Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[EL] PDA CF USB HOST Project.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
He mensen,

Ik heb een hx4700 pda, leuk ding kan er bijna alles wel mee doen. Alleen mis ik nog de usb aansluiting.

Ik wil dit graag met andere mensen doen omdat ik niet overal iets van weet, om de kosten te delen voor onderdelen als wel de pcb. En andere mensen vinden het ook handig lijkt me.

Ik ben opzoek naar wat mensen die me daarin willen helpen.
Software als wel hardware.
De drivers voor de usb chip zijn opensource en al voor wince.
Ik heb al 11x Cypress CY7C67300-100AXI van deze chips thuis liggen.

Ik heb op me website nog meer infomatie staan.
De site is op uiterlijk "af" maar op inhoud nog niet helemaal.

Je kan tegenwoordig wel van die kaartjes kopen alleen zijn super duur.

Wat kan ik, ik kan via me werk aan spullen en pcb's komen al dan niet tegen een vergoeding.
Ik ben zelf ontwikkelaar bij dit bedrijf maar hulp is altijd handig. EMC testen doen.

Ik werk zelf met cadstar 7.0 als tekenpaket.

Verwijderd

Topicstarter
Niemand die interesse heeft?
Of hebben jullie al die spullen al?
Jullie zijn zeker rijk genoeg om al een bestaande aan te schaffen :(

Heb nog wat foto's op de site gezet.
En wat linkjes.

Site http://www.vdorst.com/proj-cfusbhost.php.

• lemming_nl
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Niet dat ik zo'n pda heb maar als ik zo het geheel bekijk is het toch wel een erg moeilijk en tijdrovend geheel. Ik weet ook niet precies hoe groot die chipjes bijvoorbeeld zijn, ik verwacht zo'n 8mm ofzo, maar dat kan je zelf volgens mij niet solderen. Daar moet je dus een oplossing voor vinden. Je moet iemand hebben die de driver aanpast. Vervolgens heb je ook nog een schema nodig want met alleen de chip ga je er denk ik niet komen. Al met al is het denk ik niet de moeite waard.

Geluk is een weerloos oud vrouwtje, alleen op straat met een bom geld

• Gnuitenjong
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-06-2023

Gnuitenjong

Check:www.lowlands .oma-g.com!

Het is niet dat ik geen interess heb, ben sinds kort de trotse eigenaar van een Dell x51v, maar kan weinig toevoegen, qua know-how bedoel ik dan.
Ik vraag me ook af of het de moeite waard is zo'n ding zelf te bouwen, de goedkoopste die ik met even snel googlen vind is 89 euro. Ik ben niet bijzonder rijk, maar dat is toch nog wel te doen?

[CM] Flightcase Mod

Verwijderd

met een beetje soldeer kennis en een goeie SMD soldeer opstelling is zo'n chip niet zón probleem. tis wel een probleem, maar niet erg groot :P

t'nadeel aan het solderen van zo'n chip is de afstand van de pootjes. en het moet vrijwel in 1 keer goed gebeuren. als ik het voor me zelf zou moeten doen zou het niet zo n probleem zijn. het KAN maar voor verkoop... dat zou ik niet aandurven! ook moet je er rekening mee houden dat je zelf een printplaat zult moeten ontwerpen en laten maken. dit is ook een vrij kostbaar proses. (zeker in kleine hoeveelheden)

valt het niet anders op te lossen? CF kaartjes hebben toch een vergelijkbare pinout met IDE? (iig de micro hdd's wel)

Verwijderd

Topicstarter
Solderen is geen probleem,
Ik kan op me werk gewoon Loodvrij Fine Pitch BGA's solderen.
Dus ik zou een moederbord kunnen laten solderen op me werk.
Dat is geen probleem.

Qua schema, tja dat is ff uitzoeken. Maar is niet zo moeilijk lijkt me.
Via de HPI kan je de helechip besturen.
Volgens mij kan je hem bijna 1op1 aansluiten op de CompactFlash connector.
89,-- dollar vind ik nogal veel. Als ik het ook voor 20 euro kan.
PCB zijn niet duur als je er 10 besteld. Dan heb je het over 5 euro per stuk.
IC heb ik al. Dan nog een crystal, USB Poort, CF connector en nog wat gruis erom heen.

Dan zijn we er al bijna.
Pagina: 1