[FC4/Eclipse] Save dialog op vreemde momenten*

Pagina: 1
Acties:

• martijnvanegdom
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-01 19:11
Ik werk al tijden met Eclipse, eerst heb ik altijd onder Windows gedraait, alleen vanwege allerlei reden ben ik onlangs overgestapt op linux. Ik draai nu de Native Eclipse versie gecompiled voor Fedora Core 4.

Echter ik stuit telkens bij het open of het sluiten van een file op de save dialog. Daarnaast, elke keer dat een file in de editor de focus krijgt krijg ik de save dialog voor mijn neus.. Zijn er mensen die weten hoe je deze kunt uitzetten?

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-02 04:28

Gerco

Professional Newbie

Heb je permissie om die files te schrijven (ben je de owner en/of heb je voldoende rechten)? Ik kan me voorstellen dat de standaard save-handler van Eclipse een Save As... dialog tovert als hij de file om de 1 of andere reden niet kan saven. Files op een FAT32 partitie die met het verkeerde umask gemount is bijvoorbeeld

Waarom hij de file probeert te saven als je deze selecteert kan ik niet zeggen, misschien is het een optie die per ongeluk aangegaan is?

[ Voor 11% gewijzigd door Gerco op 05-01-2006 13:17 ]

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-01 23:51

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Dit heeft weinig tot niets met programmeren te maken, en daarom verplaats ik dit topic even naar een plaats waar men er meer verstand van heeft. Je probleem lijkt vrij Linux-specifiek, en ik vermoed net als Gerco dat het een permissieprobleem is, dus ik verplaats je topic naar Non-Windows Operating Systems, en geef het meteen een iets meer omschrijvende titel. :)

PW>>NOS

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• martijnvanegdom
De files staan op een ext2 partitie en ik ben de eigenaar van de files.. Elcipse als root starten en vervolgens de gewenste workspace laden heeft geen zin.. Wat mij echter wel opviel op het moment dat ik een nieuw project maak leek ik er geen last van te hebben. De project zijn gewoon geëxporteerd in Windows en geïmporteerd in Linux.. Kan daar wat fout gegaan zijn?

• martijnvanegdom
Het probleem blijkt alleen op te treden als ik een andere locatie op geeft voor het project (dus buiten het workspace) het lijkt er op dat Eclipse dan problemen heeft om de meta-informatie te schrijven. Is er iemand die weet hoe dit zit in eclipse?

• martijnvanegdom
Voor de mensen die hetzelfde lot getroffen heb als ik, het probleem blijkt de php browser te zijn en het probleem is gemeld bij sourceforge
Pagina: 1