Toon posts:

[XP] Melding "Geen schijf in X:\" bij opstarten PC*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik heb een rotprobleem: bij het opstarten van windows XP krijg ik een melding van het soort met rode kleur:

Windows - geen schijf X:/
X:/ er bevind zich geen schijf in het station
Plaats geschikt medium in station
Annuleren Opnieuw Doorgaan

Deze melding blijft; Annuleren Opnieuw Doorgaan geven allemaal hetzelfde resultaat - geen. Het is volstrekt onduidelijk voor me waar deze melding vandaan komt of wat ik ermee moet. Als ik alleen maar wist welk proces ermee in verband staat, dan had ik tenminste iets, maar de melding is zo vaag als hierboven beschreven ... help!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

PD2JK

ouwe meuk is leuk

doe eens 'msconfig' in Uitvoeren, tabblad Opstarten. Staat er een verwijzing naar X:\ bij?

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-03 14:47
das vaak een cardreader, ipod of andere mp3speler ofzo denk ik :)
ik krijg 't iig altijd als ik boot met m'n ipod aangesloten.

[ Voor 33% gewijzigd door unfor op 05-01-2006 00:34 ]

• Battle Bunny
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-02 21:41
Ik heb wel eens hetzelfde gehad met virtual cd drives (Daemon tools etc). Ik zou iig even kijken met msconfig.

Ik blijf me verbazen over het feit dat sommige mensen een \ vervangen door een /.... En andersom....

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

"Rare melding" zegt natuurlijk wel heel weinig over je eigenlijke vraag, die topic titel ga ik dus maar even aanpassen :)

• schiffeb
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-02 09:41
Om te beginnen wat is je X schijf?

Wanneer komt de melding voor Booten XP Tijdens erna? Voor het inloggen na het inloggen?
Pagina: 1