Toon posts:

Slechte video kwaliteit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn geforce MX400 64mb (AGP) vervangen door een geforce FX5500 256mb (AGP) en heb nu een slechte kwaliteit bij het bekijken van video's op windows mediaplayer. Is dat door media player of mijn kaart :?
Maar ik heb wel een goeie kwaliteit bij het spelen van spellen :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2006 23:57 ]

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:31

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Oude drivers verwijderd en de laatste geïnstalleerd?

En als je een speler als VideoLAN probeert? (ook wel: VLC, die gebruikt zijn eigen codecs)

[ Voor 17% gewijzigd door PD2JK op 04-01-2006 23:58 ]

Toen waren beige computers heel gewoon.

Verwijderd

over wat voor video's heb je het...?

zou kunnen zijn dat dat gewoon van slechte kwaliteit is...!! B)

• Mizitras
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Drivers correct geherinstalleerd? Oudere eerst...

Vertel eens eerst wat je allemaal wel of nog niet hebt gedaan misschien? :-/

"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Heel misschien nog de oudere 77.xx driverversie (ik meen dat het deze drivers waren) geinstalleerd?
Deze hebben een bekend conflict waarbij de kleuren op een verkeerde manier worden weergeven in mediaplayers (alles waar overlay in wordt gebruikt). Al nieuwere drivers geprobeerd?

Verwijderd

Topicstarter
Mizitras schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 00:00:
Drivers correct geherinstalleerd? Oudere eerst...

Vertel eens eerst wat je allemaal wel of nog niet hebt gedaan misschien? :-/
Ik heb mijn nieuwe kaart erin gestopt en de drivers in het pakket gewoon geinstalleerd. Hij doet het goed bij spellen maar niet bij videobestanden. Hij laat bijna helemaal rood zien. Ik heb veel met de instellingen van de mediaspeler gespeeld maar laat nog steeds slecht zien. :?

• Mizitras
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 00:05:
[...]

Ik heb mijn nieuwe kaart erin gestopt en de drivers in het pakket gewoon geinstalleerd. Hij doet het goed bij spellen maar niet bij videobestanden. Hij laat bijna helemaal rood zien. Ik heb veel met de instellingen van de mediaspeler gespeeld maar laat nog steeds slecht zien. :?
Normaal kan je zelf al wat meer proberen of zoeken rond dit probleem eerst.

Wat sowieso al te proberen:
1) Drivers un-installen, DAN nieuwe drivers (die je van www.nvidia.com download) installeren.
2) Video afspelen die daarvoor wél goed beeld gaf. En game testen die daarvoor ook goed was.
3) Een andere video-speel programma proberen ook, en dan pas bij de Beelscherminstellingen, bij de tab van je videokaart Geavanceerd kiezne en daar verder kijken.

"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 00:05:
[...]

grote kans dat je dan dus met oude drivers zit. Even de nieuwe downloaden dus :)

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-07 23:09

tozzke

aka tozzert

is het niet gewoon een codec-probleem :?

• Upsal
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-08-2024
Heb precies hetzelfde probleem gehad met m'n FX5200, toen ik de nieuwste drivers installeerde kreeg ik problemen met BSPlayer en WMplayer. Hier de oplossing die ik op GoT tegenkwam, het heeft te maken met je overlay settings van 'Eigenschappen van Beeldscherm': (picca:)

Afbeeldingslocatie: http://img100.imageshack.us/img100/7717/overlay6bp.jpg

Je dient 'overlay' te selecteren in de geavanceerde modes en dan de schuifbalken recht te zetten, zo dat een lineaire grafiek verschijnt (links). Bij mij zijn de schuifbalken disabled omdat ik toch maar gedowngrade ben naar een oudere driverversie. Veranderingen met codecversies had bij mij geen zin.

[ Voor 36% gewijzigd door Upsal op 14-04-2006 14:37 ]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Upsal schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 00:29:
Heb precies hetzelfde probleem gehad met m'n FX5200, toen ik de nieuwste drivers installeerde kreeg ik problemen met BSPlayer en WMplayer. Hier de oplossing die ik op GoT tegenkwam, het heeft te maken met je overlay settings van 'Eigenschappen van Beeldscherm': (picca:)

[afbeelding]

Je dient 'overlay' te selecteren in de geavanceerde modes en dan de schuifbalken recht te zetten, zo dat een lineaire grafiek verschijnt (links). Bij mij zijn de schuifbalken disabled omdat ik toch maar gedowngrade ben naar een oudere driverversie. Veranderingen met codecversies had bij mij geen zin.
Dat is idd de workaround om het tijdelijk op te lossen (omdat nvidia toen nog geen nieuwe drivers had). Gelukkig is die bug er bij de nieuwere drivers uit, dus ik zou die gewoon installeren :).
veranderingen van codecs of afspeelprogs maakte idd niets uit.

Verwijderd

Topicstarter
Upsal schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 00:29:

[afbeelding]

ThNX het werkt !!! Ik kan weer op normale kwaliteit video's bekijken :*)
Pagina: 1