[XP] Event 7000: WNCPKT failed / Service Control Manager

Pagina: 1
Acties:

• Stan
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-08-2024
Heren/dames, ik heb sinds kort last van vastlopers. Tijdens het Windows XP inlog usersscherm of als ik al eventjes in Windows bezig ben freezed de boel en moet ik op de resetknop duwen.
Ik zie de volgende error bij elke boot staan in mijn event viewer en ik kan hem vreemdgenoeg en helaas nergens op Google/Tweakers/internet vinden?!
Heeft iemand een idee? Ik gebruik Firefox en de nieuwste definities van Symantec die al enkele malen de WMF sploit detecteerden alvorens die gevaarlijk kon worden. Ook opent niets op mijn systeem deze bestanden zonder mijn goedkeuren dus ik ben vrijwel zeker geen WMF-victim.

Event Type: Error
Event Source: Service Control Manager
Event Category: None
Event ID: 7000
Date: 5-1-2006
Time: 0:50:57
User: N/A
Computer: STAN
Description:
The WNCPKT Protocol Driver service failed to start due to the following error:
The system cannot find the file specified.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:43

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

www.eventid.net is een hele handige site ;)
Check deze errormeldingen + oplossingen eens

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• Stan
Ja dat zal een hele handige site zijn, maar maak je nou reclame of wil je me helpen (no offence)? Hij kost namelijk geld als je hem wilt benutten.
Die WNCPKT die NERGENS op het net te vinden is staat in mijn registry als Legacy Protocol dat gestart wordt (wncpkt.sys). Ik kan de keys niet verwijderen (geeft ie een error en doet het niet). Dat sys filetje kan ik nergens op mijn schijven vinden en op het net dus ook niet...

[ Voor 12% gewijzigd door Stan op 05-01-2006 01:42 ]

• Outerspace

Outerspace

Nee, ik maak geen reclame voor eventid.net. Die site is gewoon het eerste wat ik check bij een eventid error :) En via via vind ik dan wel een antwoord (9/10 keer staat het in de Microsoft KB).

WNCPKT is inderdaad nergens te vinden op het net.
Wat ik denk dat het wel een virus is, dus start je pc eens op in veilig modus en scan dan met Trend Micro :)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-03 10:10

mutsje

Certified Prutser

eventid.net is tot grote teleurstelling inderdaad bijna volledig commercieel gegaan. Normaliter kon je altijd het commentaar lezen maar ze hebben dat allemaal veranderd naar hun eigen errordatabase nummers. Er staan meestal oplossingen op maar je moet tegenwoordig er voor dokken.. ze zijn schijnbaar groot genoeg nu om dat aan te durfen.. eerst gratis beschikbaar stellen en mensen er afhankelijk van maken ... komt wel weer een nieuwe site hopenlijk :)

• Stan
Ik heb de registry entries die er mee in verband stonden en zich wel lieten verwijderen verwijderd en zoals aangeraden de Trend Micro HouseCall (gratis) gedraaid en die vond wel 1 virus en wat spyware (zeer verrassend want ik draai Symantec AV Corporate 10.0, MS AntiSpyWare en AdAware 1.06 Pro of zo, allen met de nieuwste updates/definities!) en nu zie ik geen errors meer in mijn event log en mijn PC is (nog) niet gefreezed sindsdien.
Dank!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Nofi Outerspace en mutsje, maar waar hebben jullie het over?

Hier zie ik toch gewoon de commentaren van anderen. Ok, je kunt niet op de KB links klikken, maar het KB nummer plakken in MS of Google en je bent klaar :)

Edit:

Of bedoelen jullie dat "our approach"? Dat heb ik meestal niet nodig :Y)

[ Voor 13% gewijzigd door CodeCaster op 05-01-2006 15:02 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• Stan
Overigens, en zoiets had ik nog noooit meegemaakt en lijkt me wel heel erg viruslike, had ik opeens ook last van het rare feit dat tijdens het typen (zoals nu) er lettergroepjes omdraaiden (ik typ bijvoorbeeld aapje en er staat dan opeens jeaap) en een spatie pas verscheen na de letter erna getypt te hebben.
Is dit herkenbaar?

• Outerspace

Outerspace

CodeCaster schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 15:01:
Nofi Outerspace en mutsje, maar waar hebben jullie het over?

Hier zie ik toch gewoon de commentaren van anderen. Ok, je kunt niet op de KB links klikken, maar het KB nummer plakken in MS of Google en je bent klaar :)

Edit:

Of bedoelen jullie dat "our approach"? Dat heb ik meestal niet nodig :Y)
Als je mijn post nou ook fantsoenlijk had doorgenomen zie je ook dat ik via via ook wel in de KB kan komen, maar 'vroegah' kan je gewoon overal op klikken zonder het 'subscriber' gedeelte. Dat gedeelte was er nog niet ;)

Pagina: 1