CodeCaster schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 14:03:
Windows '98 (Windows sowieso eigenlijk) is gewoon niet verplaatsbaar.
Met /\
Als je in je hele registry alle verwijzingen naar C:\Windows naar D:\Windows verandert, en in alle bestanden in de C:\Windows map hetzelfde doet, heb je een kans van plusminus 0,00001 % dat het gaat lukken.
Gewoon even FDisk draaien (van '98 SE), één partitie aanmaken en klaar is Clara, Amotheorus, of hoe je ook heet.
Eventueel je "System" (wat staat daarin?) back-uppen over het netwerk o.i.d.
Het is zeker wel mogelijk, zelfs zonder die wijzigingen start je windows nog wel op (mits je MSDOS.SYS is aangepast), vraag is alleen of het werkbaar is: nee, want een hoop is niet te vinden, maar als alle entrys van c:\ nnaar d:\ zijn verandert weet het systeem niet anders.
(Ik spreek uit ervaring: gekke projectjes om WIndows 98SE op een 386 te draaien

leuke fun vroeger, maar het draaide ... uhum)
Voor TS:
Maar voor de zekerheid:
Maak dus zoals al geconcludeerd een partitie (ook voor de toekomst, mocht je weer andere eisen krijgen: dan zal je huidige indeling je niet belemeren): En instaleer het besturingssysteem opnieuw

Dat is zowieso nooit slecht voor Windows 98. Probeer zowieso Windows 98SE te draaien. die is 'iets' stabieler weet ik uit ervaring (naar mijn mening).
En als je geen windows gaat draaien: Veel succes met Linux
Verder: Zorg wel dat je even noteerd welke apparaten je hebt geinstalleerd: en zorg dat je alle drivers hebt voordat je gaat herinstalleren. Maak goede backups van ALLE belangrijke bestanden, en houd er rekening mee dat als je Linux gaat instaleren, deze standaard een partitie aanmaakt waar windows niet mee overweg kan (zou je ooit terug willen stappen).
Maar neem aan dat je wel weet wat je dpet
[
Voor 31% gewijzigd door
Verwijderd op 06-01-2006 01:06
]