Toon posts:

Geen digitaal spdif geluid bij winamp, wel bij powerdvd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi!

Ik heb een beetje een vaag probleem met de spdif digitale uitgang van m'n geluidskaart. Ik krijg wel geluid op mn boxen via powerdvd, dus als ik film kijk, maar niet van andere windows handelingen. Ook geen winamp, dus muziek luisteren wil nog niet.

Mn configuratie:
Windows XP
Audigy 1 (kxdrivers)
Harman Kardon avr130 receiver
JBL scs178 speakerset

Ik spdif aangezet bij kx soundfront, dus snap er niks van. Hoop dat iemand me kan helpen!
thnx alvast!

Verwijderd

Topicstarter
mensen laat maar, wonderlijk doet ie het nu opeens wel :S

Verwijderd

Topicstarter
hmmm dit is wel heel vreemd.

Ik heb geen instelling veranderd en nu weer geen geluid via bv winamp. Heel vreemd. En via powerdvd bv wel weer, dus de stekkers zijn wel goed.

Iemand tips?

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05:54
PowerDVD stuurt direct je SPDIF uitgang aan, ongeacht van de instellingen bij kx soundfront. Winamp doet dit niet, dus ik zou zeggen: Controleer die instelling toch nog eens?

Winamp kan volgens mij met een plugin ook direct je spdif aansturen. Maar dan werkt straks alleen je geluid in PowerDVD en winamp, dat lijkt me ook niet de bedoeling. :+

Kun je behalve je spdif "aanzetten" nog andere instellingen maken in je creative configuratiesoftware? Instellingen die betrekking hebben op je spdif dus?

[ Voor 3% gewijzigd door Xander op 05-01-2006 16:48 ]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Verwijderd

Topicstarter
XanderH schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 16:48:
PowerDVD stuurt direct je SPDIF uitgang aan, ongeacht van de instellingen bij kx soundfront. Winamp doet dit niet, dus ik zou zeggen: Controleer die instelling toch nog eens?

Winamp kan volgens mij met een plugin ook direct je spdif aansturen. Maar dan werkt straks alleen je geluid in PowerDVD en winamp, dat lijkt me ook niet de bedoeling. :+

Kun je behalve je spdif "aanzetten" nog andere instellingen maken in je creative configuratiesoftware? Instellingen die betrekking hebben op je spdif dus?
bedankt voor je reactie.
ik weet idd wat je bedoelt met die winamp plugin, maar die werkt helaas niet goed met winamp5.1.
De instellingen heb ik al veel mee geknutseld, en vanmiddag werkte het opeens. Net ging ik er weer achter en niks deed het meer met dezelfde instellingen. Het lijkt mij dat spdif uitgang aan moet en die heb ik ook aangevinkt.

Verwijderd

Topicstarter
iemand nog een idee? ik heb mn hele geluidskaart net opnieuw geinstalleerd maar dat hielp helaas ook niet.

• hplos.nl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-01 19:01

hplos.nl

Zo doet men dat

in het grote logitech X- en Z-serie topic staat uitleg van hoe je je creative moet instellen voor geluid via spdif

Het Logitech X- en Z-Serie Topic - Deel 7

pc | server | laptop | pda

• Montana
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:58

Montana

Apple and X-H2 ..what else !

Wat nogal eens voorkomt is dat je Spdif gebruikt en de geluidsniveau regelaar in PowerDVD gebruikt.
Die dan eigenlijk geen functie heeft. Kijk een of die niet op nul staat. Is dat het geval zet hem weer op 100% en Winamp zal het ook weer doen, Ik zeg niet dat het zo is, maar komt wel vaker voor.

Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount

Verwijderd

Topicstarter
Nog steeds geen geluid via winamp of iets dergelijks. Alleen bij powerdvd :S

Dus ik zeg KICK
Pagina: 1