WDS + AfterBurner

Pagina: 1
Acties:

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13:00
Ik heb beneden een kabelmodem (Motorola SB5100E) met daaraan een Linksys WRT54G router. Nu loopt er van de router weer een kabel 2 verdiepingen naar boven waar een ASUS WL500g Deluxe komt te staan.

Nu wil ik de ASUS als accespoint instellen en de Linksys gewoon als router. Maar moet ik hier WDS voor gebruiken (op de Linksys staat Tofu firmware met WDS ondersteuning), of simpelweg de ASUS instellen in AP-mode?

Daarnaast ondersteund de ASUS Speedbooster/Afterburner, en de router beneden niet. Is het toch slim om dit in te schakelen op de router boven? Of kan dat beter uit als ik 1 netwerk wil vormen.

Verwijderd

Waarom probeer je het niet gewoon? Ga eens wat met verschillende instellingen prutsen. Het is hier nog altijd Gathering of Tweakers, en tweakers die vragen niet voor elk dingetje hoe het zou moeten staan maar proberen zelf e.e.a.

• Spixo
Verwijderd schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 11:57:
Waarom probeer je het niet gewoon? Ga eens wat met verschillende instellingen prutsen. Het is hier nog altijd Gathering of Tweakers, en tweakers die vragen niet voor elk dingetje hoe het zou moeten staan maar proberen zelf e.e.a.
Omdat ik op dit moment de ASUS nog niet heb ;). Voor zover ik het heb uitgedacht werkt het gewoon.

• Spixo
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Modem --
       |
       - Linksys WRT54G --
                         |
                         - Computer 1(wired)
                         * Laptop 1 (wireless)
                         - ASUS WL-500g Deluxe (wired) --
                                                        |
                                                        - Printer (USB)
                                                        * Laptop 2 (wireless)
Zo ziet de configuratie er nu uit. De kabel tussen beide routers loopt van port 1 naar port 1 (dus op de ASUS is de WAN port niet gebruikt).

Beide routers hebben dezelfde SSID, draaien op hetzelfde kanaal (6) en hebben dezelfde WPA settings. Op de Linksys is WDS+AP ingeschakeld, op de ASUS WDS Only. Beide routers hebben elkaars MAC-adress.

Er lijkt zich ook wel 1 netwerk te vormen, echter laptop 2 (die 2 verdiepingen boven de Linksys staat, maar 2 meter naast de ASUS heeft een signaal van "slechts" 24 megabit).

Ik zit te twijfelen of ik wel goed bezig ben. Eigenlijk wil ik dat de ASUS via de draad met de Linksys communiceert. Maar dat er toch 1 groot netwerk wordt opgezet. Ben ik zo juist bezig?

[ Voor 79% gewijzigd door Spixo op 09-01-2006 15:33 ]

• Spixo
* Klein schopje

• AirX
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:21

AirX

Tweak Guru

Wil je maximale snelheid: Gewoon de Linksys in clientmode aan je Asus hangen.... Wil je de Linksys en Asus samen gebruiken om groter bereik te hebben: beide in WDS hangen.
Pagina: 1