[ECS K7S5A] AGP slot werkt niet meer volledig?

Pagina: 1
Acties:

• AlexanderOnline
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01-04 13:23
Beste Tweakers,

Ik heb een ECS K7S5A pro rev 5, met een AMD Athlon XP 2200+. Als voeding heb ik een Coolermaster ExtremePower 430W sinds de HCC dagen, werkt prima. Ik heb sinds een tijdje als videokaart een Leadtek Winfast a400 LE TDH (6800 LE). Ook dat werkt prima.
Maandag avond sloot ik de pc af en ging deze afbreken omdat ik met de pc naar een vriend ging. Ik verving nog even een IDE kabel (had een 40 aderige tijdelijk, maar daar wou ik een 80 aderige ronde in hebben). Stekker eruit, ffstroom eruit laten lopen etc gedaan, kabel vervange, weer aangesloten alles, pc aan: *pieeeeeeeeeeep* 1 lange piep die doorgaat, en geen beeld . Ik alle kabels gecontroleerd. Ook geprobeerd met bijna alle kabels eruit. Ram reepjes afwisselend geporbeerd, ook ram van vriend geprobeerd. Hielp niet. Molex zat ook in de videokaart. Toch maar meegenomen naar vriend, daar even goed gekeken. Kaart nog eens goed in AGP slot gedrukt enzo, maar het hielp allemaal niet. Ik had mijn oude gf4mx meegenomen, die werkte wel, net als nog een pci video kaartje. Maar toen ik mijn 6800le in pc van vriend probeerde, die zelf een 6800 heeft, boote hij zonder probs?!
Het lijkt er dus op dat mijn moederbord voor een deel kapot is, maar wel vreemd dat andere kaarten het wel doen? Iemand nog tips/ideeën?
Alvast bedankt voor het meedenken ;)

• Tatsu
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

Het AGP slot heb je getest met een Geforce 4 MX met als resultaat dat deze niet kapot is. Jouw videokaart heb jij getest in een ander moederbord met als resultaat dat deze ook niet kapot is. Alleen wil de ECS K7S5A nog wel eens moeilijk doen wat betreft het niet goed indrukken van de AGP videokaart. Probeer het anders nog eens. :)

If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?

• AlexanderOnline
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01-04 13:23
Tatsu schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 12:34:
Het AGP slot heb je getest met een Geforce 4 MX met als resultaat dat deze niet kapot is. Jouw videokaart heb jij getest in een ander moederbord met als resultaat dat deze ook niet kapot is. Alleen wil de ECS K7S5A nog wel eens moeilijk doen wat betreft het niet goed indrukken van de AGP videokaart. Probeer het anders nog eens. :)
Eerst dacht ik.. ach, onzin, dat heb ik al 2x gedaan. Maarja, ik probeer het net dus toch, goed aangedrukt, en *wtf* het werkt! Bedankt man, ik had zowat al een nieuwe mobo gekocht :/ Ik baal wel, twee dagen op LAN gezeten met een "kapotte" pc, windows reinstall (met de gf4 wou hij voor geen mnogelijkheid meer boote) om niks. Zucht. Nogmaals bedankt! Wat een gare moederborden als die zo gevoelig daarvoor zijn.

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-05 15:47

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

AlexanderOnline schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 13:04:
[...]
Zucht. Nogmaals bedankt! Wat een gare moederborden als die zo gevoelig daarvoor zijn.
Als het beestje niet goed in het gleufje zit pikt geen enkel bordje dat hoort.
Met ISA en PCI heb je her niet zo'n last van omdat dit allemaal verticale connecties zijn en dus de pin altijd goed contact maakt met het contactpuntje op het PCB.
Bij AGP zitten er 2 horizontale rijen die verticaal ook nog eens half-half langs elkaar zitten, zoals een gemetselde muur van 2 stenen hoog zeg maar. Om en om half stuk steen boven een half stuk steen.
Als hij er niet goed in zit is de kans dat het contact niet juist wordt gemaakt nou eenmaal veel groter dan bij PCI(-E) en ISA :P (en MCA en VLB bussen ;) )

[ Voor 18% gewijzigd door Ultraman op 06-01-2006 01:17 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.