LCD, versterkers, etc aansluiten op 2 DVD-spelers

Pagina: 1
Acties:
  • 115 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Namoh
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-01 16:32
Ik ben van plan om het volgende te kopen (indien je betere alternatieven weet voor de +/- dezelfde prijs, hoor ik dat graag):
- JVC LT32S60 LCD TV;
- Lite-On LVW-5045 GDL+ DVD-recorder (enig idee wanneer leverbaar in Nederland?)
- JVC DR-MX10 DVD-recorder
- JVC SP-XF71 speakerset
- JVC RX-D701 versterker

Maar kan ik nu dit allemaal op elkaar aansluiten, dus beide DVD-spelers tegelijkertijd op de speakerset/TV/versterker, zonder steeds kabels/instellingen te moeten veranderen?

Zo ja, HOE? Wat heb ik hiervoor nodig aan kabels/aansluitingen?
Wat is de beste manier van aansluiten? Via coax, optisch??
Hoe lus ik het geluid door naar m'n speakers?

Ik heb hier (zoals jullie wel merken) geen enkel verstand van, en heb wel gezocht naar andere topics hierover maar niks gevonden.

Ik hoor het graag.

• keesheid
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23-02 10:00
Beide recorders kunnen probleemloos op de tv.
Het geluid kun je doorlinken naar de versterker. Dit kan alleen als op de versterker 2 digitale ingangen zitten. (coaxiaal of optisch)
Geluid naar je speakers gewoon met speaker kabel.

En welke kabel beter is daar waag ik mij niet aan. Dat wordt geheid een kabeldiscussie

• brutalbasterd
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20-02 21:57
Waarom heb je voor die JVC componenten gekozen?
Wat is het budget?

Prijs die ik kan vinden voor de versterker (850€) kan je heel veel leuke dingen voor kopen namelijk, die de JVC wegspelen.

This message was deleted

• Namoh
Ik heb de versterker (JVC RX-D701) zien staan voor €745 (kieskeurig.nl) ipv de €850 die jij meld, maar heb net ook de JVC RX-F10S gevonden voor €303, die volgens mij hetzelfde kan als de JVC RX-D701.

Budget? Tja, hoe goedkoper hoe beter natuurlijk.
Ik zie geen verschil tussen bovengenoemde 2, dus mijn keuze is eigenlijk verschoven naar de JVC RX-F10S, scheelt toch ruim €400, kan je een hoop DVD'tjes voor kopen. ;)

Beide versterkers hebben minimaal 3 ingangen, alleen heeft de goedkoopste geen RDS, das wel minder.

• brutalbasterd
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20-02 21:57
Als je van plan bent een hele nieuwe set aan te schaffen, dan is mijn advies om eerst eens naar een audio winkel te gaan en je daar eens voor te laten lichten.

Daar kun je verschillende componenten horen en van verschillende prijsklasses en kijken wat je bevalt. Meestal hebben dit soort winkels ook complete sets in de "aanbieding". Deze zijn door de winkel samengesteld, meetal met componenten die bij elkaar passen.

Het via internet uitzoeken van een complete set is praktisch gezien onmogelijk en zeker niet aan te raden. Een voorselectie is natuurlijk wel goed mogelijk maar je zult toch wat moeten gaan bekijken in real life. Daar komt bij dat het beluisteren en uitzoeken van audio apparatuur erg leuk is.

Voorbeeldje:
http://www.hobo.nl/webwin...2a11d04135516066a580f6bea

Of Raf www.raf.nl

This message was deleted

Verwijderd

AV versterkers hebben ook een video schakeling. Zelfs een OSD van alles wat je op de versterker doet is als je die gebruikt op de TV zichtbaar.

Je sluit de apparaten dus aan op de versterker en daar vandaan één kabel naar de TV.

Dit is minimaal Svideo voor goede kwaliteit. In dat geval heb je dus Svideo kabels nodig. Moderne versterkers hebben ook Component en andere Video schakelingen

Voor audio gebruik je optisch of coaxiaal. Per saldo meestal 2 kabels per aangesloten apparaat naar de versterker. De versterker schakelt de bronnen zelf in als hij een macro functie heeft. Je kunt dus best voor apparaat 1 scart voor beeld willen direct naar de tv en voor het geluid optisch naar de versterker en voor het andere apparaat s-video voor beeld en geluid coaxiaal naar de versterker.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2006 16:57 ]

• Namoh
Verwijderd schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 16:41:
Voor audio gebruik je optisch of coaxiaal. Per saldo meestal 2 kabels per aangesloten apparaat naar de versterker. De versterker schakelt de bronnen zelf in als hij een macro functie heeft. Je kunt dus best voor apparaat 1 scart voor beeld willen direct naar de tv en voor het geluid optisch naar de versterker en voor het andere apparaat s-video voor beeld en geluid coaxiaal naar de versterker.
Kijk nu wordt het al wat duidelijker qua aansluiten!

De TV die ik op het oog heb (JVC LT32S60 of LG RZ-37LZ55) is die nu HD TV ready of niet?

Beide hebben 1366 x 768 pixels, de JVC is 32" en de LG 37". Valt het erg op dat de LG groter is maar dezelfde hoeveelheid pixels heeft? M'n gevoel zegt dat de JVC een mooier beeld zou moeten geven.

Verwijderd

Namoh schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 09:40:
[...]

Kijk nu wordt het al wat duidelijker qua aansluiten!

De TV die ik op het oog heb (JVC LT32S60 of LG RZ-37LZ55) is die nu HD TV ready of niet?

Beide hebben 1366 x 768 pixels, de JVC is 32" en de LG 37". Valt het erg op dat de LG groter is maar dezelfde hoeveelheid pixels heeft? M'n gevoel zegt dat de JVC een mooier beeld zou moeten geven.
Is weer een heel andere vraag. de tvs kunnen 720i of p aan, alles daarboven (1080i of p) wordt gedownscaled. Downscalen bij LCDs is een moeilijke techniek. Verschillende fabrikanten hebben verschillende oplossingen. Persoonlijke voorkeur geeft de doorslag.

Evenveel pixels op een kleiner oppervlak geeft inderdaad in theorie een scherper beeld. Maar daarom stellen ze ook een richt kijkafstand op voor elke beelddiagonaal. Hoe verder af je kijkt hoe scherper maar ook kleiner. zit je tot 3 meter van je scherm dan is 32 heel okay....37 is op het randje.

Alles is afhankelijk van resolutie en de softwarematige oplossing van de fabrikant en van je persoonlijke smaak/voorkeur. Veel kijken in een situatie die het dichtst je thuissituatie benaderd is het enige advies
Pagina: 1