Toon posts:

[Rainbow Tables] Hoe .rt files openen? *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb ongeveer 300 gig aan rainbowtables gedownload, want ik wil er even mee stoeien.
Nu is de extensie van alle bestanden die ik heb .rt. In eerste instantie dacht ik dat het real text was, maar na logisch nadenken kom ik tot de conclusie dat rt voor rainbowtable staat.

Hoe moet ik die bestanden openen?

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-08 22:57

Gerco

Professional Newbie

Waarschijnlijk staat er op de site waar je die dingen vandaan hebt ook wel een programma om ze mee te gebruiken. Zo niet, zal het bestandsformaat er wel opstaan en moet je zelf een programma ervoor (laten) schrijven.

Als dat er ook niet opstaat heb je 300Gb voor niets gedownload en kun je het net zo goed wegsmijten :)

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op de site gekeken, maar daar staat het niet bij. En het is niet zinloos om dat te downloaden, want je kan er leuke dingen mee doen.

Zo onbekend is het niet, maar goed. misschien dat iemand weet hoe dat geopend moet worden hier.

• Gerco

Gerco

Professional Newbie

Verwijderd schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 11:57:
Ik heb op de site gekeken, maar daar staat het niet bij. En het is niet zinloos om dat te downloaden, want je kan er leuke dingen mee doen.
Niet als je de software er niet bij hebt :D
Zo onbekend is het niet, maar goed. misschien dat iemand weet hoe dat geopend moet worden hier.
Ik weet wat rainbow tables zijn en wat je ermee kan, maar zonder de software of de kennis om die te schrijven heb je er dus net zoveel aan als aan 300Gb random garbage.

Zo te zien zijn die files inderdaad voor RainbowCrack, probeer die eens te vinden, hier bijvoorbeeld.

[ Voor 12% gewijzigd door Gerco op 05-01-2006 12:02 ]

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Is het file format van de rainbowtables niet gedocumenteerd dat je er wat mee kunt? Post eens een stukje van de inhoud :)

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-08 07:25
Dit neigt naar de illegale kant. In de rainbow tables staan de hashes van de windows XP SAM gedecodeerd, dus kan je als je een SAM en Syskey heb binnen enkele seconden heel simpel de Windows XP inlogcode er bij zoeken in het grote woordenboek in plaats van het te moeten decoderen wat een poos kan duren.

Normaal doet je programma --> %$353k5l35#%k3l5#535? WTF is dat? Decoderen maar!
Nu doet je programma --> %$353k5l35#%k3l5#535? --> Even opzoeken in et "woordenboek" --> De code die er bij hoort is m1st2rp3ss.

Er is ook een tooltje voor die deze tabellen kan maken offline, duurt een maand ofzo voor et klaar is.

Ik snap alleen niet waar je dit voor wil gebruiken, als je namelijk admin bent kan je iemands pass gewoon resetten, ben je geen admin, dan zal je dat ook wel niet horen te zijn...

Vertel mij niks over admin willen zijn op je school, topicstarter...

[ Voor 26% gewijzigd door _eXistenZ_ op 05-01-2006 12:17 ]

There is no replacement for displacement!

• Wolfboy
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

eXistenZ_NL schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 12:14:
Dit neigt naar de illegale kant. In de rainbow tables staan de hashes van de windows XP SAM gedecodeerd, dus kan je als je een SAM en Syskey heb binnen enkele seconden heel simpel de code er bij zoeken in het grote woordenboek in plaats van het te moeten decoderen wat een poos kan duren.
Niet persee, een rainbowtable _kan_ lm4 (windows login) tables bevatten, maar het kan ook md5 of cisco of wat voor hash dan ook zijn.
Er is ook een tooltje voor die deze tabellen kan maken offline, duurt een maand ofzo voor et klaar is.
Niet bepaald, het hangt er maar vanaf hoe lang het wachtwoord is dat je wilt kraken, als je een wachtwoord van alle letters en cijfers wilt kraken met een lengte tot 8 tekens dan ben je _lang_ bezig met de tabellen genereren hoor (zie www.rainbowtables.com voor wat voorbeeldtabellen, al die tabellen daar ben je flink wat tijd mee bezig)
Ik snap alleen niet waar je dit voor wil gebruiken, als je namelijk admin bent kan je iemands pass gewoon resetten, ben je geen admin, dan zal je dat ook wel niet horen te zijn...

