Onrustig beeld op Neovo TFT

Pagina: 1
Acties:

• Phobophile
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-07 15:47
Beste mensen,

Gisteren heb ik een tweedehands TFT-scherm gekocht voor mijn tweede computer. Het betreft hier een Neovo F-15 (15"). Niet het spectaculairste scherm, maar de specs leken me niet zo van belang aangezien dit echt een secundair pc'tje is voor kantoortoepassingen.
Nu is het probleem echter dat het beeld zo onrustig is. Het voelt aan mijn ogen zoals wanneer je Windows schoon geïnstalleerd hebt en de (CRT)monitor nog op 60Hz werkt. Ik heb de monitor echter ingesteld op 75Hz. Het beeld is verder gewoon scherp en ik heb dan ook geen idee wat nu precies het probleem is, maar het beeld voelt gewoon onrustig (en hoofdpijnverwekkend) aan. Iemand een suggestie?

• Ethefox
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03-08 13:33
Weet Windows al welke monitor je gebruikt, zodat hij ook met goede timings aangestuurd wordt?
Haal die anders hier even binnen en zet hem op aanbevolen fabrieksinstellingen.

• Phobophile
Ja, vergeten te vertellen. Ik heb de drivers van de fabrikant al geïnstalleerd en ik heb frequenties tussen 60Hz en 75Hz uitgeprobeerd. Verder heb ik met verschillende kleurtemperaturen geëxperimenteerd en heb ik de kleurinstellingen in Windows teruggezet naar 16bit.
Alles zonder resultaat. Ik begin te vrezen dat dit gewoon een slechte monitor is.

• Ethefox
  • Laatst online: 03-08 13:33
Phobophile schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 13:04:
Ja, vergeten te vertellen. Ik heb de drivers van de fabrikant al geïnstalleerd en ik heb frequenties tussen 60Hz en 75Hz uitgeprobeerd. Verder heb ik met verschillende kleurtemperaturen geëxperimenteerd en heb ik de kleurinstellingen in Windows teruggezet naar 16bit.
Alles zonder resultaat. Ik begin te vrezen dat dit gewoon een slechte monitor is.
Na lezen van bovenstaande vrees ik met je mee. Alleen nog even aan een andere machine / videokaart testen om uit te sluiten dat daar iets mis is...

• rinkel
  • Laatst online: 22:37
Misschien overbodig, maar staat de resolutie wel op de native resolutie van de monitor, als dit te laag is krijg je vaak bij LCD een wollig beeld.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
idd, probeer nog even een andere videokaart en indien mogelijk een andere vga-kabel. Maar het kan ook een kapotte backlight zijn die een beetje knippert en daar doe je weinig aan.

• GameCrazy
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 06-03-2022
ik had daar ook eerst last van, bij mij hielp het door het contrast en de helderheid flink te verminderen ;)

• Phobophile
Een simpele suggestie waar ik zelf nog helemaal niet opgekomen was, ik kan de monitor nog even uitproberen op mijn andere pc (met andere videokaart). Ga ik vanavond direct even doen.

Alvast bedankt voor de hulp!

P.S. @ Rinkel:
Ja, ik gebruik de native resolutie, dus daar kan het niet aan liggen. Het beeld is ook wel scherp overigens.

• Phobophile
Wel, ik ben eruit. Het is 'gewoon' een slechte monitor. Iedereen bedankt voor de hulp.
Pagina: 1