Toon posts:

Volwaardig OS op obsolete sagem decoder ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo medetweakers,

Ik heb een vraag over een ideetje wat ik heb, ik heb hier een ouwe sagem ICD4000 decoder liggen van TVhome.

Deze kan ik niet meer gebruiken voor digitaal tv kijken, simpelweg omdat TVhome naar het IRDETO systeem is overgestapt en de decoder nog op het Viaccess systeem werkt.

Aangezien ik de "aangepaste" firmware van essent ook niet kan vinden op internet, en NEE ik kom jullie er niet om vragen, dat zou illegaal zijn ( ben wel gek, maar nog niet zo erg )

MAAR het was me wel opgevallen dat dit ding draait op een IBM powerpc processortje.
Ook zit er een usb en RS232 aansluiting op.

Nou was mijn vraag, kan ik dit ding nog omtoveren tot iets anders? linux opzetten bijvoorbeeld en MP3's laten spelen over de audio uitgang, Films via USB storage?

Of een andere nuttige mogelijkheid ?
Of is het niet eens mogelijk om hier iets in aan te passen?

Ik heb namelijk wel een groot stuk van het "Routerhacking" topic gelezen, en hierdoor kwam ook mijn idee om hetzelfde met dit apparaat te gaan proberen.

Dus, ben ik krankzinnig en kan ik het ding beter wegpleuren? of is er nog hoop voor dit beestje?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:32

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Aangezien het hier in feite gaat om een embedded toepassing waar je sowieso een NOS op zou moeten draaien move ik dit even uit OH (geen dumpbak, een mooie vraag als deze hoort betere aandacht te krijgen) naar NOS - als je hier iets op draaiend gaat krijgen zal het wel NetBSD zijn ofzo :+

Ook even een titelfix, want zoals je het schreef klonk het wel heel erg naar warezverzoek (wat je net niet wilt)

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Helemaal niemand die me iets kan vertellen over wat ik het beste kan doen?

Wat flauw :'(

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-02 09:51
Netbsd draait op behoorlijk wat architecturen, hoewel ik geen idee heeft of het ook op dat ding van jou werkt. Als er met google niets over te vinden valt dan geef ik je weinig kans.

• dion_b
  • Laatst online: 12:32

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Begin eens met wat duidelijke specs te geven van dat ding (hiervoor zul je het waarschijnlijk open moeten scroeven en chips identificeren):

- welke PPC CPU zit erop?
- hoeveel DRAM heeft het?
- hoeveel flash-RAM heeft het?
- welke in- en output poorten heeft het? (vaak IDE/CF op mobo :o )
- zijn evt aanwezige EEPROMs socketed, maw zou je ze evt los kunnen halen en elders (hotflashing!) kunnen proggen?

Oslik blyat! Oslik!

• SambalBij
  • Laatst online: 14:12

SambalBij

We're all MAD here

Hmm ik heb zelf nog een oude casema viaaccess decoder staan, een Sagem ICD4210.
(Zelfde verhaal, Casema nu ook irdeto2)
Zal dat ding ook eens open trekken om te zien wat er in zit. Heeft geen usb maar wel serieel en parallel en ook een analoog modem :)

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Pagina: 1