Vertel mij niks over admin willen zijn op je school, topicstarter...
Ik zou zo eventjes ook niet weten wat een legaal doel zou kunnen zijn voor de TS

Verwijderd

Topicstarter
hier een stukje uit de rainbowtable die ik van mijn eigen laptop heb

gŽÃ]¸ hJo“ ¦T '˜ c‘3 ßÑ"Jð ØtßŜ 0wP_… È¥ú1à 5vM• ‚‡6( JÓï ¯F¯ô ÜÃÉ- ñ0ÔØà €¥«# ü—Á@ ê›}4Y ÚÌ~JŸ w9Z ÐF²¶É å÷D„ ÙsÜ¡ YZ5Ÿ× ¯)òçŒ vÄ! —qHƒr
î4* R¢ÊW ªÅº»ú
µvà ú:2¾ë âµ»=½ ¤¶7O “ £Bá La sBû< ­Ý_}í 4ا(ì ®mˆX q»[è ÝšÒŽ Ù«P[ ºiÞ§ %~w HUU¡ %×¥r º•R³ ì€nK ì{ÐÃ4 ”›¨ÓÉ {PŽÇ ”åœ}¨ u8f`• ­t—i Àaðä ü’¨]È gOÑôX (#õÀ ô°> ñïë< Þ"ÖP b\!¹, 6.8Ý Ŝ4l& ÛÎeí~ xŸ<¨ »ûa”¤ çÝ[é v•äD ú3ÜÕ! e§K I æ‡#- Ê£@ ÙÁcÈ —º¥ ¸ ¿¹(a ÙüHõ"
ÙÇþ 5xp) M%” Ür>O ïÄÙÕ€ ±=¢2  á±€ê Çá´Œ ç Üà ò´ñC¹ F/GðS '=g”p °¸EâÎ JKËAr Êþ˜¶ä áÉ
FŒ îú Tâú8Í BbËŽx m5Ƈ • ±›ñ ï%¾®Ø †\ãA ÑÍK÷ n঵ø ÏÏóÛ† ܻĩ 7Ç«kœ ì9^¦ Ò›¨žC ÊWIªE Á®î(š 5xø÷f ¸C$ © “ ÌF–º¯ ºÝ¤¢… 9˜…Ù¹ w)¥>Ç !º]& ü†`¡] AÊ~; ɱ‚î ÝžŒ¹Ü Êq ¡‡À…À ҃ʹ ufg>¨ y™¿V ÄÞV#™ ÀÁÚ?! {gbÊ Ä¤;ÍO |I ö© ¿Ñºa‰ Ü4Œ„ï úZ jâw‘ áXg K>®wé Èskð >0ÛVC µåü¸D xüù æ¬Áú° ³g}> †%ë, í]Ò.0 ãXÇL «qtÑ Îj:¤7 `¥©,K G|'ü X4àÙ> ™k%& µ×–‚ö §<|o¥ _ JÅ€ -#~î ¨9° j $Rˆ²y àQ ‰=V½ ¯Äsör ¡U¹Ö ×¾gXè ôQ*v' Åï( L«ËD •ô›ùÈ ÝÒ_ê 4å~O ¿,™æÜ  ¨gèV ?ÇÇn‰ Œ8a$ d¯÷öΠʥ ßÓ˜ø… Ûy±Î$ -¦æ2 ,Ëõë ówÝä ºj§& „aÐÆ Ò"õ6 gBo³$ ŜV" 4 »íÑH [¯@a' 6CD-c h^«^® Xß–±  ÙúèQ ¯o ¼R RÄž Ámñi] 0RÚ»¢ _Ç+2 ½dö| àÍñ~Æ ö‘K© Ð }«$ ÚÂZw î†eçP W†\w ¨ÜÜU E< WÇ ˜“ k[ĉª Ìf = P„_ S4ÿ ?õÂÄ“ €14ܹ À³!wÕ `wI{× .5g Ÿ¬?ä; i
ÆãÏ Ë•¬Ê Dð‘ûñ „æ,¬ ‚i/«¶ ¹Ŝ6 ²èGp¢ ²Ç£§ Ù“Ao /s"5« £$µs¿ t0Ÿ Û_ê®; RË.ù[ ñ(œR 3I¹Ê {Õךé ?Xí<S M媺« =7ß±¥ –uVK éëÚ _ùÉ… 'Õ¢ˆ H«|^# /%WKÒ °ûã&Þ ˜ë$8G ¾³SØ ðµ:žä ÛÝ%½p {.ò(9 ¶aa a›òã ‡bC#Ä ¶í&ò 9ö¹ µ Qj6÷® ¹º}ÂÉ †âý²Ä Uøtð4 ã‹YI kêÊw ˜>- C\ŒŸ ¼»„ß YtE 7–J* Üû„2 3û®C »ÀI–§ HÍd T¥˜ãÄ AW{á‚ ¦ú‹Êh ù~³1Ü y¨BE½ y8Wö´ }öû™f mOñ ]î³™Ŝ ë³äâ% ó\± ù‡Ŝx âÙ9l. µ0I ØQ]å^ —„ù8 ½‘Ï£ â£%ÍÒ ”¨` ”5*FÏ Õì2 Áµ:ÍÎ (–%ÀA ¡™LwR 2iµîê ß/¬¼ ¿“çÑ ¬ìQ’# ,MPF« MQ[ 4K© êYëN! n-OO S¾n: ¶~Ìäî â8àúÒ (57 _{
2À ¨>ø Nn:• ¨Žÿ| Û‘È qé`IG F$q{ ¬jÕŜü zÚ^­ …îV 0‚=Z ±ú‹‚µ M à
ß gæ@¯ ìªtõ Çÿá`; ×¹Ìèn åæ:¨ ©9[j¼ GE ŜÐâí »€¸â& ‰p…v xµ
î o:… µJ8 X9 Ô\“Mn ñl ÄC¡ Øôìãq ÃÜqN ¯búmL /(r¿¯ ½¸¢ òöKð ÏÔ:à ¹Üá‰Ã îtäÃÄ D,« .rˆÚ ÊaÙO‚ #Žä ú"„ Ì•Nà ,g;ý %6vO¿ >–ªQ ƒð® êpš} 7¼°[ ˜näêÅ (‚o£q ëôš² QqšóU ëÉdm¸ ABõ4 z{Æ)N ŸG6 )KC ¼pŒF j^1ä ½Ëú* AÅ?s v%cåâ ‘ -Æ“Ó ˜” [œø` «éÿS0 |°$}î aÔÇÄ þ"‘üò …®™eW \b•—X Ú
•˜? Ü Ò:ì ”o;;ª '¼_ü ´BÅÝ

