Toon posts:

system info op je titlebar

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vaak wil je in een oogopslag kunnen zien hoeveel ruimte je nog vrij hebt op je partities en hoeveel RAM je nog vrij hebt.

In windows 95 heb ik een keer een programma gevonden dat systeem informatie in je title bar kon plaatsen (vrije RAM, vrije schijfruimte per partitie etc.). De title bar zat bovenaan, de info zou dan links van de 3 standaard knoppen staan (minimize, restore en close). Dit programma ben ik dus kwijt.

Op dit moment gebruik ik
diskmem panel (link) en/of
tinyresmeter (link)

maar ik wil toch wel iets wat geen ruimte op je scherm inneemt en zo werkt als diskmem wat een ideaal programma vind maar het kan beter volgens mij

wie weet hier iets van? en wie heeft mooie alternatieven?..

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Probeer het eens met Winbar (www.winbar.nl) of Statbar (www.statbar.nl) en anders is Samurize (www.samurize.com) een goed alternatief :).

Verwijderd

Topicstarter
dat zijn idd allemaal mooie programma's maar waar het mij omgaat om het te integreren in mijn huidige desktop zonder dat het programma zelf ruimte in neemt. Diskmem (het proberen waard) docked aan je title bar vast en neemt dus geen extra ruimte in (neemt maar 1.5MB aan geheugen in)

Ik zoek dus iets voor IN de title bar.. .dat moet toch kunnen..

cheers,.

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

zonder dat het programma zelf ruimte in neemt
Qua pixels neem ik aan, qua RAM gaat niet lukken :P

WOS --> SA, aangezien je geen OS zoekt + kleine titeledit omdat ik geen titlebar ken.

edit:
aaaargh. Titlebar. * F_J_K slaat zichzelf. Hard :+

[ Voor 13% gewijzigd door F_J_K op 05-01-2006 09:49 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Qua pixels idd, zoals ik het geschreven heb kan je het op twee manieren zien..

Ben ik vervelend als ik zeg dat dat toch echt een titlebar heet..

• ripperke
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-10-2025

ripperke

w00t!

met wat tweaken is memory and cpu oberser mss iets voor jou ( http://www.mdev.tk/ )
progje staat gewoon altijd op top, en zoals jij het ongeveer wilt (denk ik):
Afbeeldingslocatie: http://www.ripperke.be/sys.jpg

If TCP/IP handshaking was less formal, perhaps SYN/ACK would be YO/WASSUP

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Verwijderd schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 00:48:
Ben ik vervelend als ik zeg dat dat toch echt een titlebar heet..
Oeps. Nu heb ik wel koffie op O-)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• bwiep
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bwiep

Bla Bla Bla..

Ik zou winbar gebruiken hoor ;)

PS> mag niet spammen, krijg ik weer waarschuwing, maar check es op www.winbar.nl ;)

Verwijderd

Topicstarter
ripperke schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 01:11:
met wat tweaken is memory and cpu oberser mss iets voor jou ( http://www.mdev.tk/ )
progje staat gewoon altijd op top, en zoals jij het ongeveer wilt (denk ik):
[afbeelding]
Dit lijkt er toch wel het meest op... winbar neemt heeeel de lengte van je scherm in.
Ik vind het alleen jammer dat je niet afzonderlijk kan zien hoeveel ruimte je nog vrij hebt per partitie..

ik zoek nog verder want diskmem is toch wel het duidelijkst... hoewel mco toch veel meer kan laten zien..

bedankt
Pagina: 1