Ik ben een paar dagen aan het testen met smarty. Maar ik krijg het steeds niet voor elkaar om variabelen toe te wijzen in een for loop.
Ik heb in de PHP code verschillende variabelen die toegewezen moeten worden.
en nu wil ik in mijn template zoiets hebben:
In het bovenste gedeelte word dus elke keer variabel $test overnieuw gemaakt als ik dit stuk code gebruik:
Ik heb de search functie gebruikt en daar vond ik ook een interessant topic maar dat is net een beetje anders dan wat ik wil (hier worden de variabelen niet meer geedit voordat ze toegewezen worden) ik krijg het niet voor elkaar om dit om te schrijven
Ik heb in de PHP code verschillende variabelen die toegewezen moeten worden.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
| <?php require '../Smarty/Smarty.class.php'; $smarty = new Smarty; $smarty->template_dir = '../TPL'; $smarty->compile_dir = '../Smarty_user_data/templates_c/'; $smarty->config_dir = '../Smarty_user_data/configs/'; $smarty->cache_dir = '../Smarty_user_data/cache/'; //MySQL connect gedeelte // for($j=$begin+1; $info = mysql_fetch_object($query); $j++) { $test = $info->var + 1; $test2 = $info->var2 -3; $test3 = $info->var3-5; } $smarty->display('layout.tpl'); ?> |
en nu wil ik in mijn template zoiets hebben:
code:
1
2
3
| {section name=tabel loop=$test} {$test}, {$test2}, {test3} {/section} |
In het bovenste gedeelte word dus elke keer variabel $test overnieuw gemaakt als ik dit stuk code gebruik:
code:
1
| $smarty->assign('test',$test); |
Ik heb de search functie gebruikt en daar vond ik ook een interessant topic maar dat is net een beetje anders dan wat ik wil (hier worden de variabelen niet meer geedit voordat ze toegewezen worden) ik krijg het niet voor elkaar om dit om te schrijven