Toon posts:

[XP] PC boot niet naar veilige modus

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nadat mijn pc een Session Manager Intialization fout gaf en ik erachter kwam dat dit door Roxio kwam wilde ik gaan booten naar veilige modus. Dit ging dus niet. Als ik wil booten naar veilige modus krijg ik precies dezelfde fout. Ik kan niet met Windows Repair werken van de XP cd omdat ik niet van die repairdiskettes heb gemaakt. Nu kan onder geen beding de computer geformat worden ivm de gegevens die daarop staan.

Ik heb gedaan :

- Geboot via cdrom
- in de Dosprompt van de cdrom een nieuwe
*MBR aangemaakt
*nieuwe boot aangemaakt
*chkdsk gedraaid

Wat nu?

• Obliterator
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-03 16:07
De repair functie doet het toch ook zonder diskettes? Gewoon de setup van de CD draaien, dan vraagt ie op een gegeven moment of je de bestaande windows wilt repareren.

- Je kan met allerlei rescue CD's aan de gang om je files veilig te stellen.
- Als je nog een HD hebt, kun je daar windows op installeren, en dan de oude
erbij hangen.

Verwijderd

Topicstarter
Als ik ga 'repairen' kom ik in een soort van Dosprompt waar ik allerlei gegevens kan ingeven. Verder kan ik daar geen repairs maken van windows zelf.

Verwijderd

Topicstarter
Als ik een nieuwe Windows installatie over de huidige heengooi, raak ik dan mijn gegevens onder geen beding kwijt?

• Obliterator
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-03 16:07
Er is een verschil tussen de Recovery Console, dat waar jij terecht komt. En een automatische repair gaat automatisch. Groot nadeel is dat je dan toch ook dingen kwijt raakt. Vooral als je CD geen servicepacks bevat.

De veilige manier is om vanaf een ander OS (windows of linux) de juiste bestanden te backuppen.

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-01 11:16

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Pak een livecd, bijvoorbeeld Unbuntu of Knoppix. Boot met die cds, kopieer je belangrijke bestanden en formatteer de schijf en installeer windows opnieuw.
Pagina: 1