Dit krijg ik als ik het in Ultra Edit invoer.

En nee, ik zit gelukkig niet meer op school, en wil het ook niet voor illegale doeleinden gebruiken.

• dawuss

dawuss

gadgeteer

Volgens mij kun je beter even een stukje online plaatsen dan het zo in je post te plakken. Nu is het helemaal bewerkt door React :)

micheljansen.org

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik pas je topictitel even aan; let hier zelf even op in het vervolg

Rainbow tables > [Rainbow Tables] Hoe .rt files openen? *

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Wolfboy
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

@dawuss: als je zo'n tabel wilt hebben kan je die beter zelf gaan genereren, een klein stukje van zo'n tabel heb je toch niets aan (tenzij je precies de goede hoeveelheid hebt)

• Cougar
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:13
je hebt rcrack, rtdump, libeay32.dll en charset.txt nodig. Daarnaast een hash die je bijv met passwdump kan verkrijgen, vervolgens kan je de hash decoderen :)

• dawuss

dawuss

gadgeteer

Wolfboy schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 13:25:
@dawuss: als je zo'n tabel wilt hebben kan je die beter zelf gaan genereren, een klein stukje van zo'n tabel heb je toch niets aan (tenzij je precies de goede hoeveelheid hebt)
Ik heb er geen doel voor, ik probeer de topicstarter te helpen door naar een stukje van zijn table file te kijken om te zien of ik er iets logisch in kan herkennen :)

micheljansen.org

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:09

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

En nee, ik zit gelukkig niet meer op school, en wil het ook niet voor illegale doeleinden gebruiken.
Het enige niet illegale wat je er mee kunt doen is het auditen van eigen passwords.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-08 07:25
@ Wolveboy, ik kan haast wel gokken dat het hier om de Windows XP SAM gaat.
"Je kan er leuke dingen mee doen" in de ts...
Cougar schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 13:25:
je hebt rcrack, rtdump, libeay32.dll en charset.txt nodig. Daarnaast een hash die je bijv met passwdump kan verkrijgen, vervolgens kan je de hash decoderen :)
Dat dacht ik dus al... Toch WinXP rainbow tables...
Niet gezegd dat de TS dit ook bedoeld maar ik weet haast zeker van wel.

