Toon posts:

CRT sist periodiek

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag een oude 2ehandse Vision Master 452 binnengekregen. Als ik hem aansluit en aanzet begint hij alleen maar met tussenpozen te sissen. Ook knippert het ledje, oranje. Dit doet hij altijd, ook als hij niet aan mijn grafische kaart vastzit. Hij is niet tijdens gebruik stukgegaan, hij heeft een tijd opgeslagen gestaan, is een paar keer vervoerd, en nu doet ie t dus niet meer...
Toen ik hem openmaakte kon ik niet echt bepalen waar het geluid nou vandaan komt.Behalve het gesis bleken er ook, met dezelfde tussenpoos andere geluidjes te zijn, een soort heel zacht geknetter. (in het donker kon ik geen vonken ontdekken).
Is dit geval hopeloos, of valt er nog wat aan te doen?

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:31

Outerspace

Admin General Chat
Het kunnen condensatoren zijn die kapot zijn (of aan het zijn). Deze zou je volgens mij kunnen repareren, maar ik beloof je niet dat het werkt :) Aan monitoren sleutelen is een stukje anders dan aan een moederbord sleutelen ;)

Wauw, een sig!

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
het kan ook gewoon vocht zijn van de opslag of weetikwat..
ik weet niet hoe lang je hem al hebt staan, maar als je hem net hebt zou ik hem eerst eens even laten staan..

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• Venxir
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:48
Het kan zijn dat er een beesie inzit die licht kortsluiting maakt. Of je hebt een gare lekkende elco en wanneer je die gebruikt sissen ze.

Dat geknetter kan ook stof zijn wat er door de opslag ingekomen is, iig oppassen met monitoren, die dingen blijven nog lang geleden met aardig wat kVa.

If it aint broke, fix it till it is!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-08 00:53

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

(jarig!)
Kan ook een slecht geworden soldeerpunt zijn. Met name Philips CRTs van een jaar of 5 geleden schijnen hier last van te hebben (volgens mij icm Hitachi beeldbuizen die ze toen gebruikten), maar ik kan me indenken dat het ook voor kan komen bij andere monitoren.

CRTs on the inside is tricky bizz dus pas goed op he :)

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.