Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

NID in Heerlen + stage in buitenland?

Pagina: 1
Acties:
  • 118 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Brainstorm86
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08:12
Ik vroeg me af of iemand deze opleiding doet of heeft gedaan en weet of het mogelijk is om de afstudeerstage in het buitenland te doen ik zat te denken aan Curacoa.

Ik ben over 3 weken namelijk klaar met mijn mbo opleiding en heb me al aangemeld voor de NID.
Maar ik heb nu de mogelijkheid gekregen om over 2 maanden 3 maanden naar Curacoa te gaan en dan pas over een half jaar met de opleiding te beginnen. In principe zou ik dit graag willen doen maarja van de andere kant ben je dan wel een half jaar uit het ritme en moet ik dan 3 maanden zonder mijn vriendin leven.

Als het ook mogelijk is om afstudeerstage in Curacoa te doen kan ik dan alsnog een paar maanden gaan samen met mijn vriendin die volgens de planning dan ook in haar eindstage zit.

• fraQ
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-12-2024
Misschien een idee om ff te informeren bij de Hogeschool Zuyd over stages in het buitenland, over hoe die geregeld worden en in hoeverre je hier zelf input in hebt. Normaal gesproken als je zelf een adres kan vinden en je stageklus is inhoudelijk goed genoeg zal het geen probleem zijn op wat meer geregel na. Probeer in te schatten of dat stageadres in Curaçao over 4 jaar ook nog stagiaires aanneemt. Is dit niet zo dan zou ik bijna zeggen dit is je kans en ga er nu voor. Anders zou je op hoop van zegen kunnen wachten tot ze je over 4 jaar aannemen.

Lijkt me overigens wel kut om dan weer terug te komen en droog in de Nederlandse schoolbanken te zitten. :P

• Brainstorm86
Het gaat om 3 maanden vakantie in een vakantie huis van de vader van een vriend van me die vriend gaat er met nog een vriend van me naar toe en ik kan dus ook mee maar dit betekent dat ik dan een half jaar later met de opleiding moet beginnen maarja om daar rond te komen willen we dan ook werk gaan zoeken voor 3 dagen in de week ofzo om te kunnen eten en te feesten.

Maar als ik nu niet zou gaan wil ik daar in het 4de jaar een stage plaats gaan zoeken. Dit zou ik liever doen want ik ben bang dat ik geen zin meer heb in school als ik daar geweest ben

mailtje naar hszuyd is al onderweg

• fraQ
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-12-2024
Mijn excuses, dat krijg je dus als je niet goed oplet :P

Wel goed dat je toch besluit om eerste te gaan studeren! Ik denk dat als je eerst 3 maanden gaat feesten in een tropisch oord dat je nieuwe studie in vergelijking dan wel eens erg zou kunnen tegenvallen!

Saillant offtopic detail: Ik kijk hier op stage recht tegen jouw toekomstige schoolgebouw aan. :P

• Leon T
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Leon T

Ni!

Er zijn inderdaad mogelijkheden om in het buitenland op stage te gaan. Je krijgt 2 stages op je opleiding, de 2e helft van het 2e jaar en de 2e helft van het 4e jaar.
Vanuit de school zelf wordt niet bijzonder veel geregeld, maar er wordt wel af en toe een mail rondgestuurd met informatie hierover in het algemeen.

Voor meer informatie kan je contact opnemen met:
Clément Mantz en Nicole Lemmens
Bureau Internationalisering - Hogeschool Zuyd
Postbus 634
6200 AP Maastricht
Tel. 0031 43 346 65 06
Fax 0031 43 346 66 09
GSM 0031 6 41545917
email: n.j.w.lemmens@hszuyd.nl

• Brainstorm86
Heb besloten om gewoon met school te beginnen en mijn afstudeerstage (als ik het haal ) in het buitenland te doen
Pagina: 1