Toon posts:

[2000] Backup batchbestand werkt niet met task scheduler*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet voor mijn stage een backup oplossing maken. Deze backup moet iedere dag gedraaid worden, het probleem is alleen dat eerst de MySQL server uitgezet moet worden, dan moet de backup draaien, en dan moet de service weer aangaan. Hier heb ik dus een batchbestandje voor gemaakt dat met ntbackup draait en de MySQL server regelt. Tot zover geen problemen.

Maar de backup moet s'avonds gemaakt worden, (dan is de computer niet in gebruik) en dus dacht ik met de taakplanner dit te regelen. Helaas werkt dit niet, of ik de taak nou inplan op een bepaalde tijd of gewoon met rechtermuis>run doe, hij start niet en geeft 0x0 aan.

Ik heb hier op dit forum gezocht, (ik heb ook de how to gelezen van local en remote tasks, maar de opdracht schtasks werkt bij niet in de cmd, maar dat terzijde). Ook zat ik eraan te denken om met srvany.exe van dit batchbestand een service te maken, maar dat hou ik liever als laatste optie (omdat ik niet weet of het zo wel werkt en omdat ik dan in het register aanpassingen moet gaan maken wat ik zelf liever niet doe.)
Het gaat trouwens over Windows 2000 professional.

Iemand suggesties?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2006 09:50 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

0x0 betekent afaik dat de batch correct is afgesloten maar dat zegt niet zo veel. Wat zie je gebeuren als je wat debug informatie in de batch verwerkt? En heb je wel de juiste rechten als je de task scheduler gebruikt?

En hieraan gerelateerd: over welk OS hebben we het eigenlijk? Zeker in Windows Operating Systems is dat laatste erg belangrijk, verplcihte info zelfs: zie bijvoorbeeld alle andere topictitels ;) Edit: aha, dat heb je nu toegevoeged. Ik zal de topictitel even aanvullen :)

[ Voor 9% gewijzigd door F_J_K op 05-01-2006 09:59 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb administrator rechten, en ik heb ook nog bij de taak de groep "everyone" toegevoegd, dus ik neem aan dat dat zo goed is.
Wat bedoel je met debug informatie? Dit is mn batch (let wel: de cobian service is alleen om te testen)

NET STOP "cobian backup 7 service"

C:\WINNT\system32\ntbackup.exe backup "@C:\Documents and Settings\Joep\Local Settings\Application Data\Microsoft\Windows NT\NTBackup\data\test.bks" /a /d "Set created 1/4/2006 at 2:23 AM" /v:yes /r:no /rs:no /hc:off /m normal /j "test.job" /l:s /f "C:\Backup\backup.bkf"

NET START "cobian backup 7 service"

• Gover
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-03 09:52

Gover

Seti@home Classic: Wiep

Voor zover ik weet mag je gewoon een batch-bestand gebruiken met de taakplanner (hoewel je er een .exe of .com mee kunt maken, zoek maar naar bat2exe of bat2com), ik heb even wat links voor je gezocht, rechten kan een probleem voor je vormen. En misschien is het interessant om de code van het batchbestand te plaatsen.

http://www.analog.cx/how-to/batch/ (aardige howto, met instellingen voor rechten enzo)

http://support.microsoft.com/?kbid=281701 (MS Support: Schedule Management Agents)

[ Voor 1% gewijzigd door Gover op 05-01-2006 10:16 . Reden: te laat... ]

Ervaring varieert lineair met de hoeveelheid geruïneerde apparatuur.

Verwijderd

Topicstarter
allereerst, bedankt voor je reacties. Ik heb nu een At service account gemaakt en een wachtwoord opgegeven en nu ben ik volgens mij al iets verder. Dit stond er in de log:

"backup.job" (backup.bat)
Started 1/5/2006 11:15:00 AM
"backup.job" (backup.bat)
Finished 1/5/2006 11:15:01 AM
Result: The task completed with an exit code of (1).

k ga nu ff uitzoeken wat die 0x1 code betekent, want ik vind het vaag dat de taak compleet is. Er staat namelijk geen backup file in de map.

Verwijderd

ik vermoed dat de rechten om de backup te maken niet voldoende zijn. Dit is het account wat je gebruikt om de job te schedulen. en dan met name geen rechten op "documents en settings\joep"

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Inderdaad gaat het niet om de rechten van de gebruiker die het schedule maakt, het gaat om de rechten van de gebruiker waaronder het schedule loopt.
http://support.microsoft.com/?kbid=281701

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
maar het schedule loopt (in de testomgeving) onder mijn account, en ik heb admin rechten.

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Interessant probleem. Ik heb op mijn W2003 server namelijk exact hetzelfde probleem. Ik heb een paar batchfiles die backups maken, die gescheduled zijn om te draaien onder het account van de administrator, maar die nooit uitgevoerd worden. Als ik de batchfiles gewoon uitvoer door erop te dubbelklikken lopen ze wel zonder problemen.

Verwijderd

Topicstarter
het is gelukt. Ik had het batchbestandje op een gemapte netwerkschijf staan en ik ging er van uit dat deze ook kunnen worden aangeroepen als er de gebruiker is uitgelogd. Dat bleek dus van niet en nadat ik het bestand lokaal had opgeslagen was het goed.

beetje simpel van me maar ach

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Ah, daar dacht ik niet aan :p

Dank voor de update.

Pagina: 1