[XP] Installatie herstart opnieuw installatie

Pagina: 1
Acties:

• mackie
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-12-2025
Gister tegen een vaag probleem aangelopen.
Na het back-upen begonnen met een nieuwe windows xp pro (nl) installatie. Na het booten vanaf de cd en de installatiepartitie te hebben gekozen gaat windows xp installeren op de aangegeven partitie. Tot zo ver alles goed... :P

Echter na de eerste reboot start de gehele installatieprocedure opnieuw , i.p.v. dat de installatie wordt hervat :? Ik heb de procedure enige malen herhaalt maar steeds hetzelfde probleem, ook met een andere XP-cd (de 1ste cd waarmee ik het probeerde was een geslipstreamde Xp SP2, 2de een "kale" XP-cd).

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen, en waardoor ik het kan verhelpen?

Specs: AMD 2200+, 512 MB Dane-Elec PC2700, Maxtor diamond plus 9, Epox EP-8K9A3+ (d8 ik, zit op mn werk dus kan het even niet chekken), 430 W voeding.

We can do it two ways: easy or really easy!

Verwijderd

ja, je boot namelijjk wederom van de cd, dat moet je niet doen, want dan start de installatie opniew, je moet hem gewoon laten doorstarten, of de cd-rom eruit halen of de bootvolgorde veranderen na de 1 reboot.

• Phreak
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 04-03 20:14

Phreak

KTM SuperDuke

Volgens mij gaat hij de bestanden kopieren naar de HD, daarna reboot je pc.
Waarschijnlijk heb je je boot volgende zo ingesteld dat hij weer de cd start.
Maar volgens mij krijg je bij het starten van de cd wel de vraag om op enter te drukken ofzo om de installatie te starten.
Als je dan nergens op drukt zou hij gewoon windows moeten starten van je HD en verder gaan met de installatie.

<Edit>
Te laat

[ Voor 5% gewijzigd door Phreak op 05-01-2006 13:27 ]

Blyatifull

• mackie
Ja dat dacht ik ook al, dus dat heb ik na de derde keer geprobeerd echter resulteerde dit in een foutmelding dat er geen partitietabel o.i.d. aanwezig was (bootvolgorde h-disk, cd-rom, floppy), net vergeten te vermelden, sorry |:( .

Zou het probleem dus kunnen liggen aan de h-disk, zou ik deze opnieuw moeten indelen na een low-level format?

Verwijderd

nee dat doet de installatie voor je, doe je deze volgorde:

-boot volgorde cd/hd
-boot van cd
-start setup
-partities maken
-bestanden kopieren
-reboot
-***nergens op drukken//of de bios volgorde veranderen naar 1.hd 2.niks 3.niks, boot other=no\
-start installatie automatisch
-verder instellen
-klaar

• Phreak
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 04-03 20:14

Phreak

KTM SuperDuke

Low level format is nooit echt lekker voor je schijf, dit wordt al gedaan vanuit de fabriek.

Bij de installatie van de cd haal je alle partities weg die op die schijf staan.
Dan maak je gewoon 1 partitie aan die groot genoeg is voor je eigen doen.
Die formateer je als ntfs en dan installeer je daar windows op.
Als hij dan na het kopieren van de bestanden de setup niet verder start vanaf de hd lijkt het erop dat je schijf misschien een beetje brak is.

Misschien even testen met een hd check tooltje?

Blyatifull

• mackie
Haha , heb het gedaan zoals jij vermeld, dat werkte dus om een vage reden niet :>

<edit>
Misschien dat inderdaad de HD brak is. Zal is het maxtor cd-tje erin stoppen.

Trouwens dan nog een vraag, in de set-up zie ik twee lege partities en een volle (klopt heb ik zo gedaan), ik wil graag van de twee lege 1 nieuwe maken. Heb fdisk gestart maar hier zie ik maar 1 partitie? Kan je partitioneren uberhaupt met de set-up van Win XP doen (behalve dan partities verwijderen en formateren)?
</edit>

[ Voor 71% gewijzigd door mackie op 05-01-2006 13:42 ]

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Je kunt toch de 2 lege partities verwijderen in je setup, en dan voor de optie kiezen die klinkt als "op de beschikbare ruimte een partitie maken", waarna je een grootte op kunt geven voor de nieuwe partitie!

Geen FDisk nodig hoor, bij een XP installatie.

En dat FDisk je partities niet ziet, komt waarschijnlijk doordat het NTFS-partities zijn. Dan staan ze bij "Other/Non-FAT".

[ Voor 28% gewijzigd door CodeCaster op 05-01-2006 14:07 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Verwijderd

je kan in de setup idd met c een partitie maken en met L verwijderen geloof ik, je moet maar ff lezen in de setup, het staat duidelijk beschreven.

• mackie
Ik heb de twee partities verwijderd, kan enkel alleen maar een nieuwe partitie maken ter grote van 1 van de oude partities.

Oude situatie : c:\ 20 GB - d:\ 20 GB - e:\ 20 GB
Gewenste situatie : c:\ 40 GB - e:\ 20 GB

Maar ik zal het vanavond nog eens proberen, misschien heb ik door de frustratie iets over het hoofd gezien, haha :+

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Als je die beide partities (in Windows setup dus hè, niet in FDisk!) verwijdert, zou je 40 GB aan "ongepartitioneerde ruimte" over moeten houden.

Hiervan moet je dan een nieuwe partitie kunnen maken!

@ hieronder:

_Waar_ zie je twee lege partities, in je Windows setup?

En probeer ze dan nog eens te verwijderen (met D, Enter, L ofzo).

[ Voor 30% gewijzigd door CodeCaster op 05-01-2006 14:47 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• mackie
Ja dat dacht ik ook, maar dat was dus niet het geval. De twee partities bleven staan als twee lege partities. Een nieuwe partitie aanmaken kon maar alleen ter grote van 1 oude partitie... 8)7

@ hierboven ;) :

Ja er staan twee lege in de windows set-up. Ga vanavond proberen ze nogmaals te verwijderen. Ik zal het hopelijk goede resultaat posten... Anders post ik ook, maar dan met iets van HELP :P

Update 22:57

Probleem (?) verholpen. Ik heb de harde schijf aan een andere pc gehangen en hier opnieuw geformateerd, gepatitioneerd m.b.v. Maxblast for Win. Toen de schijf weer terug gehangen en de installatie verliep nu vlekkenloos.

Achteraf gezien heb ik gezien dat de twee partities verschillend waren: 1 primair en 1 uitgebreid/logisch. Maybe dat dit mede een oorzaak was zodat ik van de 2 geen 1 kon maken tijdens de set-up.

Anyway, bedankt voor alle hulp :Y)

[ Voor 76% gewijzigd door mackie op 05-01-2006 23:01 ]

Pagina: 1