Toon posts:

Voeding blaast naar binnen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn niewe Fortron 400 watt ATX voeding blaast de lucht in mijn kast i.p.v. er uit.

http://www.home2000.net/c...detail.asp?linenumber=179

De cpu temp is nu al 15 tot 20 graden hoger dan met de oude voeding. Dit omdat hij deze warme lucht precies boven de CPU fan blaast.

Klopt het dat sommige voedingen naar binnen blazen of zit er hier iets fout.
Mijn pc is een HP Pavilion t190.nl

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:59

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Ofwel je voeding is verkeerd in elkaar gezet en je moet hem laten vervangen, of je opent hem zelf en draait de fan om :)

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

Topicstarter
Of kan het zijn dat de voeding zoals op het plaatje geinstalleert moet worden.
Afbeeldingslocatie: http://www.home2000.net/client/fspgroupusacom/images/400-60THN-300.jpg

Dus voor een kast met een opening boven. of staat hij hier op de kop op deze foto. Dan zou het nog kloppen.

EDIT:/ Ik ben eruit volgens een diagram op hun site moet de flow anders om dus terug naar de winkel het is :D

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2006 10:54 ]

Verwijderd

Ik heb een Fortron 300 watt.
Het is zeer waarschijnlijk een productiefout, bij mij blaast ie naar buiten, openschroeven en fan omdraaien dus.
Meestal draait ie trouwens heel langzaam.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2006 12:31 ]

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:00

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Verwijderd schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 12:30:
Ik heb een Fortron 300 watt.
Het is zeer waarschijnlijk een productiefout, bij mij blaast ie naar buiten, openschroeven en fan omdraaien dus.
Meestal draait ie trouwens heel langzaam.
Openschroeven en garantie kwijt bedoel je, tenzij er geen stickers op de 'naad' van de deksel zitten.

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

• all_by_myself
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-01 19:33

all_by_myself

Per Ardua ad Astra

Even voor mijn begrip. Je hebt dus een HP machine waarvan je zelf de voeding hebt vervangen of is dit gewoon een heel nieuwe PC ?

In het eerste geval : fannetje omdraaien
In het tweede geval : Onder garantie terugsturen...

AMD Ryzen 9 PRO 3900, 32GB, Win11 x64

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:41
Verwijderd schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 07:59:
Of kan het zijn dat de voeding zoals op het plaatje geinstalleert moet worden.
[afbeelding]

Dus voor een kast met een opening boven. of staat hij hier op de kop op deze foto. Dan zou het nog kloppen.

EDIT:/ Ik ben eruit volgens een diagram op hun site moet de flow anders om dus terug naar de winkel het is :D
Ze draaien 'n voeding (bijna) altijd om voor zo'n foto, anders kun je de fan aan de onderkant niet zien namelijk ;)

• pm1
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-12-2021

pm1

SoLiD-Killer

best onder garantie laten omwisselen, ik heb hier een voeding dat er veel op lijkt maar die blaast naar buiten

[ Voor 44% gewijzigd door pm1 op 08-01-2006 15:14 ]

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.
Copy and paste Bunny into your signature to help him gain world domination.

Verwijderd

Topicstarter
Het is een oude HP geen garantie met een Nieuwe voeding wel garantie.

Ik kijk wel ff of de fan op z'n kop zit en of een stickertje anders ga ik weer terug naar de winkel.

• Scyth
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-03-2024

Scyth

Fat finger, three beer

Ik heb m'n koeler moedwillig omgedraaid, zo blijven m'n internals een stuk koeler, omdat er geen koude lucht in m'n PC via andere wegen gevoerd wordt.

Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-02 09:33

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

In de orginele ATX specs stond dat de voeding inderdaad de lucht aan moest zuigen en over de processor moest blazen. Mijn oude P2 deed dat ook.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

Topicstarter
Ja maar toen ik vanmorgen naar mijn temps keek zag ik dat hij rond de 60/62 graden zat. De pc heeft de nacht aangestaan met downloaden meer niet. :?

Voorheen met m'n oude voeding zat ik op 40/45 graden. Dus lijkt het mij een stuk beter de andere kant op.
Pagina: 1