[Wanadoo] Livebox als modem te gebruiken?

Pagina: 1
Acties:
  • 126 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Rataplan_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-12-2025
Hiephoi,

In het kort: kan ik de Livebox als modem (en dus geen router) gebruiken?

in het lang: Ik heb zojuist een Wanadoo Family pakketje (enkel internet, zonder telefonie dus) aangevraagd, en het kan enkel MET livebox. Nou heb ik zelf een Linksys WRT54G (router dus) die ik dan ook graag als router wil gebruiken. Nou kan ik natuurlijk de Livebox laten forwarden naar de Linksys, en die linksys weer naar mn webservertje, maar dat vind ik lastig omdat ik dan op 2 plaatse port forwards heb, EN die linksys op zowel zn interne als zn externe kant een private IP heeft. Die linksys moet op zn externe kant mn public IP krijgen.

Wat ik dus wil ik die livebox router omzeilen en hem enkel als ADSL2 modem gebruiken. Nou heb ik op dit moment nog een Speedtouch 510, waar je met een SIP template hem zover krijgt te spoofen. Is zoiets met de Livebox ook mogelijk?

Ik heb wel gezien dat het mogelijk is juist het MODEMstuk te omzeilen, o.a. op http://www.adslforum.nl/t...13604&SearchTerms=livebox en binnen verschillende threads hier op GOT. Ik wil het dus andersom. Livebox=modem, Linksys=Router.

• Rataplan_
/kick

niemand?

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:44

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

Zal morgenavond bij mijn vader (die heeft een livebox) even kijken, kheb eerlijk gezegd geen idee.

• killerbee17
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-06-2024
Je kan wel de dhcp server uitschakelen van de livebox, en volgens mij ook het ip adres van de livebox veranderen. Maar of je de livebox zover krijgt dat ie alleen maar z'n internet naar je linksys stuurt, dat weet ik niet.

Hou me aanbevolen...

wwweet ik veel...

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

zit er geen dmz instelling in ?
zo ja dan stel je 2e router in als dmz op de livebox. dan wordt alles domweg geforward naar router 2

Iperf

• killerbee17
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-06-2024
fish schreef op zondag 08 januari 2006 @ 00:41:
zit er geen dmz instelling in ?
zo ja dan stel je 2e router in als dmz op de livebox. dan wordt alles domweg geforward naar router 2
Wat is dmz? Dan wil ik wel even gaan kijken of het erin zit...

wwweet ik veel...

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Je kunt portranges opgeven bij NAT van de Livebox..
Kzou zeggen, route TCP 0 tm 65535 en UDP 0 tm 65535 door naar het IP van de 2e router. Werkt ongeveer tzelfde, en k hoop dat ie zulke grote ranges accepteert.

Verwijderd

killerbee17 schreef op zondag 08 januari 2006 @ 00:44:
[...]

Wat is dmz? Dan wil ik wel even gaan kijken of het erin zit...
DeMilitarized Zone

Alle inkomend verkeer wat niet door de router wordt afgevangen, wordt doorgestuurd naar de host die ingesteld is als ontvangende dmz host.

• Rataplan_
misbehavingman schreef op zondag 08 januari 2006 @ 00:50:
Kzou zeggen, route TCP 0 tm 65535 en UDP 0 tm 65535 door naar het IP van de 2e router. Werkt ongeveer tzelfde, en k hoop dat ie zulke grote ranges accepteert.
Klopt, maar het probleem is dat ik op die WRT54G zelf een VPN servertje draai, en daarnaast op een intern servertje ook nog een. Die WRT doet gewoon VPN pass through, die Livebox niet, althans niet met het enkel forwarden van TCP en UDP. Voor MS-VPN heb je ook nog protocol 47 nodig, GRE.

DMZ zou kunnen, heb ik wel aan gedacht, maar dan hou ik het probleem dat die WRT niet mijn externe IP adres krijgt, echter gewoon een intern. En dan moet ik dus alsnog vanalles gaan routeren.

• Rataplan_
misbehavingman schreef op zondag 08 januari 2006 @ 00:50:
die grote ranges accepteert 'ie, volgens het wanadoo livebox draadje op GOT, echter, zie hierboven voor argument waarom ik het niet wil: VPN zal neit werken.

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:05
Rataplan_ schreef op zondag 08 januari 2006 @ 11:42:
[...]

die grote ranges accepteert 'ie, volgens het wanadoo livebox draadje op GOT, echter, zie hierboven voor argument waarom ik het niet wil: VPN zal neit werken.
Je kunt in advanced mode ook het GRE protocol portfowarden. Zie de TS van het grote wanadoo topic. Staat bij het stukje over hoe je meer dan 8 forwards maakt.

• Rataplan_
DRAFTER86 schreef op zondag 08 januari 2006 @ 11:49:
[...]

Je kunt in advanced mode ook het GRE protocol portfowarden. Zie de TS van het grote wanadoo topic. Staat bij het stukje over hoe je meer dan 8 forwards maakt.
dan heb ik daar knats overheen gelezen, terwijl ik toch gezocht heb op GRE binnen dat topic. Maar bedankt in elk geval, ik bekijk dat vanavond!

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:05
Rataplan_ schreef op zondag 08 januari 2006 @ 11:58:
[...]

dan heb ik daar knats overheen gelezen, terwijl ik toch gezocht heb op GRE binnen dat topic. Maar bedankt in elk geval, ik bekijk dat vanavond!
Ik weet ook niet of het in dat topic vermeld is, maar als je het stukje over hoe je meer dan 8 portforwards maakt leest zie je vanzelf dat je daar ook als protocol GRE kan kiezen.
Pagina: 1