[ Voor 13% gewijzigd door _eXistenZ_ op 05-01-2006 13:51 ]

There is no replacement for displacement!

• Wolfboy
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

eXistenZ_NL schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 13:50:
@ Wolveboy, ik kan haast wel gokken dat het hier om de Windows XP SAM gaat.
"Je kan er leuke dingen mee doen" in de ts...
En met Cisco of MD5 hashes kan je geen leuke dingen doen? >:)

Maar ik begrijp je punt idd, waarschijnlijk gaat het wel over de windows LM4 hashes ja.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben er al uit hoor..
Het enige wat niet in mijn directory stond waren de karaktersets, die heb ik nu toegevoegd. Dus nu kan ik ze gebruiken. Maar ik doe dit niet voor de lol, ben het nodig voor mijn werk.

En ja, inderdaad je kan er meer mee doen dan je je eigen wachtwoorden mee kraken.

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 14:54:
En ja, inderdaad je kan er meer mee doen dan je je eigen wachtwoorden mee kraken.
Met een baksteen kan je ook een bushokje slopen, met een hamer kan je iemands hoofd inslaan, zucht... waarom proberen we de TS niet gewoon te helpen in plaats van met zn allen een potje achterdochtig te gaan zitten doen 8)7

Game: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 96GB DDR5-5600; Woonkamer: Mac Mini M4 16/256

• Cougar
Wolfboy schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 14:30:
[...]
En met Cisco of MD5 hashes kan je geen leuke dingen doen? >:)

Maar ik begrijp je punt idd, waarschijnlijk gaat het wel over de windows LM4 hashes ja.
Voor md5 hashes zijn er "nog" geen rainbowtables die 100% werken ;)

• Gerco

Gerco

Professional Newbie

Cougar schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 16:21:
Dat zal nog wel even duren ook.

[insert domme berekening]

Laat maar, ik dacht enkele tientallen ordes van grootte te klein :D

Deze is beter:
2^128 mogelijke hashes = 316.912.650.057.057.350.374.175.801.344 * 16 bytes = 5.070.602.400.912.917.605.986.812.821.504 Gb, ga dat maar eens opslaan..

[ Voor 91% gewijzigd door Gerco op 05-01-2006 16:46 ]

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik behandel dit probleem gewoon als iedere softwareprobleem waarbij men software niet aan de praat krijgt, waar in SA plaats voor is. De discussie in hoeverre dergelijke tools illegaal zijn zie ik graag in een ander topic plaatsvinden; en niet hier :) Hier, maar ook in eventuele andere topics in het vervolg dus geen offtopic discussie meer, maak maar een Topicreport of op een LA topic :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Wolfboy
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Cougar schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 16:21:
[...]

Jawel hoor, hangt er maar net vanaf hoeveel (en welke) tekens je wilt.

Als je wachtwoorden van a-z met 1-7 characters wilt kraken dan kan je zo de benodigde tabellen daarvoor krijgen hoor, en hetzelfde geldt voor een lading andere mogelijkheden.

Maar als je het over volledige md5 hashes (dus 2^128) dan heb je gelijk, die tables zijn er niet.

• Cougar
Wolfboy schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 00:43:
[...]
Jawel hoor, hangt er maar net vanaf hoeveel (en welke) tekens je wilt.

Als je wachtwoorden van a-z met 1-7 characters wilt kraken dan kan je zo de benodigde tabellen daarvoor krijgen hoor, en hetzelfde geldt voor een lading andere mogelijkheden.

Maar als je het over volledige md5 hashes (dus 2^128) dan heb je gelijk, die tables zijn er niet.
we hebben het natuurlijk niet over de simpele wachtwoorden, die kan je idd al wel cracken op minder legale sites die md5 tables nog in beta hebben.

't is gewoon nog niet 100%.

• Wolfboy
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Tja, dat is gewoon simpelweg teveel werk :P
Het kost zo gigantisch veel cpu kracht om al die tables te maken dat het gewoon niet haalbaar is, al moet ik zeggen dat ze bij rainbowcrack.com al redelijk ver zijn (maar wel met relatief eenvoudige wachtwoorden)

Pagina: 1