Toon posts:

MSI K8N Neo Platinum dood?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

Ik heb een tijd geleden van een kennis een MSI K8N Neo Platinum gehad.
Er mankeerde wel wat aan dit moerderbord namelijk: de vorige eigenaar
had de koeler eraf getrokken en daarmee gelijk de CPU ook. Er waren wat pinnetjes
van de CPU in de socket blijven hangen.
Gewapent met pincet en ander precisie gereedschap ben ik toen aan het friemelen gegaan.
Socketplaatje eraf, pinnetjes eruit, gaatjes weer normaal richten.
Nu vandaag mijn AMD athlon64 3000 op socket 754 erin gedaan om te kijken of het werkt.
Afijn alles er netjes in, 2x Corsair 512 MB valueram, Ati Radeon 9700 pro en een Western Digital 80BB schijf. Ik druk op het powerknoppie. En jullie raden het al het geheel komt niet door de Post heen.
De pc begint de volgende code te piepen namelijk: Piep .... piep .... piep en dat eindeloos.
Volgens MSI is dit een geheugen fout. Ik heb zo mijn twijfels maar wil toch graag een second opinion van jullie ;)

Is dus de plank kapot, of is er iets loos met het geheugen oid wat het mobo aangeeft.
ik ben benieuwt naar jullie meningen.

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:20

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Als een computer blijft doorpiepen is het 98% van de gevallen inderdaad het geheugen. Werkt dit geheugen wel in een ander systeem?

Krijg je dezelfde soort beeps als je het geheugen eruit trekt? (zonder geheugen starten dus) Dan is het geheugen defect.

[ Voor 44% gewijzigd door PD2JK op 05-01-2006 00:45 ]

Toen waren beige computers heel gewoon.

Verwijderd

Topicstarter
Prutz0r schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 00:42:
Als een computer blijft doorpiepen is het 98% van de gevallen inderdaad het geheugen. Werkt dit geheugen wel in een ander systeem?

Krijg je dezelfde soort beeps als je het geheugen eruit trekt? (zonder geheugen starten dus) Dan is het geheugen defect.
Het geheugen werkte perfect op mijn andere mobo een Gigabyte K8VT800 pro (gisterenmorgen werkte het iig nog).
En ja zonder geheugen geeft tie dezelfde piepjes. Ik ga morgen ff een reepje Kingston geheugen uit een andere pc hier proberen.

Verwijderd

Probeer hem eens met 1 geheugen module op te starten, gewoon starten met zo min mogelijk aangesloten, hierdoor kan je al veel uitsluiten. Een hdd heb je bijvoorbeeld ook niet nodig om beeld te krijgen, dus die zou je er ook vanaf kunnen halen.

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Hmm, laat het nu net zo zijn dat bij een Athlon 64 de geheugencontroller on-die zit en de datalijnen voor het ram direct via de socket lopen. Zou dat er niet iets mee te maken kunnen hebben?

🖥️ | 🚗

Verwijderd

Topicstarter
Kale start heb ik al geprobeert, alleen cpu/geheugen/vidkaart leverde ook niks op.
Dit was nog wel met het Corsair geheugen (ja 1 balkje). Ik ga straks een reepje Kingston proberen.
En idd MadMarky wat jij zegt zou er denk ik wel eens te maken kunnen hebben.

Verwijderd

Probeer eens je moederbord en je videokaart op een kartonnen doos te leggen en dan aansluiten....
kan te maken hebben met kortsluiting met de kast!

heb je de reepjes dual channel dus 4 bankjes moet je de eerste en de derde hebben....

geheugen te groot? te veel capaciteit....?

mvg Lionel Peet

Verwijderd

Topicstarter
Nou met het Reepje Kingston geheugen precies hetzelfde!
Ik begin toch te denken dat het mobo kaduuk is. Ik ga het nog wel ff op een kartonnen doos proberen.
Dan horen jullie wel weer van me.

• Ruben [NL]
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21-05 13:02
Verwijderd schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 10:53:
heb je de reepjes dual channel dus 4 bankjes moet je de eerste en de derde hebben....
Het moederbord/processor heeft geen dual-channel geheugenbanken ondersteuning dus dat kan het niet zijn. En stel dat die dat wel had zou de pc nog gewoon moeten werken alleen draait het geheugen dan niet dual channel :)

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik heb de plank met een Geforce 2 MX 400 op een kartonnen doos gelegt.
Met een reepie Kingston 256 MB PC3200, en uiteraard de CPU, voeding deran.
Met de schroevendraaier het geheel kortgesloten, en geen beeld of what so ever.
Ik denk dat de MSI plank toch echt dood is :/

Verwijderd

ja, ga er dan maar vanuit dat de mobo defect is andere videokaart al geprobeerd?

Verwijderd

Topicstarter
Zojuist mijn Radeon 9700 pro geprobeert en precies hetzelfde.
De MSI is dood, Ik ga zo mijn Gigabyte K8VT800 pro maar weer inbouwen.
bedankt voor jullie hulp en tijd iig!

Verwijderd

suc6
Pagina: 1