2e GeheugenModule installeren werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• Slunigo
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01-03 15:34
Hallo allemaal,

Ik heb sinds een week of 5/6 een nieuwe pc, zelf samengesteld en in elkaar geknutseld. Dat was niet al te moeilijk, zelfs voor mij te doen, aangezien ik verder niet veel verstand van pc's heb (althans, niet dermate veel dat ik alles zelf kan oplossen :P).

Toen ik de pc samenstelde vond ik 512MB ram wel even genoeg, maar heb snel besloten er het dubbele van te maken. Heb nu dus een extra module besteld en binnen gekregen. Ook op het moederbord geplaatst, volgens mij ookzoals het hoort, maar nu word het op de 1 of andere manier niet gezien. Er zullen vast en zeker redenen hiervoor zijn, weet alleen niet wat het kan zijn (kan wel gokken, maar ben daar nooit goed in geweest :P ).

Het zijn 2 dezelfde geheugenmodules, want naar mijn weten is dat op zich wel een 'vereiste' als je extra geheugen wilt... Het betreft:
Corsair Value Select 512MB DDR-DIMM 400/PC3200 (184pins)

Het moederbord is een:
ASUS A8N5X

Zou iemand mij aub verder kunnen helpen?:( Dit zou heel makkelijk op te lossen kunnen zijn of er is een heel simpel antwoord mogelijk van: ja daarvoor moet je ander geheugen hebben ofzo. Maar dan wil ik dat toch graag even weten :).

Bij voorbaat dank,

Bruce

Slunigo#2169

• c00kie
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01-05 09:40
Normaal gezien zou je er gewoon geheugen moeten kunnen bijprikken...

Kan je ons de volledige specs geven van je systeem?
Wat heb je zelf al geprobeerd?

Ik zou eerst proberen om het nieuwe reepje alleen te gebruiken, een beetje switchen met de 2 modules. Het is een wilde gok van mij, maar heb je geprobeerd om het nieuwe reepje in een ander geheugenslot te steken?

offtopic:
Welkom op got btw

[ Voor 6% gewijzigd door c00kie op 05-01-2006 10:45 . Reden: typos ]

Build a bridge, get over it... Specs : yes !!! website over bouwen & verbouwen

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05 11:34
Dit bord ondersteund dual channel. Kijk gewoon in je handleiding van het mobo hoe je de modules moet plaatsen. Verder moeten het ook gelijke modules zijn, anders werkt het vaak ook niet (vooral niet op een Athlon64).

• Slunigo
Bedankt voor de reacties :)

The_Virus: het zijn inderdaad 2 gelijke modules, dus daar kan het iig niet aan liggen. Heb het via de handleiding geprobeerd, maar schijnbaar word ik daar in ieder geval niet veel wijzer van.

c00kie: Dit zijn de volledige specs van mijn systeem, waarvan ik denk dat ze er toe doen hehe:
MoBo: ASUS A8N5X
Proc: AMD Athlon 64 3000+ (1,8Ghz, draait op 1,98Ghz)
Geheugen: Voorheen dus 1maal Corsair ValueSelect 512MB DDR-DIMM 400/PC3200
GraKa: ASUS EAX700 Silencer/TD
Windows XP SP2

Heb verder geen andere configs geprobeerd wat betreft geheugen, omdat ik niks totaal verkeerds wil doen. Zal nu even de nieuwe apart proberen (zoals de oude de vorige keer werkte) en daarna een aantal andere.

Slunigo#2169

• Slunigo
Hmm, laat maar mensen :D

Op de één of andere manier heb ik het gefixed, zonder ook maar iets te doen hehe. Ik schroefde de kast los, keek naar het mobo, toen naar de handleiding en dacht met mijn eigenwijze hoofd dat het zo gewoon goed moest zijn (stond namelijk in handleiding, en wist bijna zeker dat het de eerste keer ook goed was). Dus ik heb niks veranderd, kast opengelaten voor de zekerheid en de pc opgestart...

En guess what, het werkte ineens haha :X . Nu moet ik minder problemen hebben met mn geheugen als ik meerdere zware applicaties draai hehe:D

Desalniettemin wel hartstikke bedankt voor de reacties!!

Slunigo#2169

Verwijderd

hmm wel een raar probleem, zou het wel in de gaten houden. Kan zijn dat het nieuwe bankje toch niet goed is. Maar zolang het werkt werkt het.
Pagina: 1