond dat apparaat in voor 89 euro, ik kon er verder alleen geen enkele info over vinden buiten dat die door Cid goed was beoordeeld.

Omdat ik enorm veel webcam/chat/bladie met mijn vriendin in singapore dacht ik dat dit best wel een goeie upgrade kon zijn, maar kan alleen niet vinden waar je dat apparaat moet plaatsen als je een 2-in-1 modem/router hebt en of dit dus ook _echt_ werkt voor 12.000km afstand over het internet :)
Is dit niet iets voor jouw vriendin en jij ? http://www.fu-fme.com/ ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:19

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

DrivinUCrazy schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 14:42:
Zit het probleem niet in de poorten die je naar de pc's hebt doorgesluisd? Als jij namelijk met 1 pc zit te gamen, wordt het internetverkeer met behulp van poorten naar de pc gesluisd. Alleen, als jij met 2 pc's (dezelfde game?) online zit te spelen, zitten ze elkaar in de weg met die poorten. Dus, kijk eens of je aan één pc andere poorten kunt toewijzen, om te zien of daar het probleem zit. Ik weet alleen niet hoe je aan het spel duidelijk maakt dat het een andere poort moet gebruiken.

Portforwarden is totaal niet aan de orde bij gamen, dat is alleen van belang voor het hosten van een game, niet voor het meespelen in een elders gehostte game.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:49

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Punica- schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 15:57:
[...]

Is dit niet iets voor jouw vriendin en jij ? http://www.fu-fme.com/ ;)
* SinergyX wijst naar forum.. dit is geen HK ;)

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamaicaman
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
IceStorm schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 15:38:
[...]

Ik had meer het idee dat het om een soort traffic shaper ging. Ik heb het stuk(je) in de Computer Idee toevallig gelezen en ze waren er daar heel positief over. Met als enige minpunt de prijs van (uit mijn hoofd) € 175 oid.

Persoonlijk ben ik nogal sceptisch maar ach, wie weet heeft iemand er hier al ervaring mee ;)
Koop een oud computertje zet daar een Linux Distro op die QoS ondersteund (Quality of Service) kost een paar eurotjes en werkt precies het zelfde en geeft geen problemen als je bijvoorbeeld een online game wil spelen op 2 pc´s en je kunt ook nog eens andere protocollen toevoegen ipv alleen msn, ftp etc :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magure
De reviewer is er erg over te spreken, dus het lijkt me wel iets om uit te proberen en die 80 euro is ook niet zon ramp als het niet werkt... Maar is er niemand die er in praktijk ervaring mee heeft hier??
Jesse schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 15:54:
Voor zover ik begrepen heb gaat het om het voorrang geven van datastromen die baat hebben bij prioriteit. (zodat er dus geen lag onstaat in de applicaties die daar last van hebben.) Ik denk dat wanneer je een internetverbinding hebt die je deelt met meer mensen die intensief internetten, zoals streaming video, voip, leechen, dat het dan wel zijn nut kan hebben, maar dat dus alleen als de bottleneck je eigen verbinding is. (de kilometer van jou naar de telefooncentrale.)

Wat informatique claimt: 'singaal versterker' is in elk geval onzin.

Productpagina: http://www.hawkingtech.co...ID=36&FamID=80&ProdID=216

Een review: http://www.hardware-revie...News&file=article&sid=143

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
Informatique quote uit een review van Computer Idee en van Hardware.info. Ik kan op de website van bijde niets vinden, en Hardware.info en Informatique zijn twee handen op een buik, (zie shop.hardware.info) maar misschien kan je ergens een hand leggen op een geprinte versie van die tests?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-05 18:02
Is toch niet raar dat je wat 'lag' of 'spikes' krijgt tijdens gamen in je dataverkeer/latency? Je gaat met 2 PC's tegelijk online gamen op een 512Kbps upstream immers. Als beide PC's tegelijk redelijk wat gebruiken kan je tegen de 30 a 40kByte/s upstream komen wat zo'n 90% van je upstream is. Dan krijg je wel een hogere latency (ping) inderdaad.

Het ligt dan niet specifiek aan Wanadoo of je router. Maar aan het feit dat je abonnement een te lage upstream heeft voor waar jij het voor gebruikt.

