Toon posts:

[Gentoo] Matrox p750 xinerama

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na wat problemen met de kernel kan ik opstarten met de matrox p750 kaart in mijn systeem.
Inmiddels werkt x ook.

Nu heb ik dual display setup volgens een van de bij geleverde voorbeelden van matrox inclusief de xinerama optie.

Deze staan ook in mijn USE paramters en emerge -pv toont ook dat xinerama actief is.

Alleen wordt een applicatie en de werkbalk over 2 schermen gesmeerd dit moet alleen op scherm 1 en op scherm 2 geen werkbalk. Wanneer ik maximaliseer moet hij over 1 scherm staan en niet 2.

Option "Xinerama"

Staat aan geprobeerd met "true" en "on"

Beide werken niet.

Verwijderd

Ik heb het idee dat xinerama al aanstaat. Welke window manager/desktop environment werk je in? Daardoor wordt bepaald wat je werkbalk en applicaties doen in dit geval. Ik zelf gebruik Xfce4 met perfecte multi-monitor support.

Verwijderd

Topicstarter
Ik werk in kde 3.4.2.

Ik heb het eerder op een matrox g550 met freebsd en kde 3.x wel werkend gehad.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:07
Heb je in KDE zelf wel specifiek xinerama ondersteuning aangezet? Dat je X server Xinerama gebruikt is mooi, dat je windowmanager het ook gebruikt zou mooier zijn :P

Verwijderd

Topicstarter
In kde staat het aan, gechecked met emerge -pv kdebase.

en staat +xinerama.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inmiddels geupgrade naar kde 3.5.

Wanneer ik xdm start ipv kdm dan start hij wel goed op en kan ik alles goed verdelen.

Correcte xinerama support

Is er ergens een configuratie file wat aan geeft dat kdm moet starten met xinerama aan of uit.
Pagina: 1