Toon posts:

Zalman 9500 LED probleem met fanmate

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds een tijdje heb ik de Zalman 9500 LED.

Er zit veel bijgeleverd zo ook een fancontroller.
Nu heb ik een probleem met de fancontroller.
Zodra ik die tussen mijn Zalman en mobo aansluiting plaats gaat de Zalman niet aan, tenminste hij gaat wel aan maar ook direct uit.

Sluit ik de Zalman per direct aan op mijn mobo dan werkt de Zalman wel.

Je zou denken de fancontroller kapot is maar dat is niet, want ik heb hem op mijn casefan aangesloten en die blijft wel draaien.

Maar zodra ik het tussen mijn Zalman en mobo zet gaat mijn Zalman niet aan.
Iemand een idee?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2006 12:04 ]

• Koen_R
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
Wellicht heb je op je moederbord een optie als qFan (bij Asus) aanstaan die ook de snelheid van je fan probeert te regelen, die kan wel eens in de knoei komen met je eigen fancontroller. Kijk in je BIOS of je zo'n optie hebt en zet 'm eens uit, en probeer dan nog eens met de fanmate...

Verwijderd

Topicstarter
Mijn mobo is DFI Lanparty NF4 SLI-DR, S939

• Koen_R
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
Dus kijk je eens in je BIOS van dat moederbord of je zo'n optie hebt. Ik zal je alvast op weg helpen, kijk eens bij 'PC Health Status'

Verwijderd

Topicstarter
Nu vindt ik daar de volgende resultaten

Shutdown Temp: Disabled
CPU Fan ON IF CPUTemp: > 50
CPU Fan OFF IF CPUTemp: < 25
CPU core Temp: 33

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08:52
Ik heb een SLI-DR Expert, maar die DFI's schijnen met een CPU temp beneden de 25 graden de CPU fan uit te schakelen!

Dat doet hij bij mij wel iig :) Idle draait de cpu fan niet, tijdens gamen enz wel :)

Verwijderd

Topicstarter
33 ligt boven de 25 dus hij draait. Hij draait altijd behalve als ik die fanmate er tussen zet dan draait hij niet meer.

• successor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 28-01 13:32
dan zit je met je fanmate beneden de opstartspanning van je fan , zeker omdaa je moederbord de fanspeed ook zit te regelen , zonder fanmate is de spanning die de fan krijgt hoger , en wil ie wel draaien

dus met fanmate krijgt je fan te weinig volts om te beginnen met draaien

Out of the box? What box? There is no box.

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:31

sapphire

Die-hard pruts0r

Ik zou gewoon die fanmate weglaten en je Zalman rechtstreeks op je moederbord aansluiten, dan kun je altijd nog met het bijgeleverde programma's SmatrGuardian de fans in windos handmatig of automatisch laten regelen.
Ik vind het iig erg lekker werken zo :)

Gabriël AM5

Verwijderd

Topicstarter
Hij is nu rechtstreeks op me mobo aangesloten (heb geen andere keus).

SmartGuardian, waar is dat bijgeleverd???

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:31

sapphire

Die-hard pruts0r

CD

Gabriël AM5

• DualDevil
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07:41

DualDevil

Venice 3000+ @ 9x324=2916Mhz

Andere fan aansluiting, fan 1 fan 2 maakt het uit..ff teste of dat werkt.

| AMD S939 3000+ @9x324 Mhz=2916 Mhz| Asus A8N-E | PCI-E Sapphire X800 GTO2@X850(XT PE nog niet) | Twinmos 1024x2 CL 2.5 PC3200 | Antec TX 1050B (+500 watt modulaire PSU) | Thermaltake Big Typhoon | Logitech G-15 | Logitech MX-510 Gaming mouse|

• MeMoRy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-07-2025
Laat idd je mobo maar het werk van de fanmate doen. Hij doet dat beter, want hij doet dat temperatuurgeregeld (in te stellen in de bios en met progjes als speedfan).
Je mobo doet dat ook niet door te kijken naar de spanning,maar door te kijken naar het toerental van je fan...

U vraagt, wij antwoorden.

Pagina: 1