Toon posts:

photoshop 'crop' functie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb echt een probleempje met photoshop.
ik heb een website gemaakt in photoshop alles prima verder, was net bezig met een paar plaatjes eruit aan het 'croppen' via de functie 'crop' daarna ga ik altijd weer terug via de history van photoshop.
Dan kom ik vervolgens gewoon weer in de hele file is zie dus alle plaatjes weer.

Alleen nu kan ik niet meer terug via de history ik heb het 'gecropte' plaatje teveel bewerkt en de history is vol. Ik kan dus niet meer terug naar mijn website. Ik zie alleen het plaatje wat ik geselecteerd had.

Maar ik moet terug verder staan trouwens alles er nog wel in alle layers enz enz nog wel.

Weet iemand mischien hoe ik hier uit kom?

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:11

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

uhm, afsluiten zonder te saven? Of had je het origineel ook nog niet gesaved?
Voor dit soort acties bestaat er trouwens zoiets als een image slicer ;)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Verwijderd

Topicstarter
ik heb hem niet gesaved nog.

Afbeeldingslocatie: http://www.jpmedia.nl/print.jpg

Hierboven zie je een screenshot van photoshop.
Maar het origneel is eigenlijk 750 bij 500 pixels ofzo die wil ik dus nu terug alleen dat lukt me niet.

Het geselecteerde moest gewoon een background plaatje worden, en dan weer terug naar het normale formaat alleen dat lukt me nu dus niet, normaal deed ik dat altijd via de history maar die zat vol omdat ik de background image teveel bewerkt had.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2006 13:57 ]

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:11

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Mja, als je over de undo limiet heen bent dan weet ik zo ook niet of en hoe je daarnaar terug kunt.

Volgende keer zou ik ens gaan spelen met de slice tool, die zit naast de crop tool en daarmee kan je volgens mij je plaatje ophakken in stukken zonder dat je origineel verbouwt wordt. Is dus speciaal bedoeld voor wat jij wilt lijkt me. Verder heeft Imageready ook nog een image slicer waarmee je hem kunt snijden aan de hand van een tabel of css ofzo.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:20

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

'Snapshot' maken in je history.. kun je altijd naar terug gaan als je teveel hebt ge-edit...

Verwijderd

Topicstarter
ik heb dus een snapshot maar die is echt te oud, dan kan ik netzogoed opnieuw beginnen.

Verwijderd

Wanneer je wel alle layers en dergelijke ziet staan, probeer je canvas grootte dan gewoon eens aan te passen naar het normale formaat. Wellicht zie je dan weer je hele document, aangezien je deze in feite alleen maar hebt gecropped. Het croppen is mijns inziens niets anders dan je canvas grootte aanpassen aan je selectie, en wel op die plaats.

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:20

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Sja je moet ook tijdig saven, back-uppne, snapshotten...
Aanleren kopie te maken en daar in te gaan croppen.. etc..

Ach ja.. zo'n fout maak je ook maar 1 keer..
toch ? ;)

Verwijderd

Topicstarter
ja zoeiets overkomt me niet meer nee :)

@ Sinisa

Ik heb even geprobeerd de canvas aan te passen, dan krijg ik het hieronderstaande beeldAfbeeldingslocatie: http://www.jpmedia.nl/print2.jpg

Ik zie alleen de teksten geen layers of dergelijke.

[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2006 14:25 ]

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Volgens mij verwijdert PS gewoon de te oude history-items, dus zal je echt opnieuw moeten beginnen. De history onthoud namelijk niet alles, omdat dan een afbeelding echt te groot kan worden met vele bewerkingen. Daarom is er juist die snapshot-methode ontwikkeld om bij "belangrijke" veranderingen toch terug te kunnen springen.
En ja, wat jij wilde moest eigenlijk met een image-slicer. Dat werkt netter, en is eigenlijk een algemeen begrip hoor. ImageReady zoals gezegd, maar ook in FireWorks en andere foto-bewerkingsprogramma's.

Helaas: opnieuw beginnen en de dan de image-slicer gebruiken. Andere mogelijkheden zijn er niet denk ik.

[ Voor 5% gewijzigd door mithras op 05-01-2006 14:23 . Reden: typo ]

Verwijderd

Topicstarter
image slicer gebruik ik normaal ook maar ik moest ff deze beetje bewerken :'(
Pagina: 1