Hallo,
Ik zit met het volgende probleem, Ik probeer om een vak te verwijderen uit een database, de naam van het vak moet overeenkomen met de naam in de databse, alleen deze rij mag worden verwijderd.
Nu heb ik de volgende code
Mijn vraag is wat doe ik fout? aangezien hij geen rij verwijderd op het moment dat ik een goede waarde in het tekstvak invul en op submit druk?
Groeten Chris
Ik zit met het volgende probleem, Ik probeer om een vak te verwijderen uit een database, de naam van het vak moet overeenkomen met de naam in de databse, alleen deze rij mag worden verwijderd.
Nu heb ik de volgende code
Java:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
| <%@page contentType="text/html"%> <%@page pageEncoding="UTF-8"%> <%@page import = "java.io.*"%> <%@page import = "javax.servlet.*"%> <%@page import = "javax.servlet.http.*"%> <%@page import = "java.sql.*"%> <%@page import = "java.sql.Connection"%> <%@page import = "java.sql.Statement"%> <%@page import = "java.sql.ResultSet"%> <%@include file="DBConnection.jsp" %> <DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd"> <form action = <% javax.servlet.ServletRequest req = pageContext.getRequest(); String cursus = ""; cursus = req.getParameter("txtcursus"); String query2 = "DELETE FROM cursussen WHERE cursus = 'txtcursus'"; stmt.executeUpdate(query2); %> > <input type="text" name="txtcursus" size= "width: 100; height: 25"> <input type="submit" value="Verwijderen"name="verwijderen" style="width: 100; height: 25"> <B>verwijderen is gelukt</B> </form> <% String query = "SELECT cursus FROM cursussen"; ResultSet rs = stmt.executeQuery(query); while (rs.next()){ %><% %><a href="verwijdercursus.jsp?cursus=<%out.println( rs.getString(1));%>"><%out.println( rs.getString(1));%></a><br> <% } %> <br> |
Mijn vraag is wat doe ik fout? aangezien hij geen rij verwijderd op het moment dat ik een goede waarde in het tekstvak invul en op submit druk?
Groeten Chris