[Exchange 5.5] E-mail toevoegen voor doorsturen

Pagina: 1
Acties:

• TrekDr0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-06 09:37

TrekDr0p

QR niet scannen

Topicstarter
Ik wil dus een extra e-mail toevoegen zodat de mail op me werk ook word doorgestuurd naar een online webmail.
Maar ik weet dus niet wat ik moet doen.

Afbeeldingslocatie: http://www.trekdr0p.nl/plaatjes/server1.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.trekdr0p.nl/plaatjes/server2.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.trekdr0p.nl/plaatjes/server3.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.trekdr0p.nl/plaatjes/server4.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.trekdr0p.nl/plaatjes/server5.JPG

Ik heb al geprobeerd met internet adress, maar werkte niet en bij ccmail kreeg ik ook nog eens dit scherm.
Afbeeldingslocatie: http://www.trekdr0p.nl/plaatjes/server6.JPG

Wie kan me verder helpen.

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Je wilt dus alle mail die je, bijvoorbeeld op je Administrator box, ontvangt doorsturen naar een webmail?

Ik zou daarvoor gewoon een regel maken in Outlook.

offtopic:
En vier regels tekst en een paar screenshots zijn nou niet want je noemt een uitgebreide startpost ;)

[ Voor 32% gewijzigd door CodeCaster op 05-01-2006 09:07 ]

Je moet niet dronken dat ik denken ben.
What seems to be the officer, problem?
Waar is de brand, meester?

• heyer
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-08 09:50
Wat je kan doen is in Exchange een custom recipient aanmaken met een internet adres. Als internet adres geef je het e-mail adres van je webmail op.

Op het Exchange account waar de mail van doorgestuurd moet worden geef je bij het tabblad delivery options een alternate recipient aan en dan kies je de net aangemaakte custom recipient.

Dan aangeven dat ze op bijde adressen afgeleverd moeten worden.

Daarna zou ik de custom recipient hidden maken zodat niet iedereen er makkelijk heen kan mailen vanuit het adresboek

• TrekDr0p

TrekDr0p

QR niet scannen

Topicstarter
CodeCaster schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 08:51:
Je wilt dus alle mail die je, bijvoorbeeld op je Administrator box, ontvangt doorsturen naar een webmail?

Ik zou daarvoor gewoon een regel maken in Outlook.

offtopic:
En vier regels tekst en een paar screenshots zijn nou niet want je noemt een uitgebreide startpost ;)
Nou hier op mijn werk zit je niet steeds achter dezelfde computer, dus dan zal je elke computer weer moeten instellen, terwijl mij het gewoon mogelijk leek om via de exchange server, gewoon een regel toe tevoegen zodat het automatisch gaat.
heyer schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 09:01:
Wat je kan doen is in Exchange een custom recipient aanmaken met een internet adres. Als internet adres geef je het e-mail adres van je webmail op.

Op het Exchange account waar de mail van doorgestuurd moet worden geef je bij het tabblad delivery options een alternate recipient aan en dan kies je de net aangemaakte custom recipient.

Dan aangeven dat ze op bijde adressen afgeleverd moeten worden.

Daarna zou ik de custom recipient hidden maken zodat niet iedereen er makkelijk heen kan mailen vanuit het adresboek
Ik heb het account aangemaakt, alleen het probleem is dat alle e-mails ook al worden doorgestuurd worden naar de administrator mailbox.
En ik niet 2 alternate recipient kan kiezen.
Dus ik weet niet of er nog andere mogelijkheden zijn. Of zal ik dus echt daadwerkelijk bij alle outlook dat moeten toevoegen?
Want dan kan ik bij 15 computers langs gaan om op dat account op elke computer de e-mail laten doorsturen.

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

TrekDr0p schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 09:21:
[...]

(...) niet steeds achter dezelfde computer (...) elke computer weer moeten instellen (...) via de exchange server
(...)
bij 15 computers langs gaan om op dat account op elke computer de e-mail laten doorsturen.
Regels die je in Outlook instelt, worden op de server ingesteld afaik. Ik weet niet precies wat je wilt, kun je wat meer info geven?

offtopic:
\/ :w spuit 11

[ Voor 4% gewijzigd door CodeCaster op 05-01-2006 09:25 ]

Je moet niet dronken dat ik denken ben.
What seems to be the officer, problem?
Waar is de brand, meester?

• Pewwy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-05-2022
[...]

Nou hier op mijn werk zit je niet steeds achter dezelfde computer, dus dan zal je elke computer weer moeten instellen, terwijl mij het gewoon mogelijk leek om via de exchange server, gewoon een regel toe tevoegen zodat het automatisch gaat.
Die regels zijn server side, maakt dus niet uit welke computer je gebruikt ;)

Edit: Te laat, wel twee keer hetzelfde antwoord, dus nu moet het lukken :)

[ Voor 9% gewijzigd door Pewwy op 05-01-2006 09:25 ]

• Caeruleus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:27
[...]

Ik heb het account aangemaakt, alleen het probleem is dat alle e-mails ook al worden doorgestuurd worden naar de administrator mailbox.
En ik niet 2 alternate recipient kan kiezen.
Dus ik weet niet of er nog andere mogelijkheden zijn. Of zal ik dus echt daadwerkelijk bij alle outlook dat moeten toevoegen?
Want dan kan ik bij 15 computers langs gaan om op dat account op elke computer de e-mail laten doorsturen.
Je kunt een distributielijst aanmaken, je gooit daarin het admin account en de contact die je hebt aangemaakt voor het externe e-mail adres. Deze distributielijst vul je vervolgens in als alternate recipient.
Vraag het anders aan de systeembeheerder ;)

no animals were harmed during the production of this message

• TrekDr0p

TrekDr0p

QR niet scannen

Topicstarter
CodeCaster schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 09:23:
[...]

Regels die je in Outlook instelt, worden op de server ingesteld afaik. Ik weet niet precies wat je wilt, kun je wat meer info geven?

offtopic:
\/ :w spuit 11
En
Pewwy schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 09:24:
[...]

Die regels zijn server side, maakt dus niet uit welke computer je gebruikt ;)

Edit: Te laat, wel twee keer hetzelfde antwoord, dus nu moet het lukken :)
Dat wist ik dus niet dat dat serverside was. Ik sdacht dat dat client side was.
Caeruleus schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 09:26:
[...]

Je kunt een distributielijst aanmaken, je gooit daarin het admin account en de contact die je hebt aangemaakt voor het externe e-mail adres. Deze distributielijst vul je vervolgens in als alternate recipient.
Vraag het anders aan de systeembeheerder ;)
Mocht het bovenste niet lukken, dan zal ik dit proberen.
En hier op werk zit geen systeem beheerder. De baas heeft geen zin om iemand daarvoor te betalen, als hij het ook zelf kan of door mij ofzo te laten doen.
Pagina: 1