[ Voor 19% gewijzigd door bjck op 05-01-2006 20:56 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XDK
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-05 05:49

XDK

Tomsnetworking heeft ook een review staan:
http://www.tomsnetworking.com/Reviews-210-ProdID-HBB1.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magure
Dus dat wordt dus 1024 upstream nemen.. ;)
bjck schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 20:55:
Is toch niet raar dat je wat 'lag' of 'spikes' krijgt tijdens gamen in je dataverkeer/latency? Je gaat met 2 PC's tegelijk online gamen op een 512Kbps upstream immers. Als beide PC's tegelijk redelijk wat gebruiken kan je tegen de 30 a 40kByte/s upstream komen wat zo'n 90% van je upstream is. Dan krijg je wel een hogere latency (ping) inderdaad.

Het ligt dan niet specifiek aan Wanadoo of je router. Maar aan het feit dat je abonnement een te lage upstream heeft voor waar jij het voor gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Magure schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 21:12:
Dus dat wordt dus 1024 upstream nemen.. ;)

[...]
Dat zou hoogst waarschijnlijk je probleem wel oplossen. Want ik vermoed dat gamen met 1 PC aangesloten wel prima verloopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Conman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-05 11:39
het lijkt me toch niet dat je zoveel upload voor een game?

Ik speel zelf CS1.6 via Steam en op een server met 32 spelers komt me upload niet boven de 6 kb/s uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:11
Deze review is echt compleet waardeloos. Bij de VOIP test wordt een steekproef gedaan op gevoel terwijl er niets gemeten wordt (terwijl dat juist bij VOIP wél goed kan). Bij de gaming test worden de ping times mét Booster vermeldt, maar níet zonder; hij heeft dus helemaal geen vergelijksmateriaal (of dat in ieder geval niet in het artikel gezet). Bij geen van beide testen wordt uit de doeken gedaan wat er zoal aan dataverkeer plaatsvindt. De conclusie van de tester is dus compleet ongegrond.

Verder zal het wel enigzins werken, maar i.m.o. is het wel een beetje een prijzig product; een simpel Linux servertje kan dit waarschijnlijk net zo goed. Als je die niet hebt staan, is het natuurlijk wel een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
The Conman schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 22:51:
het lijkt me toch niet dat je zoveel upload voor een game?

Ik speel zelf CS1.6 via Steam en op een server met 32 spelers komt me upload niet boven de 6 kb/s uit.
Als je bijvoorbeeld Battlefield2 gaat spelen gaat dat al rap omhoog per client. En piekt ook nog eens af en toe behoorlijk wat als je dus met 2 PC's tegelijk speelt net genoeg kan zijn om latency spikes te veroorzaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickstah
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-04 13:45
Dat hawking's ding is toch nix anders dan een QoS apparaatje??
In je WAG354G zit ook een QoS optie. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
Soultaker schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 23:02:
[...]
Deze review is echt compleet waardeloos.
*knip*
offtopic:
Sja. Et was tenminste een verhaal van iemand die dat ding in zijn handen had gehad en even gebruikt heeft. Ik heb et niet eens goed doorgelezen, maar ik pieker er dan ook niet over om er een aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magure
Conan schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 23:10:
Dat hawking's ding is toch nix anders dan een QoS apparaatje??
In je WAG354G zit ook een QoS optie. :)
Dus als ik dan gewoon zeg welke porten hij voorrang moet geven, zou het lag al minder moeten zijn...?? :/

[

[ Voor 9% gewijzigd door Magure op 07-01-2006 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magure
bjck schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 21:33:
[...]

Dat zou hoogst waarschijnlijk je probleem wel oplossen. Want ik vermoed dat gamen met 1 PC aangesloten wel prima verloopt?
Ja 1 PC wel... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:11
Magure schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 19:22:
Dus als ik dan gewoon zeg welke porten hij voorrang moet geven, zou het lag al minder moeten zijn...?? :/
Waarschijnlijk is UDP-traffic voorrang geven al genoeg om de meeste realtime applicaties goed te laten werken, al zou het kunnen dat peer-to-peer programma's ook UDP gebruiken voor file transfers (wat dan weer niet handig is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:32

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

probeer je router een beetje te tweaken er zit gewoon QOS op dus als je de poorten goed instelt zal het wel helpen..ik heb ook een Wag354 en wanadoo adsl lite en het werkt prima met Qos, als er op de andere computer flink gedownload wordt dan heb ik er met internetten weinig last van.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 45135

Heeft iemand inmiddels al ervaring met dit product? Maakt het zijn mooie beloftes waar?

Of heb je iets anders zinnigs te melden over de technologie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon2107
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-09-2022

Falcon2107

DUTCH-FALCON

Kortom is dit apparaat een must om games beter te laten lopen?
Pagina: 1