1e pagina laad traag onafhankelijk van ie of firefox

Pagina: 1
Acties:

• nemo55
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-10-2025
In alle browsers duurt het een euwigheid voordat de eerste internetpagina laad. Hierna gaat het browsen normaal. Dit gebeurt als je een nieuw venster opent of verder gaat in een bestaand venster die al enige tijd inactief is geweest.

Dit gebeurde nadat ik hardnekkige spyware (mogelijk door het wmf-lek) had verwijderd. Hiervoor heb ik in het register gezeten, hitmanpro gebruikt en bepaalde bestanden met de hand verwijderd.

Verwijderd

gebeurt het ook als je about:blank als homepage instelt?

• nemo55
Nee, maar dat komt omdat ie dan niks van internet haalt. De browsers starten zelf gewoon goed op dus ik denk dat daar het probleem niet ligt.

Zodra je voor het eerst een internetpagina wil halen duurt het een eeuwigheid ookal start je browser met about:blank. Ook als de browsers enige tijd inactief zijn geweest is de eerstvolgende pagina weer traag en dan heb je niks aan about:blank.

Verwijderd

hmm.. klinkt als een spyware probleem dan... je zou eens met ethereal oid kunnen kijken wat voor vreemde dingen er allemaal gebeuren op het moment dat je je browser na een tijd inactiviteit aanroept.

• nemo55
Handig proggie. Heb even zitten kijken wat er gebeurt op een gezonde pc (de probleem pc is even niet in de buurt). Een hoop info komt er naar boven. Als ik het goed bekijk raakt ie na ongeveer 2 minuten inactief als je niks met die pagina doet. Als ik dan weer naar een andere pagina surf komt ie weer met een loop van 2 minuten waarbij ie pakketjes heen en weer stuurt.

Binnenkort dit maar eens vergelijken met het probleemgeval.