Toon posts:

[XP] Unmountable Boot Volume

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn excuse hierbij dat ik alweer de hoeveelste ben die een topic start over het bekende blauwe scherm. Mijn probleem is (hoop ik) niet zo klein, en makkelijk op te lossen voor profs. Omdat ik een beginner ben vraag ik jullie hulp.

Nadat ik het beruchte blauwe Unmountable Boot Volume scherm voor me kreeg, heb ik de computer herstart met de recovery cd. Nadat hij bij het menu was aangekomen, heb ik R voor herstellen gekozen. Daarna een zwart scherm met dit:

1. C:\WINDOWS

Bij welke WINDOWS installatie wilt u zich aanmelden?
<druk ENTER om te annuleren>..

Ik kan op de puntjes alleen 1 cijfer of letter intypen.
Zit ik in de goede richting?? En zo ja, wat moet ik dan kiezen? Zo nee, wat moet ik dan?
Ik zit echt met mijn handen in mijn haren. Dit is nog nooit voorgekomen!
Daarom hoop ik dat iemand mij hier kan helpen.
Alvast bedankt.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je zit nu in de recovery console die vraagt op welke windows je je wilt aanmelden. Gezien je er maar 1 hebt is dat 1. Vervolgens zul je password in moeten rammelen en als je dat gedaan hebt kun je gewoon met de commandos in de recoveryconsole verder.
succes ermee.

Verwijderd

Topicstarter
oke hier kom ik wel verder maar, welk wachtwoord moet ik intypen?
we hebben er 3 acounts op staan waarvan 2 met beheerders instellingen.
is er mischien ergens een mogelijkheid om dat wachtwoord te achterhalen, danwel te veranderen? beetje makkelijk mischien :P
of tast ik dan met mijn handen in het duister :?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2006 10:33 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Het gaat hier over Windows XP ga ik van uit? :)

Verwijderd

Topicstarter
ja Windows XP ;)

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Je moet daar het wachtwoord intypen van de Administrator account. Als je de PC zelf geïnstalleerd hebt is de kans groot dat je óf het wachtwoord weet, óf dat het leeg is.

Als je nu verder komt, zou ik eerst chkdsk draaien.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

[google=windows xp unmountable_boot_volume site:microsoft.com]
http://support.microsoft....spx?scid=kb;en-us;Q297185

Kun je hier iets mee? :)

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de informatie maar ik kom echt niet verder dan het administrator wachtwoord.
ik heb de computer een hele tijd geleden geinstalleerd maar ik kan me daarover niks herinneren.
ik las in eerdere topics over programma's, maar is dat niet erg riskant voor bestanden op de pc?
kan ik verder niks zonder het wachtwoord? zijn mijn bestanden ooit nog toegankelijk dan? :?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2006 15:40 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Je kunt de harddisk overhevelen in een andere WinXP systeem met administratorrechten. Daar kun je een 'take ownership' doen op de bestanden op de harddisk :)

Je zou ook kunnen proberen om de Administrator wachtwoord te overslaan door niks te invullen en op [Enter] te drukken. Wellicht had je die wachtwoord nooit ingesteld ;)

Verwijderd

Topicstarter
'' Je kunt de harddisk overhevelen in een andere WinXP systeem met administratorrechten. Daar kun je een 'take ownership' doen op de bestanden op de harddisk ''

wat betekent dat :? 8)7

[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2006 23:05 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ontleed de zin eens?

"Je kunt de harddisk overhevelen in een andere WinXP systeem met administratorrechten" ==>
harddisk in een andere computer van jou er bij zetten, eentje waar je administrator rechten hebt.

"Daar kun je een 'take ownership' doen op de bestanden op de harddisk" ==>
De rechten oppakken - hier staat veel informatie over in de Windows Operating Systems FAQ :)

Verwijderd

Is het niet verstandiger te booten vanaf je xp cd je partitie weg te gooien en een nieuwe schone aan te maken??? Dit scheelt je denk ik ook een hoop tijd.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2006 10:23 ]

Verwijderd

Je kan ook het wachtwoord voor het administrator account leegmaken met deze bootdisk:

http://home.eunet.no/~pnordahl/ntpasswd/
Pagina: 1